  • 1. Data: 2010-01-07 13:36:17
    Temat: Spóźnienie z OC, konsekwencje?
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Koleżanka niedawno chciała zmienić ubezpieczyciela (OC), miesiąc przed
    wygaśnięciem starej polisy wypowiedziała umowę (żeby nie przedłużać na
    kolejny rok), OC miała do 5 stycznia. Ale jakoś tak trochę z lenistwa,
    trochę z zapominalstwa do dziś nie wykupiła nowej polisy u innego
    ubezpieczyciela, aczkolwiek od tego dnia nim nie jeździ, auto cały czas
    stoi pod blokiem (i do momentu wykupienia OC nie będzie nim jeździć).
    Z jakimi konsekwencjami musi się teraz liczyć (przy wykupywaniu nowej
    polisy)? Google raz powiedziało że 5000 euro, innym razem że 900 zł, a
    jeszcze innym razem że jak policja nie zatrzyma to nic..
    Podpowie ktoś jak jest w rzeczywistości?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2010-01-07 13:38:30
    Temat: Re: Spóźnienie z OC, konsekwencje?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Podpowie ktoś jak jest w rzeczywistości?

    W rzeczywistości niech szybko idzie do agenta i poprosi o wpisanie
    wczorajszej daty na polisie.

  • 3. Data: 2010-01-07 13:47:21
    Od: marjan <k...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > W rzeczywistości niech szybko idzie do agenta i poprosi o wpisanie
    > wczorajszej daty na polisie.

    Aż tak poważne będą konsekwencje, że opłaca się fałszować dokumenty?

  • 4. Data: 2010-01-07 14:50:51
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    marjan pisze:
    > Aż tak poważne będą konsekwencje, że opłaca się fałszować dokumenty?

    Mogą ale nie muszą, zależy czy się UFG skomunikuje z firmą
    ubezpieczeniową i czy zwrócą na to uwagę. Loteria więc nie warto ryzykować.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-01-07 15:13:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 13:47:21 +0100, marjan wrote:

    >Aż tak poważne będą konsekwencje, że opłaca się fałszować dokumenty?

    Falszerstwo o znikomej szkodliwosci spolecznej i w zasadzie nie do
    wykrycia :-)

    Jesli nic sie nie zmienilo, to od 2003 roku za brak OC obowiazuje
    500euro kary, ale jesli spoznienie do 3 dni, to tylko 100.

    Wykrywalnosc spoznienia nieokreslona, chwilowo chyba zerowa o ile
    policja na goraco nie dorwala.

    J.

  • 6. Data: 2010-01-07 15:40:59
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    marjan pisze:

    > Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Właściciele samochodów osobowych, którzy spóźnili się z opłatą za OC do
    trzech dni, zapłacą w tym roku karę w wysokości 390 zł. Dla tych, którzy
    ubezpieczenia OC nie wykupili w terminie nie przekraczającym 14 dni od
    obowiązkowej daty, kara wynosi 970 zł. Najwięcej, bo 1930 zł, będą
    musieli zapłacić właściciele pojazdów osobowych, którzy nie opłacą
    ubezpieczenia dłużej niż 14 dni. Pieniądze wpłaca się na konto lub w
    kasie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

    http://www.motofakty.pl/artykul/brak_oc_kara.html

    Mogly zmienic sie nie duzo same kwoty...

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 7. Data: 2010-01-07 15:43:24
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    marjan pisze:

    > Z góry dzięki za odpowiedzi.

    A tu aktualne kary:

    http://www.ufg.pl/article.jspx?id=97&kuid=3&mid=260&
    mitemid=261

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 8. Data: 2010-01-07 17:11:33
    Od: K <...@...c>

    marjan pisze:
> [...]
    > jeszcze innym razem że jak policja nie zatrzyma to nic..
    > Podpowie ktoś jak jest w rzeczywistości?

    w praktyce nic jej nie grozi, niech tylko szybko idzie wykupić nowa
    polisę. tam ja trochę postraszą, ale nic z tego nie będzie.

  • 9. Data: 2010-01-07 17:19:44
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Mogą ale nie muszą, zależy czy się UFG skomunikuje z firmą
    > ubezpieczeniową i czy zwrócą na to uwagę. Loteria więc nie warto ryzykować.
    >
    > --
    > krzysiek82
    To nie UFG komunikuje się z firmą i uprzejmie prosi. To firma wysyła informacje
    do UFG kto i kiedy. Resztę załatwia bezduszna maszyna.

  • 10. Data: 2010-01-07 18:15:36
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    marjan pisze:
> [...]
    > jeszcze innym razem że jak policja nie zatrzyma to nic..
    > Podpowie ktoś jak jest w rzeczywistości?

    Nie panikuj. Nikt tego nie sprawdzi, nikt nie zwroci uwagi, idziesz do
    ubezpieczalni i wykupujesz oc. We wniosku wypelniasz od kiedy, nikt nie
    chce ogladac Twojej starej polisy. Ot co.
    Nie ma zadnej kary - ona wystepuje *TYLKO* w przypadku kolizji bez OC.

    p.s. swego czasu mialem taka przerwe prawie 8 miesiecy bo remontowalem
    auto (antyk)i swiadomie wypowiedzialem umowe nie podpisujac drugiej.

    Pozdrawiam - Darek.