eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu, pytania...Re: Spawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu, pytania...
  • Data: 2013-11-19 17:47:00
    Temat: Re: Spawarka DIY - przewijanie trafo (MOT), warstwy, ograniczenie prądu, pytania...
    Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > 4. Ile w ogóle te transformatory mają mocy (jakoś nie mogę tego znaleźć
    >
    > w sieci) i co za tym idzie, jakie ograniczenie prądowe byście zastosowali?

    800-1000W. Wiecej jest tematow z przerobkami dot. spot welder.

    > Nie podłączałem ich bezpośrednio do sieci i nie wiem, czy w ogóle to ma sens
    >
    > (czy np. pierwszy łuk nie wysadzi momentalnie bezpieczników).

    Do zgrzewarki punktowej dawalem zwykla spirale z drutu wysokooporowego - pojedyncze
    ohmy, w lokomotywach tez daja rezystory:) Bez ograniczenia pradowego z 3 zwojami 1cm2
    i jednym trafie 1kW korkow nie wysadzalo. Jeszcze rzucilo mi sie w oczy, ktos
    sugerowal elektrody 2,5mm, podobno taka zgrzewarka nie pociagnie elektrody o wiekszej
    srednicy.