    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Spawanie anteną przez grający łuk
    Date: Tue, 21 Apr 2020 17:11:22 +0200

    On 21/04/2020 16:11, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Wieść gminna niesie, że w początkach poprzedniej komuny poprzednia ubecja
    > w podobny sposób pasywnie poszukiwała słuchaczy Wolnej Europy.

    Pic na wodę. Jak czytałem kiedyś opowiesci ubeka który zajmował się
    podobnymi sprawami w latach 50-60, prawie 100% "namierzeń" było od
    życzliwych sąsiadów donoszących o jednostkach podejrzanych politycznie,
    co albo mieli urojenia, albo nie lubili się, albo słyszeli tajemnicze
    szepty po nocy. Komu by się chciało biegać z jakąś aparaturą skoro w
    szczytowym momencie RWE słuchało 20% osiedla blokowców, można było walić
    w ciemno :D Wpadali czasem z wizytą, zabierali radio, bywa że obijali
    mordę ostrzegawczo i tyle bo to żadne powqażne przestępstwo, choć ślady
    w papierach mogły szkodzić. Potem mieli już to w d..., sami potrafili
    słuchać "w ramach operacyjnych", w latach 70 to chyba słuchali już
    wszyscy świadomi politycznie, masowo.

    Ksiązka była, nie pamiętam niestety tytułu, z takimi kfiatkami z
    pierwszej ręki. Jakieś zapiski o funkcjonowaniu służb spisane przez
    funkcjonariuszy, nudy, ale było też o ściganiu elementu za pierdoły, że
    tak powiem. Może jeszcze znajdę ten tytuł.

    PS. Pamiętam że głęboko za poprzeniej komuny była dyskusja czy w ogóle
    ludzie powinni posiadać radia z przestrajaniem na zakresy
    "imperialistycznej propagandy". Nie wiem czy pomysł zablokowania
    produkcji padł, to jakaś ciekawostka w programie na temat RWE była i nie
    pamietam szczegółów. W sumie proste, dopuścić do sprzedaży TV z zakresem
    tylko na kanał TVP1, to uniwersalna myśl bez względu na numeracje komuny ;)