  • 11. Data: 2009-07-27 09:34:29
    Temat: Re: Sprzęgło- dziwny przypadek
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "juhass" <t...@w...pl> wrote in message news:h4jr82$sfr$1@news.wp.pl...

    > Olej jedyny słuszny motocyklowy, bo to ogromna różnica ponoć ;)
    > Castrol jakiś 10w40, czerwony w każdym razie. ;)

    Znaczy C GPS, polsyn.

    > Docisk planuje wymienić. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...

    No wlasnie, zanim rozdlubiesz lepiej uszczegolowic.

    weFAQ&v=qvj

  • 12. Data: 2009-07-27 09:45:24
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Jasio wrote:

    > A to nie tak jak w Ducati?
    >
    > E, pomylić się każdy może.
    > Chodziło pewnie o sprężyny, które docisk zastępują w mokrym sprzęgle.

    No, dokladnie. Jak zwal tak zwal, ja tam sie na nomenklaturze nie znam.
    Grunt ze wiadomo w czym rzecz.

    > PS
    > Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.

    Prowokacja? Zupelnie nie. Uszlachetniane oleje samochodowe moga
    powodowac poslizg. Ale jak chcesz sie spierac czy to urban legend czy
    nie, to mnie sie nie chce... hehe.
    K.14.

  • 13. Data: 2009-07-27 10:24:10
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    juhass pisze:
    > Owe sprzęgło ma dziwną przypadłość- jak moto jest zimne i zmuszony
    > jestem bardziej przycisnąć to... ślizga się. Nie ślizga się ciągle, ale
    > tak na krótką chwilę, po której już normalnie przenosi napęd. Dzieje się
    > rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
    > obrotowy mocno rośnie. Gdy moto się rozgrzeje do temperatury roboczej to
    > problem zupełnie zanika.

    Miałem identyczny objaw w dwóch motocyklach na przestrzeni kilku lat. W
    obu przypadkach zmiana oleju na innego producenta zlikwidowała problem.
    Ponieważ było to kilka lat temu i kilka motocykli temu nie pamiętam z
    jakiego oleju na jaki zmieniłem. Wiem, że niewiele Ci to pomoże, ale
    taka sytuacja też jest możliwa.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 14. Data: 2009-07-27 10:38:46
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    juhass <t...@w...pl> napisał(a):
    > Do sprawy chcę zajrzeć jesienią- pewno skończy się na wymianie tarcz,
    > przekładek i sprężyn- licznikowo moto ma 60kkm.

    Vitka :)

    Mam toczka w toczkę to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z
    10kkm więcej nakulane.
    Na zimnym przy szybszym odkręceniu się ślizga. Po kilku km zanika (wydaje mi
    sie że całkowicie, ale peności nie mam)
    Niestety nie zmieniałem jeszcze płynu, ani sprężyn, właśnie myślałem to robic
    po sezonie.
    Na vfrowym forumie jest duuuży temat o tym, ale go raczej już widziałeś.
    Ja stwierdziłem że do końca sezonu pociągnie, potem będę się bawił.

    Pozdrówki,
    Radek

  • 15. Data: 2009-07-27 11:08:35
    Od: juhass <t...@w...pl>

    Radarro pisze:
    > Vitka :)
    >
    > Mam toczka w toczkę to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z
    > 10kkm więcej nakulane.

    Pisałem przeca, że u mnie te 60kkm to "licznikowe", prawdy nie znam...
    ;)

    > Niestety nie zmieniałem jeszcze płynu, ani sprężyn, właśnie myślałem to robic
    > po sezonie.

    Płyn w sprzęgle wymieniałem, jak było tak jest, tyle że teraz w
    zbiorniczku jasną ciecz mam, a nie herbatę. Reszta jak u Ciebie- po
    sezonie..

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 16. Data: 2009-07-27 16:55:55
    Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Zabroński" napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    > No tak serio, serio. Jaką masz pewność, że stosując olej bez JASO MA
    > nie będzie stwarzał problemów ze sprzęgłem?

    Dorzucę opis z jakiejś strony:
    Klasyfikacja motocyklowa JASO.

    *** Znamy, znamy.

    To też trochę tak jak z innymi klasami jakościowymi czy lepkościowymi
    albo rekomendacjami producentów.
    Jeżeli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej
    części opakowania jakiegoś atestu - to nie oznacza, że jego norm nie
    spełnia.
    Po prostu ze względów finansowych producentowi/dystrybutorowi może
    bardziej opłacać nie starać o w/w a zostać przy starych
    atestach/rekomendacjach/tym podobnych.

