  • 1. Data: 2015-11-02 19:47:16
    Temat: Śrubka (?) do regulacji szczotek
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam silnik Tur z maszyny do szycia Łucznik. Dymi po właczeniu, brak
    mocy. Iskrzy straszliwie na biegu jałowym.

    Po otwarciu widzę szczotki i *chyba* jakiś sposób regulacji docisku:

    http://sebobialy.net:82/tur.jpg

    Chodzi o tą wielką czarną śrubę. Niestety ona ani drgnie. Mocniej kręcąc
    wyłamie plastik.

    Pytanie, czy ta śruba powinna się obracać, czy też jest regulowana w
    fabryce i zaklejona na amen? Wirnik kręci się podejrzanie swobodnie i
    zakładam że szczotki straciły docisk.

  • 2. Data: 2015-11-02 20:02:19
    Temat: Re: Śrubka (?) do regulacji szczotek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Pytanie, czy ta śruba powinna się obracać, czy też jest regulowana w
    >fabryce i zaklejona na amen? Wirnik kręci się podejrzanie swobodnie i

    O ile pamietam, to ona kryje szczotke i sprezyne dociskowa i sie jak
    najbardziej odkrecaja.

    Byc moze szczotki juz nie masz ... ale iskrzenie czesto swiadczy juz o
    zwarciach w wirniku.

    J.

  • 3. Data: 2015-11-02 20:37:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-02 20:02, J.F. wrote:
    > O ile pamietam, to ona kryje szczotke i sprezyne dociskowa i sie jak
    > najbardziej odkrecaja.

    Ok, więc idę szarpać.

    > Byc moze szczotki juz nie masz

    Jest. Ale jakoś luźna.

    > ... ale iskrzenie czesto swiadczy juz o
    > zwarciach w wirniku.

    Lub o niedociskaniu sprężyny choć wszystko mozliwe bo to już 51 lat ma
    :D. Chciałbym najpierw to sprawdzić, bo zmiana silnika na sprawny jest
    chwilowo niemożliwa (na allegro wyłacznie silniki Tur2 które mają inne
    okablowanie).

  • 4. Data: 2015-11-02 21:20:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 19:47:16 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Iskrzy straszliwie na biegu jałowym.

    Obejrzyj komutator (albo pokaż zdjęcia). Jeśli któreś lamelki są
    bardziej przypalone od reszty to silniczek do wyrzucenia, ma zwarcia
    międzyzwojowe.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 5. Data: 2015-11-02 21:35:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-02 21:20, Jacek Maciejewski wrote:
    > Obejrzyj komutator (albo pokaż zdjęcia). Jeśli któreś lamelki są
    > bardziej przypalone od reszty to silniczek do wyrzucenia, ma zwarcia
    > międzyzwojowe.

    Komutator jest ok. Własnie wyjąlem wirnik i od tej strony ruszyłem
    szczotki. Rozciągnąłem spręzyny, poskręcalem i chodzi jak złoto.
    "Śrubek" plastikowych nie udalo mi się ruszyć. 50 lat dyfuzji plastiku ;)

  • 6. Data: 2015-11-03 17:30:46
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    :
    : > (...)
    : > .
    : "Śrubek" plastikowych nie udalo mi się ruszyć. 50 lat dyfuzji plastiku ;)
    :

    Nie masz "cudownej mikstury" o nazwie WD-40? Bardzo często pomaga, no ale
    plastik, jeśli napęczniał, to może się oprzeć tej próbie. Lecz spróbować nie
    zawadzi!

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 7. Data: 2015-11-03 17:39:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze radzisz. Udało mu się od dupy strony i silniczek działa. Jak zacznie
    kombinowac z odkrecaniem to go będzie mógł go wyrzucić bo plastik popeka. W głowę
    sobie nałej tego preparatu.

  • 8. Data: 2015-11-03 21:10:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-02 20:02, J.F. wrote:
    [...]
    > O ile pamietam, to ona kryje szczotke i sprezyne dociskowa i sie jak
    > najbardziej odkrecaja.
    Stare wiertarki Celmy mają takim sam system montażu szczotek.

  • 9. Data: 2015-11-04 08:33:40
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 03.11.2015 o 21:10, JDX pisze:
    > On 2015-11-02 20:02, J.F. wrote:
    > [...]
    > Stare wiertarki Celmy mają takim sam system montażu szczotek.

    W dodatku można było odkręcić te plastikowe śruby z zewnątrz bez
    rozbierania wiertarki!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl