  • Data: 2011-05-30 11:53:58
    Temat: Re: Sprawdzenie stopu...
    Od: " lukaszPK" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sprobowac mozna. Pewnie chce dalej dostarczac materialy.

    Skoro zależy im na was jako na kliencie, to pewnie obejdzie się to bez
    laboratoriów i badań. Oni dobrze wiedzą co mają na półkach i co sprzedają.
    Wydaje mi się, że szybciej byś tę sprawę załatwił jakbyś zadzwonił do nich i
    pogadał o problemie jaki masz z ich materiałem. Pewnie szybciej by się to
    wyjaśniło niż zakładanie tego tematu :)

    > No i znow wracamy do sprawy laboratorium :-)
    >
    > J.

    No właśnie chodzi o to, że nie. Mi chodziło o to, że my tu gady, gadu o tym
    materiale, ale nie widziałem odpowiedzi, która by jasno określiła czy on w
    ogóle nadaje się do takich procesów kształtowania jak gięcie i jakie parametry
    decydują o jego dobrym gięciu. Jak to się mówi: więcej czytać mniej się pytać
    :) Nie znam się na procesach gięcia materiałów, nie wiem jakie parametry
    decydują o prawidłowym gięciu, ani jakie zjawiska decydują o tym procesie,
    dlatego najpierw sięgnąłbym po normę, później po literaturę i zbadałbym
    sprawę, czy ten właśnie materiał "normowy" spełnia oczekiwaną funkcję. Bo być
    przez lata dostawca dawał wam "za dobry materiał?" a teraz chcąc trzymać się
    parametrów w normie obniżył wymagania co do tego materiału. A może norma
    została zaktualizowana? I ma inne wymagania teraz? A takie przypadki są mi
    doskonale znane (np. śruby - gdzie oznaczenia wg ISO i PN są takie same, ale
    inne wymagania stawia norma tym produktom). Lepiej poczytać, kulturalnie
    zapytać, zachować poziom, a jak to nie pomoże to wtedy działać ostro :)

    Pzdr.
    Ł.