    Ponieważ sprzęgło w VX zaczęło mi się ślizgać po tym jak olej
    zmieniłem na motula spełniającego normy JASO MA [4100 bodajże],
    którego reszta w dodatku po zimie na półce w przezroczystej butelce
    rozwarstwiła się - wyleczyłem się z mitu oleju "motocyklowego" i każdą
    próbę rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Może nie wywyższając
    się, ale pozostając pełen szacunku dla ludzi, których stać na takie
    fanaberie.

    Żeby nie było - nie oszczędzam przesadnie na motocyklu i wymieniając
    olej wymieniam też filtr, mimo, że producent zaleca wymianę co drugi
    raz.
    Filtr kupuję Championa, bo mam słabość do tej marki - zawsze mi się
    podobały jej reklamy, które za PRLu były dla mnie powiewem wielkiego
    świata.
    A ze 30-40% mógłbym zaoszczędzić kupując manesmana czy innego tam
    hiflo.

    Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 17. Data: 2009-07-27 17:17:03
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "juhass" napisał w wiadomości

    > Płyn w sprzęgle wymieniałem, jak było tak jest, tyle że teraz w
    > zbiorniczku jasną ciecz mam, a nie herbatę. Reszta jak u Ciebie- po
    > sezonie..

    To nic Ci nie szkodzi zrobić jak Artur radził - sprawdź czy nie masz
    go za dużo.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 18. Data: 2009-07-27 17:50:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-27 11:15:48 +0200, juhass <t...@w...pl> said:

    > Olej jedyny słuszny motocyklowy, bo to ogromna różnica ponoć ;)
    > Castrol jakiś 10w40, czerwony w każdym razie. ;)

    Osobiście nie lubię tego oleju*, więc tym bardziej bym pomyślał o
    zmianie - jak chcesz motocyklowy, to siakieś Valvoline lub Bel Ray, czy
    inny Motul.

    > Docisk planuje wymienić. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...
    > ;P

    Myślę że przy tym przebiegu to i tarcze mogą mieć już dość. Zasadniczo
    jedyną metodą porządnego sprawdzenia, jest rozebrać i pomierzyć -
    sprężyny, tarcze, przekładki - wartości serwisowe znajdziesz w
    serwisówce. Bez spuszczania oleju można to zrobić kładąc motocykl na
    boku.

    * nie rozwijajmy może tego tematu.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 19. Data: 2009-07-28 07:38:13
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 27 Lip, 18:55, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Jeżeli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej
    > części opakowania jakiegoś atestu - to nie oznacza, że jego norm nie
    Ale też nie znaczy, że spełnia więc lepiej jest kupić olej który ma
    atest i jeździć spokojnie i nie mieć problemów.

> [...]
    > próbę rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Może nie wywyższając
    > się, ale pozostając pełen szacunku dla ludzi, których stać na takie

    Na jakie fanaberie, ile ten olej motocyklowy jest droższy od zwykłego?

    --
    Artur

  • 20. Data: 2009-07-28 08:50:01
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Jasio pisze:
> [...]
    > temat zbywam milczeniem. Może nie wywyższając się, ale pozostając pełen
    > szacunku dla ludzi, których stać na takie fanaberie.
    (...)
    > Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach.

    Pisywał tu swojego czasu Andrzej Rosa, który całe wieki jeździł Suzuki
    GS albo GSX (GSXR?) na oleju samochodowym i nic mu się nie działo. Ja
    natomiast znam osobiście kilka przypadków, gdzie po wlaniu oleju
    samochodowego sprzęgło zaczęło się ślizgać (notabene m.in. też VX800)
    lub szarpać (DR BIG800), ale zdarzało się, że sprzęgłu było wszystko
    jedno (FJ1100) i jeździło nadal tak samo. Zdażało się również, że
    sprzęgło ślizgało się mimo oleju motocykloweg (VFR800 i SV650) a po
    zmianie na inny motocyklowy - przestało.

    Tak więc oleje na pewno się różnią i sprzęgła na pewno to czują. Do
    czynienia miałem już z taką ilością kombinacji, że skłaniałbym się ku
    twierdzeniu, że przy oleju motocyklowym jest mniejsze ryzyko uszkodzenia
    sprzęgła.

    pozdr
    DP
    TL-S