    Subject: Re: Specjalista od świec żarowych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Trybun <C...@j...ru>
    Date: Fri, 29 Apr 2016 12:18:19 +0200

    W dniu 2016-04-27 o 18:33, sirapacz pisze:

    > no i wlasnie dlatego sam staram sie naprawiac swoje samochody. kazdy z
    > tych mechaników od siedmiu boleści chciałby wymieniać klocki,
    > amortyzatory, olej i ew. dolać płynu do chłodnic (byleby samochód nie
    > miał wspomagania hydraulicznego bo jeszcze pomyli zbiorniki - byl tu
    > opisywany taki przypadek).
    > Jak dasz im coś co wymaga myślenia to kaplica. głównie dla twojego
    > portfela bo będą wymieniać po kolei aż trafią....
    >
    > cierpliwosci i znajdziesz... wbrew pozorom nie eliminuj mietków z
    > poszukiwań - mechanicy starej daty mogą ci pomóc. Albo poszukaj tego
> [...]

    No, co widać po moim przykładzie nie zawsze wyjdzie się na swoje próbami
    samodzielnej naprawy. Z myślą o tej wymianie świec kupiłem już zestaw
    kluczy + 2 klucze dynamometryczne (jeden okazał się być za duży). Jak
    się okazuje że do jednej z tych świec i tak bym musiał dokupić ekstra
    cienki klucz, bo dla tych standardowych nie ma miejsca... czyli już
    wydałem ponad 200zł a zestaw do tej roboty jeszcze niepełny.

    Co do znalezienia odpowiedniego warsztatu - znalazłem kolejne dwa
    warsztaty (w tym jeden naprawdę "poważny" - serwis Boscha), które się
    tym zajmują. W żadnym nie chcieli mi podać końcowej ceny usługi - "może
    być 100, a może i 3000zł".. Ponadto mechanik z tego serwisu Boscha
    twierdzi że wykręcanie urwanych świec to istna loteria, która i tak
    często kończy się koniecznością ściągania głowicy. Do tego stopnia mnie
    przekonał, że przynajmniej do czasu gdy nic złego się nie dzieje,
    postanowiłem zostawić to jak jest.