  • 1. Data: 2009-05-31 11:22:48
    Temat: Test Throttle Rocker
    Od: Vir <a...@o...pl>

    Throttle Rocker, czyli plastikowa podkładka pod dłoń zakładana na
    manetkę gazu. Po raz pierwszy zobaczyłem to w 2006 roku zamontowane w
    Hondzie ST1300. Wówczas sądziłem, że jest to akcesorium wyłącznie do
    tego motocykla. Pomyślałem - pomysłowe, tylko czy skuteczne? Właściciela
    nie było, więc nie było kogo zapytać. Wkrótce zapomniałem o tym
    rozwiązaniu. Niedawno przeglądając jeden ze sklepów motocyklowych w
    necie znalazłem Throttle Rockera. Można go kupić za 59,oo zł. Poszukałem
    jeszcze z ciekawości na Allegro i znalazłem - jedną sztukę. Nie jest to
    więc zbyt popularny przedmiot. Na Ebayu jest ich kilkanaście, tyle że
    kupić jest trudniej, bo nie zawsze przedmiot można wysłać do Polski, lub
    po prostu jest to za drogie. Kupiłem go w końcu na Allegro. Po
    rozpakowaniu lekko się zdziwiłem, bo przedmiot okazał się nieco inny niż
    widziany w sklepie - nie był jednorodnym, zawiniętym kawałkiem plastiku.
    Składał się z podkładki pod dłoń i paska z rzepami. Na zdjęciach nie
    było tego widać. Wersja jednorodna trzyma się manetki na zasadzie samo
    zaciskania, moją wersję mocuje się zaciągając sprytnie pomyślany rzep.
    Myślę, że moja wersja jest nieco bardziej uniwersalna, ponieważ będzie
    pasować na różne średnice manetek, trzymając się pewnie nawet na
    metalowych lub plastikowych. Ja mam manetki z miękkiej gumy, więc Rocker
    trzyma się jak przyklejony. Myślę, że prędzej dałby się złamać niż
    obrócić na manetce. Po zamontowaniu i przetestowaniu na sucho jego
    działania wyjechałem do miasta. Mój motocykl to turystyk, a Rocker miał
    przydać się raczej w trasie, jednak ciekawy byłem, czy da się z nim
    jeździć także w miejskim ruchu. Po kilkuset metrach już wiedziałem, że
    zamontowałem go niewłaściwie: za wysoko. Skutkowało to tym, że przy
    dojeżdżaniu do skrzyżowania z zamkniętą przepustnicą musiałem wykręcać
    nadgarstek za bardzo do przodu. Po małej korekcie wyruszyłem ponownie.
    Teraz było już dobrze. Wrażenie podczas jazdy jest takie, jakby zamiast
    manetki na kierownicy zamontowany był pedał gazu. Przyśpiesza się
    naciskając na Rockera podbiciem dłoni. Jest to bardzo wygodne, a do tego
    łatwiej jeździ się z dwoma palcami na klamce, co dla mnie w mieście jest
    standardem. Jedynie w przypadku konieczności mocnego odkręcenia gazu
    trzeba złapać za manetkę i kręcić, w czym Rocker nie przeszkadza.
    Następnego dnia wybrałem się w trasę. Ustawienia Rockera nie
    korygowałem. Okazało się, że jego pozycja umożliwia komfortowe
    podróżowanie z prędkością do 150 km/h, później ułożenie nadgarstka jest
    już niewygodne i aby jechać szybciej, trzeba złapać manetkę. Dla mnie to
    ustawienie było optymalne, szybciej jeżdżę raczej rzadko. Po stu
    kilometrach dłoń nie cierpła mi tak jak zazwyczaj, normalnie już po paru
    kilometrach muszę na chwilę zdejmować dłoń z kierownicy. Myślę, że
    Rocker to tanie i ciekawe rozwiązanie dla tych, którzy jeżdżą zarówno po
    mieście jak i w trasie, preferując turystyczny styl jazdy.

    Vir
    Duża czarna bawarka

  • 2. Data: 2009-05-31 16:37:22
    Temat: Re: Test Throttle Rocker
    Od: "Tytus" <v...@o...pl>

    Siemka
    "Vir"
    Throttle Rocker, czyli plastikowa podkładka pod dłoń zakładana na
    > manetkę gazu.

