  • 1. Data: 2009-05-31 18:28:07
    Temat: Spodnie - czy wyjmowana membrana jest dużym udogodnieniem latem?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną
    podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy
    warto za to dopłacać?

    MN

  • 2. Data: 2009-05-31 18:41:12
    Od: El_Bandito <j...@g...com>

    On 31 Maj, 20:28, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną
    > podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy
    > warto za to dopłacać?

    Tak warto doplacic. Mam kurtke gdzie membrane mozna wypiac i spodnie
    bez owej mozliwosci.
    W lato czuc roznice.
    Zaleta modelow bez wypinanej membrany jest to, ze masz ja zawsze na
    sobie i jak Cie niezapowiedziany deszcz zlapie, to masz nieprzemakalne
    spodnie :)
    ale i tak jestes na tyle spocony, ze sucho Ci nie jest.

    Teraz jakbym mial mozliwosc (czyt. pieniadze) to kupilbym spodnie z
    wypinana membrana.

    --
    Pozdro
    El_Bandito

  • 3. Data: 2009-05-31 18:44:23
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 31 May 2009 20:28:07 +0200, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
    > Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną
    > podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni?

    Tak, zwłaszcza w przypadku spodni. Kurtkę jak jest gorąco można rozpiąć,
    a jak tylko zejdziesz z motocykla - zdjąć. W przypadku typowych spodni
    motocyklowych już tak łatwo nie jest.

    (Jak się ma tzw. overpants, czyli spodnie rozpinane na bokach zakładane na
    normalne, cywilne ciuchy to już jest lepiej, ale latem w takich jest
    dość gorąco, a poza tym w Polsce nie są specjalnie popularne i trudno
    znaleźć)

    > Czy warto za to dopłacać?

    Jeżeli masz zamiar jeździć w danych spodniach latem, to warto.

    > MN
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 4. Data: 2009-05-31 18:54:21
    Od: a...@g...com

> [...]
    >
    > Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną
    > podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy

    Bardzo duze :-) Chociaz jak jade w trase to czy jest 25 stopni, czy 10
    biore zawsze membrane + podpinke, fakt ze na sloncu ciezko wytrzymac
    jest 20min ale w jezdzie jest przyjemnie (a jak za goraco zawsze mozna
    rozpiac Air-Venty).

    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-05-31 18:56:03
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną
    > podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy
    > warto za to dopłacać?

    Ma to swoje plusy i zalety.
    Z jednej strony, jest teoretycznie chłodniej. Z drugiej w razie deszczu
    możesz akurat nie mieć jej wpiętej.
    Wypinanie i wpinanie membrany jest na tyle upierdliwe, że za chwile nie
    będzie chciało Ci się tego robić.
    No i coś co jest najważniejsze. W gorące dni z membraną czy bez, bez
    odpowiedniej bielizny tak czy tak będziesz płynął.

    pozdr.
    Mystik

  • 6. Data: 2009-05-31 18:56:56
    Od: a...@g...com

    On 31 Maj, 20:54, a...@g...com wrote:

> [...]
    > biore zawsze membrane + podpinke, fakt ze na sloncu ciezko wytrzymac
    > jest 20min ale w jezdzie jest przyjemnie (a jak za goraco zawsze mozna

    W sumie to nie napisalem najwazniejszego :-) Ze wypinana membrana
    sprawdza sie super na krotszych trasach i w miescie gdzie nie zawsze
    jestes w ruchu, z membrana ciezko byloby wytrzymac.

    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-05-31 19:02:47
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Mystik" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i coś co jest najważniejsze. W gorące dni z membraną czy bez, bez
    > odpowiedniej bielizny tak czy tak będziesz płynął.

    A jaka bielizna jest odpowiednia?

  • 8. Data: 2009-05-31 19:07:27
    Od: a...@g...com

    On 31 Maj, 20:56, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    > możesz akurat nie mieć jej wpiętej.
    > Wypinanie i wpinanie membrany jest na tyle upierdliwe, że za chwile nie
    Nie przesadzajmy u mnie sprawnie to robiac to 2 minuty (zamek wkolo +
    4 zatrzaski po 2 na nogawke).

    --
    Artur

  • 9. Data: 2009-05-31 19:08:57
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    > A jaka bielizna jest odpowiednia?

    Wstukaj w google: bielizna termoaktywna, otrzymasz milion linków.
    Ostatnio pojawiłą się bielizna chłodząca :) - ta to ma cenę.
    Niestety, bielizne tę musisz traktować tak jak każdą inną, czyli zmieniać.
    Ale efekt, przynajmniej w moim przypadku, przeszedł najśmielsze oczekiwania.

    pozdr.
    Mystik

  • 10. Data: 2009-05-31 19:13:21
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
    On 31 Maj, 20:56, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    >Nie przesadzajmy u mnie sprawnie to robiac to 2 minuty (zamek wkolo +
    >4 zatrzaski po 2 na nogawke).

    Ale ile zastanawiania. Wpiąć czy nie wpiąć. I tak na końcu machasz ręką i
    jedziesz w ostatniej konfiguracji :).
    Miałem kurtkę z wszytą membraną. Teraz kupiłem zestaw z wypinanymi i
    membraną i podszewką. Nie kupiłem Rukki i pewnie dlatego nie jestem
    specjalnie zadowolony. Jak założę membranę to ponieważ trzyma się ona tylko
    na górze i na dole, to czuje pewien dyskonfort przy zakładaniu i
    zdejmowaniu, bo po prostu lata w spodniach. W kurtce jest już w ogóle
    tragicznie.
    Ale myślę, że doskonałego rozwiązania nie ma i już :).

    pozdr.
    Mystik