-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin.stu.neva.ru!aioe.org!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!m
x04.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej
jakości...
Date: Fri, 9 Nov 2012 07:30:53 -0600
Organization: prywatna
Lines: 2
Message-ID: <k7j0ik$p8n$1@dont-email.me>
References: <5079b818$0$14973$c3e8da3$33a0879d@news.astraweb.com>
<k5cj50$sqe$1@news.vectranet.pl> <k5euth$e9t$1@dont-email.me>
<f...@4...net> <k6nlou$5hk$1@dont-email.me>
<508fbb6d$0$1310$65785112@news.neostrada.pl> <k74alc$8cp$1@dont-email.me>
<1nczctongihlt.yi24pcloakle$.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 9 Nov 2012 13:31:00 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx04.eternal-september.org;
posting-host="ed8668cf3095bfe5f10c742c48b8d069";
logging-data="25879";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18TErbCpNXeG7m+Xcg0p/jb"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <1nczctongihlt.yi24pcloakle$.dlg@40tude.net>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:bOGwqjDfK56mUoWLdTnYeCRmCNc=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637734
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1nczctongihlt.yi24pcloakle$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 3 Nov 2012 18:50:58 -0500, Pszemol napisał(a):
>> "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Moze w innej branzy, albo twoja firma jeszcze nie jest na etapie
>>> nakladania stalego podatku na klientow :-)
>>
>> Wręcz przeciwnie - dostrzegamy że nasze produkty w pewnych
>> miejscach rdzewieją u klientów brzydko i właśnie niedawno
>> wymienialiśmy zawiasy drzwiczek na takie same tylko ze stali
>> nierdzewki i postumenty będziemy pokrywać takim pokryciem
>> jak się wyściela tyły ciężarówek "pick-up", taki bitumiczny syf :-)
>
> Za 10 lat bedziecie narzekac ze sprzedaz spadla :-)
Albo że wzrośnie, bo nikt nie będzie chciał rdzewiejącego szmelcu
od naszej konkurencji kupować...
>>> Wlasnie mam rozebranego notebooka, niestety jest w tym 1%, rozbiorka
>>> zajela godzine, skladanie bedzie trwalo przynajmniej pol godziny,
>>> kondensatory male, to ile by kosztowala naprawa ?
>>
>> Zależy kto naprawia - pisał do mnie niedawno gościu z usenetu który
>> chciał abym mu w USA zamówił kulki do przelutowywania obudów BGA
>> na płytach głównych... Sądzę że w USA naprawa polega na wymianie płyt.
>
> Nie tylko w USA.
> Sam dla siebie to sie mozesz tak bawic - poswiecisz wolne przez tydzien,
> jak sie uda to zaoszczedzisz tyle co zarobisz przez miesiac (ale trzeba
> miec kiepsko platna prace), jak sie nie uda ... to zaoszczedzisz na piwie,
> a i czegos sie nauczysz :-)
>
> Ale biznesu na tym nie zrobisz, chyba ze skupujac tanio zepsute,
> naprawiajac i sprzedajac.
Ten gostek potrzebował kulki w dużych ilościach właśnie do biznesu.
>>> Fachowcowi z fabrycznego serwisu zabierze to oczywiscie mniej, ale wtedy
>>> placi za marke :-)
>>> Podlaczyc z miernikiem nie ma sie gdzie, schemat nawet nic nie da bo
>>> sciezki schowane ... co ma technik zrobic jak wymiana elektrolitow nie
>>> pomoze ?
>>
>> Znaleźć sobie inną pracę?
>
> No, np u Della. Wymieniasz cala plyte, bo na gwarancji, klient jest
> zadowolony, a po gwarancji ... "wie pan - naprawa bedzie droga,
> komputer jest juz przestarzaly ... idz pan do sklepu i kup nowy".
Na przykład. Chodziło mi głównie o to, że jak ktoś sobie nie radzi
z naprawami to może powinien zmienić pracę, bo to nie dla niego.
>> Może zaczną wysyłać taki sprzęt do naprawy do Chińczyków?
>
> Oni juz nie zaczeli wiecej zarabiac ?
Oni zaczęli więcej zarabiać niż zarabiali 10 lat temu...
Wciąż jest to mniej niż zarabia się w Europie czy USA.
>>> I nikt ich nie bedzie dla biednych Polakow robil, bo niby czemu.
>>> A w tle ... na kazdy zepsuty komputer sprzedamy jeden nowy.
>>
>> Ale niekoniecznie klient kupi nasz, zwłaszcza jak się okaże że
>> naprawa oznacza stratę 100%. Może pójść do konkurencji i masz
>> podwójną stratę: raz utrata reputacji firmy a dwa utrata sprzedaży
>> dla konkurencji.
>
> ale u konkurencji jest podobnie, i na kazdego obrazonego
> klienta przypada jeden nowy klient :-)
To tak nie działa. Na wszystkich szkoleniach biznesowych uczy się
ludzi, że pozyskać nowego klienta jest dużo trudniej niż utrzymać
starego.
>>> Wiec rola inzyniera w tym zeby produkt przetrzymal gwarancje
>>> ... ale tez nie pracowal potem zbyt dlugo :-)
>> Rola inżyniera aby pracował jak najdłużej - aby starzał się
>
> Rola inzyniera aby firma najwiecej zarobila :-)
> Dlugofalowo oczywiscie.
Długofalowo nie zarabia się produkując buble i nie dbając o reputację.
>> technologicznie a nie miał usterek. Tak robią producenci
>> markowi: Sony, Panasonic, Samsung, Toshiba - im zależy
>> aby klient był zadowolony przez całe użyteczne życie urządzenia
>> i jak nadejdzie następna faza wymiany CD na DVD lub DVD na
>> blue raya to aby nie myślał o naszym produkcie jako o bublu
>> na którego trzeba było zaraz po gwarancji wydać kupę kasy...
>> Tak ja Ty insynuujesz mogą myśleć tylko oszuści a nie firmy
>> planujące zagnieździć się na rynku na długie dekady lat.
>
> No coz, miales tu podane drukarki - sami oszusci na rynku, ktorzy
> zamierzaja cie naciagac na drogie atramenty :-)
> Ale inaczej nie sprzedasz, bo kto ci kupi drukarke trzy razy drozsza od
> konkurencji o takich samych mozliwosciach ? :-)
>
> Z drugej strony - w elektronice szalony postep byl, sprzet sie starzal
> technologicznie, nie musial sie zepsuc aby klient chcial go wymienic
> na nowy. Ale i to sie powoli konczy w wielu rodzajach sprzetu.
Nie oszuści tylko raczej sprzęt tak potaniał że z jednej strony nie jest
zbyt niezawodny a z drugiej nie opłaca się go naprawiać...
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.12 14:32 Pszemol
- 09.11.12 15:41 J.F
- 17.02.13 14:55 Pszemol
- 17.02.13 22:57 J.F.
- 18.02.13 00:29 Pszemol
- 18.02.13 00:30 Pszemol
- 18.02.13 15:52 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=