  • 31. Data: 2016-04-27 18:59:19
    Temat: Re: Specjalista od świec żarowych
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2016 o 18:33 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > no i wlasnie dlatego sam staram sie naprawiac swoje samochody. kazdy z
    > tych mechaników od siedmiu boleści chciałby wymieniać klocki,
    > amortyzatory, olej i ew. dolać płynu do chłodnic (byleby samochód nie
    > miał wspomagania hydraulicznego bo jeszcze pomyli zbiorniki - byl tu
    > opisywany taki przypadek).
    > Jak dasz im coś co wymaga myślenia to kaplica. głównie dla twojego
    > portfela bo będą wymieniać po kolei aż trafią....

    Tu nie chodzi o brak umiejętności - ile byłbyś w stanie zapłacić za
    wykręcenie tej świecy? strzelam: 100 - 150PLN to max. Zarobek słaby a
    ryzyko duże że coś pójdzie nie tak.
    Przeglądy i wymiany eksploatacyjne to najłatwiejsza i najpewniejsza kasa w
    tej branży. Po co taki "Mietek" ma się babrać z jakąś urwaną świecą pół
    dnia - w tym czasie zrobi 3-4 przeglądy (jak ma sprzęt i dobrą
    organizację) i skasuje klienta dwa razy: raz za robociznę drugi raz za
    materiały (jak klient nie przyjedzie ze swoimi).

    TG

  • 32. Data: 2016-04-28 09:05:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tu nie chodzi o brak umiejętności - ile byłbyś w stanie zapłacić za
    > wykręcenie tej świecy? strzelam: 100 - 150PLN to max. Zarobek słaby a
    > ryzyko duże że coś pójdzie nie tak.
    ależ oczywiście że chodzi też o brak umiejętności. kwestia kasy za
    usługę to inna bajka. wyceniona na tyle na ile jest warta to ok. a tu
    trybunowi mowia ze moooze sprobujjja...jak sie nie uda to rob-se-sam a
    jak sie uda to stopindziesiunt sie nalezy

> [...]
    > organizację) i skasuje klienta dwa razy: raz za robociznę drugi raz za
    > materiały (jak klient nie przyjedzie ze swoimi).

    a to jest najważniejszy powód - prosta, szybka kasa. można zrobić duży
    przemiał (samochód krótko blokuje stanowisko) a kaska łatwa.

  • 33. Data: 2016-04-28 19:43:33
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 09:05, sirapacz pisze:

> [...]
    > trybunowi mowia ze moooze sprobujjja...jak sie nie uda to rob-se-sam a
    > jak sie uda to stopindziesiunt sie nalezy

    A co ma wam mechanik powiedzieć? że zrobi za 150 niezależnie czy uda się
    wykręcić, czy będzie musiał głowicę ściągać?
    Jak to mój tuner powiedział jak przy czip-tuningu wysypał się sterownik
    w bodajże focusie "i właśnie dlatego nie robię tego za 200zł"

    Łukasz

  • 34. Data: 2016-04-28 23:03:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Jak to mój tuner powiedział jak przy czip-tuningu wysypał się sterownik
    > w bodajże focusie "i właśnie dlatego nie robię tego za 200zł"

    może te świece to zły przykład. chodzi mi o to, że jeśli już te jełopy
    wezmą się za naprawę czegokolwiek bardziej skomplikowanego to wymieniają
    podzespoły po kolei aż trafią w wadliwy element a delikwenta kasują za
    wszystkie wymienione. Także te sprawne i często w dobrej kondycji.

    mechanik (w odniesieniu do swiec) powinien powiedzieć, umiem się za to
    zabrać i mam doświadczenie i będzie kosztować to 300. Proszę odebrać
    auto jutro.

    Jak zrobi jest do przodu. Jak mu się nie uda i musi ściągnąć głowicę to
    jego strata roboty bo z części przy ściągnięciu głowicy to śruby i
    uszczelka.

  • 35. Data: 2016-04-29 12:15:59
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 17:25, ddddddddd pisze:

    > to zależy od silnika - moje dwa sześciocylindrowce CR odpalają przy
    > niesprawnych świecach nawet przy dużych mrozach (nie pamiętam
    > dokładnie przy ilu - ale ok. minus 20C - jedno z aut zaczęło troszkę
    > gorzej odpalać. Okazało się że żadna świeca nie jest sprawna. Za
    > jednym zamachem wymieniałem wtedy od razu świece w aucie które dobrze
    > odpalało - okazało się że sprawna jest tylko jedna na sześć świec!)

