    From: JDX <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sprzęty z Lidl-a
    Date: Sun, 22 Sep 2024 15:12:59 +0200

    On 22.09.2024 12:13, Uzytkownik wrote:
    [...]
    > Jak już ktoś chce chińszczyznę, ale przyzwoitą to lepiej wybrać
    > narzędzia takich marek jak Worx, Graphite, Dedra, Celma, MacAlister,
    > Erbauer, Einhell.
    Taaa, Graphite... Mam kątówkę 125 mm i młotowiertarkę. Oba narzędzia miały
    problemy z włącznikami, przy czym młotowiertarka od samego początku. W
    kątówce po cięciu wewnątrz małej betonowej studzienki (dużo kurzu i
    odprysków) przestał działać włącznik. Na szczęście po wielokrotnym
    przedmuchaniu jakoś się rozchodził. Natomiast w młotowiertarce od
    nowości po puszczeniu wyłącznika nie odbijał on do końca wskutek czego
    narzędzie nie wyłączało się i pracowało na minimalnych obrotach. W
    każdym razie trzeba przyznać, że serwis door-to-door mają
    dobry/bezproblemowy. Podobno lidlowy/parksajdowy serwis też jest dobry,
    tzn. nie pieprzą się, tylko wymieniają sprzęt na nowy, ale osobiście na
    szczęście jeszcze nie korzystałem.

    > Choć Worx to naprawdę dobre i trwałe narzędzia na poziomie Boscha czy
    > Makity.
    Worx? Pierwsze słyszę. :-D A odnośnie Makity to kondensator rozruchowy
    silnika w kosiarce padł mi tuż po upłynięciu terminu gwarancji. Z 10 lat
    temu to było. Nowy oryginalny 60 zł plus przesyłka i trzeba było czekać.
    W ,,sklepie za rogiem" jakiś chińczyk za 15 zł, ale trzeba było uciąć
    przewody ze złączkami ze starego i dolutować do nowego. Działa do dzisiaj.

    Odnośnie Erbauera - nie posiadam jakiegokolwiek narzędzia tej marki, ale
    odnoszę wrażenie, że niektóre to od samego patrzenia mogą się rozpaść. :-)