    Przeplaciles :)
    http://www.mcsonline.pl/artykul/11/scottoiler_crampb
    uster_kit_(wide).html

    --
    T. i żolte
    te naszypsze

  • 3. Data: 2009-05-31 17:07:08
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Przeplaciles :)
    > http://www.mcsonline.pl/artykul/11/scottoiler_crampb
    uster_kit_(wide).html

    Może właśnie za tę uniwersalność zapłaciłem

    Vir

  • 4. Data: 2009-05-31 17:40:50
    Od: "All" <a...@p...not.pl>

    "Vir" w news:gvudfu$1gm$1@news.onet.pl...

    /.../
    uster_kit_(wide).html

    > Może właśnie za tę uniwersalność zapłaciłem

    Tak czy inaczej - dzięki za podzielenie się doświadczeniami.
    Przypadek sprawił, że wczoraj oglądałem to urządzenie na jakimś
    portalu, a dzisiaj, po Twojej opinii, wyprodukowałem toto
    z materiałów własnych za zero złotych. Wystarczy mieć
    kawałek tworzywa termoplastycznego (ceny "fabrycznych"
    są skandaliczne).

    --
    All
    KLE500 (Klara)

  • 5. Data: 2009-05-31 18:20:25
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "All" <a...@p...not.pl> wrote in message
    > a dzisiaj, po Twojej opinii, wyprodukowałem toto
    > z materiałów własnych za zero złotych. Wystarczy mieć
    > kawałek tworzywa termoplastycznego (ceny "fabrycznych"
    > są skandaliczne).

    Poka foty!

    Moze zrobisz jeszcze jedna sztuke? Za jakies takie, mniejsze pieniadze, niz
    te "fabryczne" ;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 6. Data: 2009-05-31 19:19:42
    Od: "All" <a...@p...not.pl>

    "Ivam" w news:gvuht9$np1$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    /.../

    skandaliczne).

    > Poka foty!

    To jeszcze półfabrykat. Dopasowanie kształtu i estetykę dopasuję
    po próbach praktycznych. Ale już widać, że będzie ok.

    http://www.wirall.net/m/5167_Throttle_Rocker.JPG
    http://www.wirall.net/m/5168_Throttle_Rocker.JPG

    > Moze zrobisz jeszcze jedna sztuke? Za jakies takie, mniejsze pieniadze, niz te
    "fabryczne" ;)

    Nie ma z tym żadnego problemu o ile tylko dysponujemy materiałem
    termoplastycznym z pamięcią kształtu. Ja znalazłem dokładnie ten
    kawałek we własnych przydasiach i niestety - ani odrobiny wiecej.
    Aż dziw, że takiego tworzywa nie widać na rynku. Mogłoby zrobić
    karierę (a może gdzieś jest?).
    Materiał robi się plastyczny w temperaturze około 100°C
    i po takim podgrzaniu (w garnku z wodą) nadaje mu się pożądany
    kształt. Po ostrygnięciu jest sztywny i sprężysty.

    W tym przypadku cała "produkcja" trwała dosłownie 10 minut.

    > pzdr:
    > Ivam

    All
    KLE500 (Klara)

  • 7. Data: 2009-05-31 19:47:12
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    > Throttle Rocker, czyli plastikowa podkładka pod dłoń zakładana na manetkę
    > gazu.

    Ciekawe czy sprawdza się podczas redukcji biegów z międzygazem ?

    --

    DarkDaro
    ZX-6R `02 w kolorze blue

  • 8. Data: 2009-05-31 20:17:29
    Od: Vir <a...@o...pl>

    DarkDaro pisze:

    > Ciekawe czy sprawdza się podczas redukcji biegów z międzygazem ?

    Muszę przetestować, Redukcja z międzygazem to jednak już agresywny styl,
    a ja raczej testowałem do turystyki

    Vir

  • 9. Data: 2009-05-31 20:28:53
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Vir" <a...@o...pl> wrote
    > Throttle Rocker, czyli plastikowa podkładka pod dłoń zakładana na manetkę
    > gazu.

    Zapomniales dodac ze zajebiscie sie z tym pali gume :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 10. Data: 2009-05-31 20:30:02
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "All" <a...@p...not.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To jeszcze półfabrykat. Dopasowanie kształtu i estetykę dopasuję
    > po próbach praktycznych. Ale już widać, że będzie ok.

    Nie ma napisu więc chujnia ;-)

    Wojtek