  • Data: 2010-12-05 17:01:41
    Temat: Re: Sprezarka klimy "York" do "youngtimera" :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Dec 2010 15:56:00 +0100, Wojtek Borczyk wrote:

    >Jarku, chyba znów się nie rozumiemy :) Ja naprawdę gotów jestem zapłacić
    >nawet za *czas* poświęcony na poszukiwanie usterki, bo zdaję sobie sprawę,

    Naprawde jestes ? Jak uslyszysz "panie, 10h na tym g* siedzialem, jako
    ze hurtem to tylko 40zl/h"

    >Ale nie mam zamiaru płacić za to,
    >że ktoś na ślepo wymienił mi w aucie *dobrą* sondę lambda, *dobry*
    >przepływomierz powietrza, *dobry* komputer pokładowy, *dobry* katalizator
    >i parę innych "drobiazgów", a mimo to auto jak nie działało poprawnie, tak
    >nie działa.

    No i dlatego w tej poradzie za 15zl uslyszysz "Szanowny Panie - jest
    piec mozliwosci podejscia do tego problemu:
    1) zostawia mi pan auto na czas nieokreslony, moze to bedzie godzina,
    a moze miesiac. Ja wykryje o co tu chodzi i potem wystawie rachunek
    uczciwy - 200zl za czesci, 100zl za naprawe, a za diagnostyke .. moze
    40zl, a moze 4000 - zobaczymy ile wyjdzie,

    2) ja panu wymienie od razu wszystko co moze to powodowac na nowe,
    auto do odbioru za trzy dni, rachunek 5000zl, ale bedzie pan mial
    satysfakcje ze pana nie naciagam.

    3) wymienie panu sonde lambda bo najbardziej prawdopodobna. Jak to nie
    to, to wymienimy kable - choc to raczej nie one, potem przeplywomierz.
    A i tak pewnie trafimy placac mniej niz 5000. Sonda u pana i tak jest
    stara, kable sa niedrogie a i tak sie kedys zuzyja.

    4) pan mi zleci diagnostyke po 40zl/h, ale nie dluzej niz 5h.
    Moze trafie po godzinie, a jak nie trafie, to zaplacisz pan 200zl, i
    jedz pan jeszcze do drugiego fachowca na taka sama umowe, a jak on
    nie pomoze to na zlomowisko, bo tak w nieskonczonosc mozesz pan
    jezdzic po fachowcach.

    Wybor nalezy do Pana, ja zalecam 3, bo to pana prawdopodobnie
    najtaniej wyniesie".
    A w przypadku youngtimera oczywiscie zalecamy od razu zlomowisko :-)

    >No tak jest najprościej - jak się w silniku jedna śrubka ukręci, to
    >wymienić cały silnik :) I to jest niestety dewiza wielu dzisiejszych
    >"mechaników"...

    Coz chcesz, skonczylo sie "ja to panu dotocze, wyfrezuje, dospawam",
    nie ma czesci to nie naprawisz. No - moze bys i naprawil, ale panie -
    dorobienie tej czesci to bedzie 400zl, caly podzespol kosztuje 600, na
    szrocie 100.

    J.