  • 31. Data: 2022-04-21 09:12:02
    Temat: Re: Sprzedażsamochodu do Ukrainy
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2022 19:12, ddddddddddddd wrote:

    > w UK problemu nie ma w ogóle. To w Polsce tworzą się problemy. Ja też
    > nie mam pojęcia jaki można mieć problem mając umowę sprzedaży. Raz
    > sprzedając w Polsce przyszła po pół roku policja, bo gość dostał fotkę
    > za 50zł (!), a nie przerejestrował auta na siebie, a ja nie
    > wyrejestrowałem. Dałem im kopię umowy i po sprawie.
    > W UK nie legitymowałem się przy zakupie żadnego auta, ostatnie jakie
    > kupiłem to zrobiłem przelew na konto nie-właściciela, a za umowę
    > posłużył mi świstek z napisem "sprzedałem auto xx za cenę yy. podpis.

    Dokladnie, jak nie chcesz elektronicznie to wypelniasz ten odcinek w DR,
    a wlasciciel auta go odrywa i wysyla do DVLA, a po kilku tygodniach
    dostajesz nowy DR. Z punktu widzenia wlasciciela nic go nie obchodzi czy
    te dane byly prawdziwe czy nie.

  • 32. Data: 2022-04-21 12:25:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 19:12:55 +0100, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > kupiłem to zrobiłem przelew na konto nie-właściciela, a za umowę
    > posłużył mi świstek z napisem "sprzedałem auto xx za cenę yy. podpis.

    A napisane komu i gdzie mieszka?
    To gdzie ma policja pojsc z nastepnym mandatem? :-)

    No coz, w Polsce:
    -sporo auto bylo nieprzerejestrowywanych po sprzedazy - czyli klopot
    dla policji j/w. Teraz PiS podniosl kary, moze będzie lepiej.

    -sporo osob nie kupowalo OC, i w razie wykrycia mogli probowac
    "na Ukrainca"

    -auta kupowane do przestepstw ... to chyba margines marginesu ..

    -no i rozbiorka na czesci ... i zanieczyszczenie terenu.
    Ale tego tak nie rozwiążesz, bo i tak kupi sobie w Niemczech.

    J.

  • 33. Data: 2022-04-21 12:52:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 19:40:55 +0200, Uncle Pete wrote:

    > Ale po rosyjsku to się nie wymawia "szcz", tylko bardziej przypomina
    > polskie "ś". Nie wiem, dlaczego w Polsce tak jest. Język rosyjski jest
    > moim językiem ojczystym (pochodzę z Moskwy).

    No to nie nam mowic jak jest prawidlowo, ale ... zawsze tak miekko?

    Bo mam dwa przyklady, ale jak na zlosc ukrainskie :-)
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AE%D1%89%D0%B5%D0%
    BD%D0%BA%D0%BE,_%D0%92%D0%B8%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80
    _%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1
    %87

    Jest wymowa ... hm, trudno mi powiedziec jak wymawiaja ... jakos
    posrednio :-)

    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B8%D0%BC%D0%
    BD_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%8B

    A tu można posłuchac hymnu i nie jest to "Ście ...." :-)

    Ale "jeścio" to faktycznie jakies miekkie :-)
    czy np
    https://www.youtube.com/watch?v=WFxelxbimj0

    i dla porownania
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B8%D0%BC%D0%
    BD_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B8
    w drugim slowie

    J.

  • 34. Data: 2022-04-21 12:55:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 15:47:40 +0200, Peter wrote:

    > właśnie, o co chodzi z tym biznesem ? na czym on polega?
    >
    > byłem teraz na autostradzie kraków rzeszów i w drodze powrotnej
    > dosłownie co chwila mijana pusta laweta (jedna na drugiej) na UA
    > rejestracjach wracająca do Polski
    >
    > domniemanie że w stronę UA jechały na pełno

    No wiesz, tak samo jak dla nas, tak i dla Ukraincow "zachód"
    byl zródlem pojazdow.

    Wojny sie nie boją, czy sie boją ... czas kupic samochod :-)

    J.

  • 35. Data: 2022-04-21 13:00:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 15:26:49 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale ja o ,,szcza" piszę. O tym, że w ukraińskim litera ,,g" jest inna
    > niż w rosyjskim wiem.

    BE%D0%BB%D1%8C_%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_
    %D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%
    B8%D1%87

    > Nie mam pojęcia, ale to prawdopodobne, skoro go piszą Mykoła zamiast
    > Nikałaj.

    Ukrainskiego pochodzenia, z kozackiego rodu ... to moze na chrzcie
    mial Mykoła :-)

    Ale ten ród ... Gogole, czy Hohoły?
    A moze Chochoły powinienem napisac ?

    J.

