eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości... › Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej
    jakości...
    Date: Tue, 6 Nov 2012 07:41:23 +0100

    Dnia Sat, 3 Nov 2012 18:50:58 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Wręcz przeciwnie - dostrzegamy że nasze produkty w pewnych
    > miejscach rdzewieją u klientów brzydko i właśnie niedawno
    > wymienialiśmy zawiasy drzwiczek na takie same tylko ze stali
    > nierdzewki i postumenty będziemy pokrywać takim pokryciem
    > jak się wyściela tyły ciężarówek "pick-up", taki bitumiczny syf :-)

    Za 10 lat bedziecie narzekac ze sprzedaz spadla :-)

    > Zależy kto naprawia - pisał do mnie niedawno gościu z usenetu który
    > chciał abym mu w USA zamówił kulki do przelutowywania obudów BGA
    > na płytach głównych... Sądzę że w USA naprawa polega na wymianie płyt.

    Nie tylko w USA.
    Sam dla siebie to sie mozesz tak bawic - poswiecisz wolne przez tydzien,
    jak sie uda to zaoszczedzisz tyle co zarobisz przez miesiac (ale trzeba
    miec kiepsko platna prace), jak sie nie uda ... to zaoszczedzisz na piwie,
    a i czegos sie nauczysz :-)

    Ale biznesu na tym nie zrobisz, chyba ze skupujac tanio zepsute,
    naprawiajac i sprzedajac.

    > Znaleźć sobie inną pracę?

    No, np u Della. Wymieniasz cala plyte, bo na gwarancji, klient jest
    zadowolony, a po gwarancji ... "wie pan - naprawa bedzie droga, komputer
    jest juz przestarzaly ... idz pan do sklepu i kup nowy".

    > Może zaczną wysyłać taki sprzęt do naprawy do Chińczyków?

    Oni juz nie zaczeli wiecej zarabiac ?

    > Ale niekoniecznie klient kupi nasz, zwłaszcza jak się okaże że
    > naprawa oznacza stratę 100%. Może pójść do konkurencji i masz
    > podwójną stratę: raz utrata reputacji firmy a dwa utrata sprzedaży
    > dla konkurencji.

    ale u konkurencji jest podobnie, i na kazdego obrazonego klienta przypada
    jeden nowy klient :-)

    > Rola inżyniera aby pracował jak najdłużej - aby starzał się

    Rola inzyniera aby firma najwiecej zarobila :-)
    Dlugofalowo oczywiscie.

    > technologicznie a nie miał usterek. Tak robią producenci
    > markowi: Sony, Panasonic, Samsung, Toshiba - im zależy
    > aby klient był zadowolony przez całe użyteczne życie urządzenia
    > i jak nadejdzie następna faza wymiany CD na DVD lub DVD na
    > blue raya to aby nie myślał o naszym produkcie jako o bublu
    > na którego trzeba było zaraz po gwarancji wydać kupę kasy...
    > Tak ja Ty insynuujesz mogą myśleć tylko oszuści a nie firmy
    > planujące zagnieździć się na rynku na długie dekady lat.

    No coz, miales tu podane drukarki - sami oszusci na rynku, ktorzy
    zamierzaja cie naciagac na drogie atramenty :-)
    Ale inaczej nie sprzedasz, bo kto ci kupi drukarke trzy razy drozsza od
    konkurencji o takich samych mozliwosciach ? :-)

    Z drugej strony - w elektronice szalony postep byl, sprzet sie starzal
    technologicznie, nie musial sie zepsuc aby klient chcial go wymienic na
    nowy. Ale i to sie powoli konczy w wielu rodzajach sprzetu.

    J.