-
1. Data: 2009-07-27 07:03:29
Temat: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: juhass <t...@w...pl>
Witam,
jest sobie sprzęgło. Zwykłe, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie
motonga ze stopki.
Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
problem zupełnie zanika.
Stąd moje wątpliwości- jakoś tak psychicznie bardziej się spodziewałem
ślizgania na ciepłym niż na zimnym... Czy to normalne gdy się sprzęgło
kończy??
Do sprawy chcę zajrzeć jesienią- pewno skończy się na wymianie tarcz,
przekładek i sprężyn- licznikowo moto ma 60kkm.
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
-
2. Data: 2009-07-27 08:30:49
Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On Jul 27, 9:03 am, juhass <t...@w...pl> wrote:
>
> Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
> jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
> tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
> rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
> obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
> problem zupełnie zanika.
> Stąd moje wątpliwości- jakoś tak psychicznie bardziej się spodziewałem
> ślizgania na ciepłym niż na zimnym... Czy to normalne gdy się sprzęgło
> kończy??
>
> Do sprawy chcę zajrzeć jesienią- pewno skończy się na wymianie tarcz,
> przekładek i sprężyn- licznikowo moto ma 60kkm.
>
Ja miałem podobny problem i też wydawało mi się, że przy cieplejszym
moto prolem ustawał. Jak się okazało przy zmianie płynu hamulcowego w
sprzęgle trochę za dużo nalałem i wracający płyn nie miał gdzie się
podziać i nie wyłączał sprzęgła do końca. Pewnie nie jest to to ale
zawsze to jakiś trop który warto sprawdzić :-)
--
Artur
-
3. Data: 2009-07-27 08:36:44
Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: kocyk <k...@Z...pl>
juhass wrote:
> Witam,
> jest sobie sprzęgło. Zwykłe, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie
> motonga ze stopki.
>
> Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
> jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
> tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
> rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
> obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
> problem zupełnie zanika.
Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
K.14.
-
4. Data: 2009-07-27 08:47:05
Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: Kuczu <q...@g...com>
kocyk pisze:
> Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
Co sie konczy ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
5. Data: 2009-07-27 08:49:27
Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
news:h4jpie$mo2$1@news.wp.pl...
> kocyk pisze:
>
>> Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
>
> Co sie konczy ?
>
A to nie tak jak w Ducati?
E, pomylić się każdy może.
Chodziło pewnie o sprężyny, które docisk zastępują w mokrym sprzęgle.
PS
Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
6. Data: 2009-07-27 08:57:53
Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 27 Lip, 10:49, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
>
> PS
> Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.
>
Dlaczego?
--
Artur
-
7. Data: 2009-07-27 09:03:59
Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Uzytkownik "Artur Zabronski" napisal w wiadomosci
news:b202e8f3-c967-4a71-bc8e-63f020483b45@a26g2000yq
n.googlegroups.com...
> On 27 Lip, 10:49, "Jasio" wrote:
>>
>> PS
>> Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.
>>
> Dlaczego?
>
A chcesz o tym porozmawiac?
Ale serio.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
8. Data: 2009-07-27 09:15:42
Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 27 Lip, 11:03, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
>
> A chcesz o tym porozmawiac?
> Ale serio.
>
No tak serio, serio. Jaką masz pewność, że stosując olej bez JASO MA
nie będzie stwarzał problemów ze sprzęgłem?
--
Artur
-
9. Data: 2009-07-27 09:15:48
Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
Od: juhass <t...@w...pl>
kocyk pisze:
> juhass wrote:
>> Witam,
>> jest sobie sprzęgło. Zwykłe, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie
>> motonga ze stopki.
> Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
> K.14.
Olej jedyny słuszny motocyklowy, bo to ogromna różnica ponoć ;)
Castrol jakiś 10w40, czerwony w każdym razie. ;)
Docisk planuje wymienić. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...
;P
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
-
10. Data: 2009-07-27 09:28:42
Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 27 Lip, 11:15, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:
>
> No tak serio, serio. Jaką masz pewność, że stosując olej bez JASO MA
> nie będzie stwarzał problemów ze sprzęgłem?
>
Dorzucę opis z jakiejś strony:
Klasyfikacja motocyklowa JASO.
Z inicjatywy japońskiego związku producentów motocykli w 1999r.
stworzono specjalną klasyfikację olejów pod kątem ich przydatności do
silników motocyklowych. Coraz szersze stosowanie różnorakich dodatków
zmusiło do zróżnicowania przydatności olejów do silników samochodowych
i motocyklowych. Coraz większa presja na zmniejszanie zużycia paliwa w
samochodach zaowocowała pojawieniem się olejów o niskiej lepkości.
Powodują one przyspieszone zużycie (pitting) kół zębatych
przeniesienia napędu w silnikach motocyklowych. Na dodatek występujące
w takich olejach dodatki zmniejszające tarcie powodują ślizganie się
tarcz w sprzęgłach motocyklowych. Dlatego swego czasu producenci
motocykli zareagowali nawet zakazem stosowania w swoich silnikach
samochodowych olejów klasy SH, SJ i SL. Klasyfikacja JASO jest bardzo
prosta. Oleje spełniające ją odpowiadają pod względem jakości
klasyfikacjom API SE, SF, SG, SH, SJ i SL. Mają wysoką lepkość w
wysokich temperaturach, odpowiednio dużo dodatków myjących i
przeciwpieniących. Zapewniają dobre warunki pracy przekładniom
zębatym. Jeżeli umożliwiają przeniesienie dużego momentu obrotowego w
silnikach z mocno obciążonym mokrym sprzęgłem, wówczas noszą
oznaczenie MA. Jeśli spełniają wcześniej wymienione kryteria, jednak
nie zapewniają bezpoślizgowej pracy sprzęgła, wówczas określane są
mianem MB
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
--
Artur