  • 61. Data: 2015-07-07 10:42:17
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-07 o 10:32, Dominik & Co pisze:
    > Jeśli jednak kupujący ma pretencje o zużycie

    Oczywiście że to, co w nowym samochodzie będzie uznane za wadę, nie
    będzie wadą w samochodzie 15-letnim. Z czego NIE WYNIKA, jakoby 15-letni
    samochód nie mógłby mieć wad podlegających reklamacji.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-07-07 10:48:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >15-letni
    >samochód nie mógłby mieć wad podlegających reklamacji.

    A jakie ?

    Bo powiedzmy tak:
    -lampka "check engine" sie zapalila na drugi dzien,
    -lampka swiecila przy sprzedazy,
    -wypalona dziura w fotelu,
    -radio sie po 5 minutach wylacza,
    -luzy w zawieszeniu
    -amory sa zuzyte i do wymiany,
    -zbiornik paliwa dziurawy i benzyna smierdzi,
    -pekl korbowod i wyszedl bokiem w pol godziny po wyjezdzie od
    sprzedajacego ...

    J.

  • 63. Data: 2015-07-07 11:36:22
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał

    > "ale ja juz wyrejestrowalem w urzedzie i wypowiedzialem OC" ...

    ????
    Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta?
    Ciekawostka.

    --
    Hinek

  • 64. Data: 2015-07-07 11:54:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jul 2015, Liwiusz wrote:

    > Poczytaj o pozornych oświadczeniach woli.

    IMHO to nie pozorność, a "działenie pod wpływem błędu".
    To tak dla porządku ;)
    Pozorność na ogół prowadzi do przekwalifikowania oświadczenia
    (przez stwierdzenie, że co innego miało miejsce), działanie
    pod wpływem błędu być może uchyli oświadczenie (ewentualnie
    jego skutki).

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2015-07-07 12:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Gdzies tam moze jeszcze da sie odgrzebac ogloszenie, a w nim "stan
    > idealny, wszystko sprawne" i nie sprawdzac.
    > No tak, ale jak zauwazyles na drugi dzien, to skad pewnosc, ze bylo
    > zepsute juz w chwili sprzedazy ?

    Przykładowo - psrzedajacy zapewnia ze belka tylnia super stan a po
    wjechaniu na kanał okazuje sie ze przegnita.
    Zgniła w 2 dni?

  • 66. Data: 2015-07-07 12:03:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Przykładowo - psrzedajacy zapewnia ze belka tylnia super stan a po
    > wjechaniu na kanał okazuje sie ze przegnita.
    > Zgniła w 2 dni?

    ale tego nie da się uznać za wadę ukrytą

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2015-07-07 12:16:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >ale tego nie da się uznać za wadę ukrytą

    No, na pierwszy rzut oka nie widac. A kanalu przy zakupie nie bylo.

    Przyklad dobry, ale:
    a) zapewnienie sprzedawcy jakos utrwalone ? Zeby sie nie okazalo, ze
    on nic nie zapewnial, widzialy galy co braly, a auto ma 10 lat, wiec
    wiadomo ze rdza jest.
    b) a to ta belka, co w chwili sprzedazy ? Bo o cwaniakach, co to
    potrafia kupic, wymienic i oddawac cale auto tez sie slyszy ...

    J.

  • 68. Data: 2015-07-07 12:18:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Użytkownik "J.F." napisał

    >????
    >Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta? Ciekawostka.

    Ciekawostka czy nie - moze pomoc :-)

    J.

  • 69. Data: 2015-07-07 12:37:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Słowo przeciw słowu. Komu uwierzą, jeśli cena rynkowa jest zapewne nieco
    > wyższa niż te 900zł?

    Cena rynkowa za w miarę sprawny samochód, ten był ewidentnie uszkodzony, a
    więc i tańszy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 70. Data: 2015-07-07 14:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > b) a to ta belka, co w chwili sprzedazy ? Bo o cwaniakach, co to
    > potrafia kupic, wymienic i oddawac cale auto tez sie slyszy ...

    Rozmawiamy o tym co mówia przepisy czy o tym, jak potem pewne sprawy
    udowodnic?