eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości... › Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej
    jakości...
    Date: Fri, 9 Nov 2012 07:30:53 -0600

    news:1nczctongihlt.yi24pcloakle$.dlg@40tude.net...

    > Za 10 lat bedziecie narzekac ze sprzedaz spadla :-)

    Albo że wzrośnie, bo nikt nie będzie chciał rdzewiejącego szmelcu
    od naszej konkurencji kupować...

    > Nie tylko w USA.
    > Sam dla siebie to sie mozesz tak bawic - poswiecisz wolne przez tydzien,
    > jak sie uda to zaoszczedzisz tyle co zarobisz przez miesiac (ale trzeba
    > miec kiepsko platna prace), jak sie nie uda ... to zaoszczedzisz na piwie,
    > a i czegos sie nauczysz :-)
    >
    > Ale biznesu na tym nie zrobisz, chyba ze skupujac tanio zepsute,
    > naprawiajac i sprzedajac.

    Ten gostek potrzebował kulki w dużych ilościach właśnie do biznesu.

    > No, np u Della. Wymieniasz cala plyte, bo na gwarancji, klient jest
    > zadowolony, a po gwarancji ... "wie pan - naprawa bedzie droga,
    > komputer jest juz przestarzaly ... idz pan do sklepu i kup nowy".

    Na przykład. Chodziło mi głównie o to, że jak ktoś sobie nie radzi
    z naprawami to może powinien zmienić pracę, bo to nie dla niego.

    > Oni juz nie zaczeli wiecej zarabiac ?

    Oni zaczęli więcej zarabiać niż zarabiali 10 lat temu...
    Wciąż jest to mniej niż zarabia się w Europie czy USA.

    > ale u konkurencji jest podobnie, i na kazdego obrazonego
    > klienta przypada jeden nowy klient :-)

    To tak nie działa. Na wszystkich szkoleniach biznesowych uczy się
    ludzi, że pozyskać nowego klienta jest dużo trudniej niż utrzymać
    starego.

    > Rola inzyniera aby firma najwiecej zarobila :-)
    > Dlugofalowo oczywiscie.

    Długofalowo nie zarabia się produkując buble i nie dbając o reputację.

    > No coz, miales tu podane drukarki - sami oszusci na rynku, ktorzy
    > zamierzaja cie naciagac na drogie atramenty :-)
    > Ale inaczej nie sprzedasz, bo kto ci kupi drukarke trzy razy drozsza od
    > konkurencji o takich samych mozliwosciach ? :-)
    >
    > Z drugej strony - w elektronice szalony postep byl, sprzet sie starzal
    > technologicznie, nie musial sie zepsuc aby klient chcial go wymienic
    > na nowy. Ale i to sie powoli konczy w wielu rodzajach sprzetu.

    Nie oszuści tylko raczej sprzęt tak potaniał że z jednej strony nie jest
    zbyt niezawodny a z drugiej nie opłaca się go naprawiać...