  • 36. Data: 2022-04-21 19:24:41
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.04.2022 11:25, J.F wrote:

    > A napisane komu i gdzie mieszka?
    > To gdzie ma policja pojsc z nastepnym mandatem? :-)

    tam gdzie go zarejestruję ;)
    na umowie nic nie miałem, na świstku w dowodzie, który sprzedający
    odsyła podałem dane z pamięci (w moim przypadku dane spółki)
    auto zgłaszasz od razu do road taxu no i do ubezpieczenia

> [...]
    > dla policji j/w. Teraz PiS podniosl kary, moze będzie lepiej. >
    > -sporo osob nie kupowalo OC, i w razie wykrycia mogli probowac

    tutaj też można, ale długo się tak nie pociągnie - jak zobaczą to na
    kamerze w radiowozie (albo np. kieruje kobieta, a ubezpieczony jest
    tylko facet) to zatrzymają

    > -no i rozbiorka na czesci ... i zanieczyszczenie terenu.
    > Ale tego tak nie rozwiążesz, bo i tak kupi sobie w Niemczech.

    tutaj nie ma z tym problemu, dopóki nie robisz tego na publicznym terenie ;)

    Lukasz

  • 37. Data: 2022-04-21 19:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2022 18:24:41 +0100, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > odsyła podałem dane z pamięci (w moim przypadku dane spółki)
    > auto zgłaszasz od razu do road taxu no i do ubezpieczenia

    A tu widzisz - odwrotny problem.
    Kupujący nie prze/zarejestruje, a sprzedawca bedzie mial klopot z
    mandatami.

    W UK zdaje sie jeszcze sporo kamer pilnujących podatku - to może
    szybko złapią.
    U nas jeszcze mogą przychodzic kary za autostrady :-)

    > tutaj też można, ale długo się tak nie pociągnie - jak zobaczą to na
    > kamerze w radiowozie (albo np. kieruje kobieta, a ubezpieczony jest
    > tylko facet) to zatrzymają

    No wlasnie ... ale akurat nie chce mi sie wierzyc, zeby płec
    sprawdzali.

    > tutaj nie ma z tym problemu, dopóki nie robisz tego na publicznym terenie ;)

    A woda podziemna plynie szeroko ...

    J.

  • 38. Data: 2022-04-21 20:21:34
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    %87

    > Jest wymowa ... hm, trudno mi powiedziec jak wymawiaja ... jakos

    Ale to było po ukraińsku, a nie po rosyjsku (mimo że w rosyjskiej
    Wikipedii).

    W Rosji "?" nieco różnie wymawiają. W Petersburgu mówią bardzie twardo,
    w Moskwie zmiękczają, ale to twardsze to raczej jako dwa "sz" pod rząd",
    a nie "szcz".

    > https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B8%D0%BC%D0%
    BD_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%8B

    > A tu można posłuchac hymnu i nie jest to "Ście ...." :-)

    To znowu język ukraiński ;) Wydawało mi się, że dyskutujemy nad wymową w
    języku rosyjskim.

  • 39. Data: 2022-04-21 20:48:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Apr 2022 20:21:34 +0200, Uncle Pete wrote:
> [...]
    BD_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%8B

    > To znowu język ukraiński ;) Wydawało mi się, że dyskutujemy nad wymową w

    Dziwi mnie troche, ze jest inna ... no ale skoro G/H jest inna, to
    czemu ta nie miala by być inna.
    Dziwi mnie troche, że sie przez te wieki jakoś nie ujednoliciło.

    No i dziwi mnie troche, czemu i mnie w szkole uczyli, ze to "szcza".
    Ukryta opcja ukrainska ? :-)

    Hm
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A9

    trzy wymowy?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%D0%A9

    czy tylko dwie?

    Skoro swietnie znasz rosyjski - nie znajdziesz przykladu na wymowe
    "szcz", skoro nawet Rosjanie piszą o tym na pierwszym miejscu?

    J.

  • 40. Data: 2022-04-21 21:38:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2022 11:25, J.F wrote:

> [...]
    >
    > -no i rozbiorka na czesci ... i zanieczyszczenie terenu.
    > Ale tego tak nie rozwiążesz, bo i tak kupi sobie w Niemczech.

    Wpisujesz dane kupujacego albo dajesz do wypelnienia kupujacemu. Od tego
    momentu juz cie to nie interesuje. Jak bedzie jezdzil bez ubezpieczenia
    albo zaplaconego podatku to dosyc szybko wpadnie. Wiec jak kupujacy ma
    zle zamiary to pewnie sklonuje tablice z innego auta. Jak bedzie mial
    troche oleju w glowie i dobierze model/kolor to wlasciciel prawdziwych
    tablic ma problem i tak na prawde jedyna deska ratunku jest CCTV ktorym
    potrafisz udowodnic, ze twoj samochod o tej porze tego dnia stal pod
    domem. Jak Signuma wystawilem na sprzedaz to nie zamazalem tablic na
    zdjeciach i mi ktos sklonowal. Dodatkowo pech polegal na tym, ze dal sie
    zlapac na FR jakies 50mil od mojego miejsca zamieszkania, a szczescie na
    tym, ze nie zgadzal sie ani kolor ani marka. Jazda na klonowanych
    tablicach to wcale nie jest tutaj taki margines, miesiecznie od 500-1000
    kierowcow w skali kraju ma ten problem.