  • Data: 2012-08-15 13:54:34
    Temat: Re: Sprzedam studyjne lampy błyskowe
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-14 22:08, quent pisze:

    > To była robota dla pewnego złotnika, który w końcu kupił sobie jakąś
    > lustrzankę i sam trzaskał foty swoim wyrobom.....

    No i przyznałeś tym stwierdzeniem racje JA oraz Adamowi.
    Pomijam to jakie efekty uzyskuje Twój były klient, to jego podejście
    pokazuje że komercyjna fotografia przestała być hermetycznym światem.
    To rozhermetyzowanie profesjonalnej fotografii jest właśnie spowodowane
    taniością sprzętu oraz natychmiastową gotową fotografią.
    Tanie chińczyki naprawdę oferują niezły stosunek jakości do ceny.
    Dodając do tego że już w czasie sesji za stosunkowo tanie pieniądze masz
    gotowe fotografie do wglądu na monitorze. To sytuacja jest diametralnie
    inna, bo nawet kumaty amator w czasie sesji może sporo się nauczyć,
    kombinować i przeciwdziałać pewnym problemom. Dziś "ratować" sesje
    możesz w czasie rzeczywistym na obu frontach, czy to przez modyfikowanie
    oświetlenia / aranżacji bądź ingerując w postprocesie.

    Oczywiście przyznaje Ci rację że bez względu na dziedzinę w której
    działamy, to jeśli posiadamy odpowiednie fundusze należy sobie zapewnić
    optymalne warunki. Należy pamiętać tylko o bardzo ważnym czynniku,
    mianowicie o przeinwestowaniu. Sporo firm o tym zapomina np. w
    poligrafii tak bardzo powiązanej z fotografią. Tam jest o tyle gorzej że
    upada się z znacznie wyższej wysokości ;).

    Pozdrawiam,
    B.