eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu, pytania... › Re: Spawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu, pytania...
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 17 Nov 2013 13:46:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Spawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu,
    pytania...
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 22:08:30 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Hej,
    >

    > Robię sobie spawarkę.
    >

    > http://www.youtube.com/watch?v=r6oDCbcmtWw
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=hsfgwEUXtTc
    >

    > W skrócie projekt polega na przewinięciu dwóch transformatorów od
    >
    > mikrofalówki, nawinięciu na nich 3 warstw po 6 uzwojeń przewodem
    >
    > AWG 8 (8.37 mm2) i wykombinowaniu jakiegoś ograniczenia prądowego.
    >

    > Teraz kwestie praktyczne.
    >

    > 1. Nie mam pojęcia, jak ten koleś zmieścił tam aż 6 uzwojeń. Mi się
    >
    > ledwo zmieściło 5, czyli zamiast 3*6 uzwojeń mam 3*5. Może mam grubszą

> [...]

    200 złotych zapłaciłem w markecie za spawarkę. 115A napisali na obudowie. Nie daje
    tyle bo elektrodą 3,25 ledwo się spawa. Ale 2,5 spawa bardzo ładnie. Ładna obudowa.
    Skuteczna regulacja prądu, wszystkie zabezpieczenia, wentylator. Mam od dawna polską
    spawarkę do 140A. Też fabryczna. Spawa się nią bardzo dobrze. Z tym że dawno nią nie
    spawałem bo mała chińska jest na tyle dobra i przy okazji poręczna że nie chce mi się
    czterdziesto kilogramowego kloca wyszarpywać żeby coś pospawać. Nigdy nie osiągniesz
    na jakiejś własnej konstrukcji parametrów jakie mają tanie spawarki. Głupia sprawa to
    charakterystyka transformatora. Jak będzie zła to się narobisz i gówno z tego będzie.