  • 1. Data: 2010-01-07 11:50:05
    Temat: Wymiana opon z 16" na 18"
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Niestety :( Opony 205x55/R16 nie sprawdziły się. O ile na śniegu świetnie
    trzymają drogi, o tyle na suchym auto pływa, a na mokrym asfalcie w zakrętach
    staje się niesamowicie podsterowne. Jesli by była zima ze sniegiem, to nawet bym
    się nie zastanawiał, ale wiadomo jakie te zimy u nas są i w 50% przypadków
    jeździ się po asfalcie, tylko w niskiej temperaturze. W związku z tym
    przymierzam się do wymiany opon na 235x40/R18. Czy polecicie coś konkretnego?
    Zimówki mam obecnie Continental, natomiast wszyscy trąbią Nokiany i Nokiany. Czy
    warto płacić 600-700zł za oponę Nokian, gdy Continentale mozna mieć za około
    5000zł ? Warte sa tej ceny ?

    W sumie decyzję muszę podjąć szybko, bo moje byłę opony z felgami wystawiłem za
    999zł i czuję, że się sprzedadzą bardzo szybko.

    --
    Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 2. Data: 2010-01-07 12:12:09
    Temat: Re: Wymiana opon z 16" na 18"
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 07-01-2010 11:50, Katanka pisze:
> [...]
    >
    > W sumie decyzję muszę podjąć szybko, bo moje byłę opony z felgami
    > wystawiłem za 999zł i czuję, że się sprzedadzą bardzo szybko.

    Ja odradzam pakowanie się w 18'. W mojej e-klasie miałem fabrycznie 16'.
    Pokusiło mnie i kupiłem 245/40/R18 - samochód dobrze się na nich
    prowadzi tylko i wyłącznie na płaskich jak stół autostradach. W każdym
    innym wypadku tragedia.

  • 3. Data: 2010-01-07 12:46:47
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > przymierzam się do wymiany opon na 235x40/R18. Czy polecicie coś
    > konkretnego?

    Dobrego dentystę. I kręglarza.

  • 4. Data: 2010-01-07 13:11:10
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    CeSaR wrote:

    > Dobrego dentystę. I kręglarza.

    Ale ja w lecie przeciez na 18 tkach normalnie jeżdżę i nie mam z tym problemów.
    znalazłem oponki dunlopa i dzis jeszcze pojadę do salonu spytać się jak w
    porównaniu z tymi Nokianami wypadają. gdyby ktoś miał jakies porównanie to
    bardzo prosze o pomoc.

  • 5. Data: 2010-01-07 13:20:03
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 07 sty 2010 o 12:12 GMT, CUT_INZ napisał(a):

> [...]
    > Pokusiło mnie i kupiłem 245/40/R18 - samochód dobrze się na nich
    > prowadzi tylko i wyłącznie na płaskich jak stół autostradach. W każdym

    slowo klucz: "fabrycznie", jakie miales fabrycznie szerokosc opony? bo
    jezeli duzo mniejszy, i srednica mniejsza, a zalozyc neifabrycznie tylko
    tuninkowo wieksza srednice i wieksza szerokosc, to jasne ze prowadzenie
    moze sie pogorszyc..., bo aby takie cos dzialalo poprawnie, i zawieszeni
    musi byc przystosowane, i odpowienie geometrycznie zamontowane kolo...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 6. Data: 2010-01-07 13:23:14
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Brzezi wrote:

> [...]
    > prowadzenie moze sie pogorszyc..., bo aby takie cos dzialalo
    > poprawnie, i zawieszeni musi byc przystosowane, i odpowienie

    W moim przypadku fabrycznie miałem właśnie 235x40/R18, tylko zmieniłem na
    205x55/R16 i jeździ się po asfalcie fatalnie. Dlatego spróbuję jak na zimówkach
    18-tkach się będzie jechało. Pytanie tylko co kupić?

  • 7. Data: 2010-01-07 13:26:22
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Katanka pisze:

> [...]
    > spytać się jak w porównaniu z tymi Nokianami wypadają. gdyby ktoś miał
    > jakies porównanie to bardzo prosze o pomoc.

    No dobra, ale moze podaj modele a nie samego producenta.

  • 8. Data: 2010-01-07 13:26:30
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Katanka wrote:

> [...]
    > zmieniłem na 205x55/R16 i jeździ się po asfalcie fatalnie. Dlatego
    > spróbuję jak na zimówkach 18-tkach się będzie jechało. Pytanie tylko

    Jest jeszcze jeden powód chęci zmiany tych opon i felg. W dokumencie homologacji
    (auto jest z kratką i odliczam pełny vat) jest napisane, że może jeździć TYLKO
    na 235x40/R18. Boję się, że jak spowoduję dzwona na tych 16-tkach to będę miał
    ciepło - Urząd Skarbowy, Ubezpieczyciel, Firma leasingowa, Policja na głowie.

  • 9. Data: 2010-01-07 13:34:42
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 07 sty 2010 o 13:11 GMT, Katanka napisał(a):

    > znalazłem oponki dunlopa i dzis jeszcze pojadę do salonu spytać się jak w
    > porównaniu z tymi Nokianami wypadają. gdyby ktoś miał jakies porównanie to
    > bardzo prosze o pomoc.

    I co Ci w salonie powiedzia? testuja tam wszystkie opony? jezeli juz to
    poleca Ci te opony na ktorych najwiecej zarobia...

    A w salonie opony beda 2 razy drozsze niz normalnie mozna tanio kupic np.
    przez internet...

    Ja rok temu chcialem kupic nowe opony, u znajomego gumiarza ktory chcial mi
    sprzedac po kosztach i z jakims rabatem jeszcze, bylo o polowe taniej niz
    w internecie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 10. Data: 2010-01-07 13:38:04
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:

    > No dobra, ale moze podaj modele a nie samego producenta.

    Ok, na oku mam Dunlop SP Winter Sport w cenie 450zł sztuka, natomiast widziałem
    Nokiany cos jak WRS2 czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie tego oznaczenia) w
    cenie 700zł sztuka. Różnica spora, :) Jedno zachwalają Nokiany (znajomi) w
    salnolnie (dzwoniłem) bardzo polecają te Dunlopy.