  • Data: 2011-06-15 19:52:46
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu poza UE a VAT
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jak masz zaufanie do nabywcy i on dokona poprawnie wszystkich zgłoszeń
    > przy wywozie, to tez jakoś dotrzesz do potwierdzeń. Ale jak nabywca:
    > zezłomował w RP, porzucił, przewiózł przez zieloną granicę, przewiózł, ale
    > nie zadbał o poprawne zgłoszenie celne, to zostajesz bez potwierdzenia i
    > stawkę
    > masz jak dla sprzedaży krajowej.

    A czy nabywca wywożąc z Polski zakupiony tutaj na fakturę VAT samochód, ma w
    ogóle obowiązek zgłoszenia tego faktu na granicy, w polskim urzędzie celnym?
    Czy z jego punktu widzenia załatwi wszystko co potrzebuje w urzędzie
    białoruskim?

    Bo nie słyszałem żeby przed wejściem Polski do UE trzeba było z zakupionym
    na zachodzie samochodem meldować się na niemieckim cle, żeby jakieś papiery
    powypełniać.

    > A ponieważ w praktyce jest tak, że najpierw jest faktura i płacenie
    > a potem rozliczenie VAT, to jak okaże się, że potwierdzenia nie ma, to
    > będziesz musiał uwzględnić stawkę krajową - a wtedy się okaże, że Twój
    > nabywca
    > się zdematerializował.

    Spokojnie, nie wiedziałem że mogę zastosować 0%, więc stawkę krajową
    uwzględniłem.
    Ale chciałbym to zmienić, jeśli okazało się że to nie było konieczne.