    Ja mam tylko 3 świece, a więc przynajmniej teoretycznie gorsze warunki
    zapłonu,. Jednak jak już wspominałem -12C i jedna (co najmniej)
    niesprawna niczym szczególnym nie skutkuje. I tak z ciekawości - miałeś
    jakieś komunikaty o niesprawności świec?

    > moje obserwacje są takie, że miałem kiedyś podpiętą kontrolkę grzania
    > świec w starym dieslu i podczas pracy silnika prądu nie dostawały
    >
    > A jednocylindrowy diesel traktorek TZ-4K-14 przez długi czas odpalał
    > bez świecy żarowej (ale w instrukcji napisali żeby kręcić korbą do
    > momentu pojawienia się dymu z rury wydechowej i wtedy odpalać
    > rozrusznikiem :) niestety miał wtedy jakiś mały akumulator i nie był w
    > stanie zakręcić sam, dopiero po dołożeniu świecy dostał duży
    > akumulator dzięki któremu odpala bez korby :)

    W Oplu z lat 80tych było tylko ręczne podgrzewanie świec. Przekręcało
    się kluczyk, pociągało za wajchę od świec, czekało jak zgaśnie
    kontrolka... i start.. Nie zdarzyło mi się aby auto się nie uruchomiło.
    a wtedy to była zima z prawdziwego zdarzenia.

  • 36. Data: 2016-04-29 12:16:36
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-04-27 o 16:04, Trybun pisze:

    > Specjalizują się tylko w "Mietku"? No, niby silnik w moim aucie pochodzi
    > z M, ale to chyba mimo wszystko nie to. Ale dzięki za namiary, nie
    > znajdę nic czegoś gdzieś bliżej to zadzwonię do nich i się dowiem, dzięki.

    Trudno mi powiedzieć czy biorą się za inne auta. Zawsze można zadzwonić
    i się dowiedzieć.
    Wiem jedno, każdy właściciel "Mieczysława" ma o nich bardzo dobre zdanie...

  • 37. Data: 2016-04-29 12:18:19
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 18:33, sirapacz pisze:

> [...]
    > poszukiwań - mechanicy starej daty mogą ci pomóc. Albo poszukaj tego
    > warsztatu co w tvn turbo był w którymś linku wyżej (w napisach albo po

    No, co widać po moim przykładzie nie zawsze wyjdzie się na swoje próbami
    samodzielnej naprawy. Z myślą o tej wymianie świec kupiłem już zestaw
    kluczy + 2 klucze dynamometryczne (jeden okazał się być za duży). Jak
    się okazuje że do jednej z tych świec i tak bym musiał dokupić ekstra
    cienki klucz, bo dla tych standardowych nie ma miejsca... czyli już
    wydałem ponad 200zł a zestaw do tej roboty jeszcze niepełny.

    Co do znalezienia odpowiedniego warsztatu - znalazłem kolejne dwa
    warsztaty (w tym jeden naprawdę "poważny" - serwis Boscha), które się
    tym zajmują. W żadnym nie chcieli mi podać końcowej ceny usługi - "może
    być 100, a może i 3000zł".. Ponadto mechanik z tego serwisu Boscha
    twierdzi że wykręcanie urwanych świec to istna loteria, która i tak
    często kończy się koniecznością ściągania głowicy. Do tego stopnia mnie
    przekonał, że przynajmniej do czasu gdy nic złego się nie dzieje,
    postanowiłem zostawić to jak jest.

  • 38. Data: 2016-04-29 12:19:15
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 17:19, abn140 pisze:
    > sorry jesli nei doczytalem...
    > co to za auto?

    Matrix. Hyundai Matrix.

  • 39. Data: 2016-04-29 12:30:27
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-29 o 12:16, Kamil 'Model' pisze:

    > Trudno mi powiedzieć czy biorą się za inne auta. Zawsze można
    > zadzwonić i się dowiedzieć.
    > Wiem jedno, każdy właściciel "Mieczysława" ma o nich bardzo dobre
    > zdanie...

    Tak, oczywiście. Jeszcze raz dziękuję za namiary.

  • 40. Data: 2016-04-29 12:43:18
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-04-29 o 12:30, Trybun pisze:

    > Tak, oczywiście. Jeszcze raz dziękuję za namiary.

    Nie ma za co...