eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSprzęgło- dziwny przypadek
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2009-07-27 07:03:29
    Temat: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: juhass <t...@w...pl>

    Witam,
    jest sobie sprzęgło. Zwykłe, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie
    motonga ze stopki.

    Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
    jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
    tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
    rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
    obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
    problem zupełnie zanika.
    Stąd moje wątpliwości- jakoś tak psychicznie bardziej się spodziewałem
    ślizgania na ciepłym niż na zimnym... Czy to normalne gdy się sprzęgło
    kończy??

    Do sprawy chcę zajrzeć jesienią- pewno skończy się na wymianie tarcz,
    przekładek i sprężyn- licznikowo moto ma 60kkm.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)
    gliwice/trzebinia


  • 2. Data: 2009-07-27 08:30:49
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On Jul 27, 9:03 am, juhass <t...@w...pl> wrote:
    >
    > Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
    > jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
    > tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
    > rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
    > obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
    > problem zupełnie zanika.
    > Stąd moje wątpliwości- jakoś tak psychicznie bardziej się spodziewałem
    > ślizgania na ciepłym niż na zimnym... Czy to normalne gdy się sprzęgło
    > kończy??
    >
    > Do sprawy chcę zajrzeć jesienią- pewno skończy się na wymianie tarcz,
    > przekładek i sprężyn- licznikowo moto ma  60kkm.
    >
    Ja miałem podobny problem i też wydawało mi się, że przy cieplejszym
    moto prolem ustawał. Jak się okazało przy zmianie płynu hamulcowego w
    sprzęgle trochę za dużo nalałem i wracający płyn nie miał gdzie się
    podziać i nie wyłączał sprzęgła do końca. Pewnie nie jest to to ale
    zawsze to jakiś trop który warto sprawdzić :-)

    --
    Artur


  • 3. Data: 2009-07-27 08:36:44
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    juhass wrote:
    > Witam,
    > jest sobie sprzęgło. Zwykłe, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie
    > motonga ze stopki.
    >
    > Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
    > jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
    > tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
    > rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
    > obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
    > problem zupełnie zanika.

    Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
    K.14.


  • 4. Data: 2009-07-27 08:47:05
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    kocyk pisze:

    > Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.

    Co sie konczy ?


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 5. Data: 2009-07-27 08:49:27
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>


    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
    news:h4jpie$mo2$1@news.wp.pl...
    > kocyk pisze:
    >
    >> Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
    >
    > Co sie konczy ?
    >

    A to nie tak jak w Ducati?

    E, pomylić się każdy może.
    Chodziło pewnie o sprężyny, które docisk zastępują w mokrym sprzęgle.

    PS
    Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.

    --
    Jasio
    vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 6. Data: 2009-07-27 08:57:53
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 27 Lip, 10:49, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
    >
    > PS
    > Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.
    >
    Dlaczego?

    --
    Artur


  • 7. Data: 2009-07-27 09:03:59
    Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>


    Uzytkownik "Artur Zabronski" napisal w wiadomosci
    news:b202e8f3-c967-4a71-bc8e-63f020483b45@a26g2000yq
    n.googlegroups.com...
    > On 27 Lip, 10:49, "Jasio" wrote:
    >>
    >> PS
    >> Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.
    >>
    > Dlaczego?
    >

    A chcesz o tym porozmawiac?
    Ale serio.


    --
    Jasio
    vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 8. Data: 2009-07-27 09:15:42
    Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 27 Lip, 11:03, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
    >
    > A chcesz o tym porozmawiac?
    > Ale serio.
    >
    No tak serio, serio. Jaką masz pewność, że stosując olej bez JASO MA
    nie będzie stwarzał problemów ze sprzęgłem?

    --
    Artur


  • 9. Data: 2009-07-27 09:15:48
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: juhass <t...@w...pl>

    kocyk pisze:
    > juhass wrote:
    >> Witam,
    >> jest sobie sprzęgło. Zwykłe, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie
    >> motonga ze stopki.
    > Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
    > K.14.

    Olej jedyny słuszny motocyklowy, bo to ogromna różnica ponoć ;)
    Castrol jakiś 10w40, czerwony w każdym razie. ;)

    Docisk planuje wymienić. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...
    ;P


    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)
    gliwice/trzebinia


  • 10. Data: 2009-07-27 09:28:42
    Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 27 Lip, 11:15, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:
    >
    > No tak serio, serio. Jaką masz pewność, że stosując olej bez JASO MA
    > nie będzie stwarzał problemów ze sprzęgłem?
    >
    Dorzucę opis z jakiejś strony:
    Klasyfikacja motocyklowa JASO.

    Z inicjatywy japońskiego związku producentów motocykli w 1999r.
    stworzono specjalną klasyfikację olejów pod kątem ich przydatności do
    silników motocyklowych. Coraz szersze stosowanie różnorakich dodatków
    zmusiło do zróżnicowania przydatności olejów do silników samochodowych
    i motocyklowych. Coraz większa presja na zmniejszanie zużycia paliwa w
    samochodach zaowocowała pojawieniem się olejów o niskiej lepkości.
    Powodują one przyspieszone zużycie (pitting) kół zębatych
    przeniesienia napędu w silnikach motocyklowych. Na dodatek występujące
    w takich olejach dodatki zmniejszające tarcie powodują ślizganie się
    tarcz w sprzęgłach motocyklowych. Dlatego swego czasu producenci
    motocykli zareagowali nawet zakazem stosowania w swoich silnikach
    samochodowych olejów klasy SH, SJ i SL. Klasyfikacja JASO jest bardzo
    prosta. Oleje spełniające ją odpowiadają pod względem jakości
    klasyfikacjom API SE, SF, SG, SH, SJ i SL. Mają wysoką lepkość w
    wysokich temperaturach, odpowiednio dużo dodatków myjących i
    przeciwpieniących. Zapewniają dobre warunki pracy przekładniom
    zębatym. Jeżeli umożliwiają przeniesienie dużego momentu obrotowego w
    silnikach z mocno obciążonym mokrym sprzęgłem, wówczas noszą
    oznaczenie MA. Jeśli spełniają wcześniej wymienione kryteria, jednak
    nie zapewniają bezpoślizgowej pracy sprzęgła, wówczas określane są
    mianem MB

    http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

    --
    Artur

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: