eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 161. Data: 2012-06-01 17:43:59
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 17:24, Laisar pisze:
    > On 1 Cze, 14:59, Budzik<b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    > wrote:
    >>
    >> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
    >
    > Że norma faktycznie mało odwzorowuje rzeczywistość, ale nie mamy nic
    > lepszego.

    To prawda.

    > Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie
    > nazywać inaczej - ale wyłącznie ze względu na spokój producentów i
    > urzędów, żeby im klienci d*** nie zawracali kwękami "oszukujoooo!!
    > 11!!"...

    Przecież jest podane wg czego było pomiary wykonywane - poniżej
    przykład:

    Zużycie paliwa (dyrektywa UE 80/1268-1999/100 WE )
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Średnio (litry/100 km) 6,9 [6,5] 4,7 [4,8] 5,2
    Miasto (litry/100 km) 8,4 [7,9] 5,6 [5,8] 6,5
    Poza miastem (litry/100 km) 5,2 [5,1] 4,0 [4,2] 4,3
    Zalecane paliwo bezołowiowa 95 lub więcej olej napędowy§
    Pojemność zbiornika paliwa (litry) 55 55
    Średnia emisja CO2 (g/km) 163 [155] 125 [127] 136


  • 162. Data: 2012-06-01 20:45:09
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-01 17:34, Arbiter pisze:
    > fajnie ze jest sukces. Ciekawe co zrobili. Możę coś o czym nie powiedzieli:)

    A cały czas byłem przy nich, bo pozwolili. Przez ponad godzinę warczeli
    na warsztacie i bardzo dokładnie analizowali każdy parametr pracy
    silnika. Potem coś grzebali przy tym mierniku/czujniku stopnia
    naładowania akumulatora i mierzyli akumulator zewnętrznym urządzeniem,
    potem wyzerowali komputer. Tyle widziałem. Na koniec przejażdżka ze mną
    i z laptopem po okolicy i efekt taki, że ładowanie 0 - 0,1 większość
    czasu z małymi wzrostami do kilku A po postoju na światłach i ruszeniu,
    a nie non stop 40-50A.


  • 163. Data: 2012-06-01 20:45:54
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-01 17:19, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-06-01 16:31, anacron pisze:
    >> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
    >>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
    >>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
    >>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
    >>
    >> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    >> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    >> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    > (...)
    >
    > To lepsze niż bajki na dobranoc :)

    Jesteś tak głupi, że aż żal.


  • 164. Data: 2012-06-01 20:49:15
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 20:45, anacron pisze:
    > W dniu 2012-06-01 17:19, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2012-06-01 16:31, anacron pisze:
    >>> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
    >>>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
    >>>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
    >>>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
    >>>
    >>> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    >>> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    >>> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    >> (...)
    >>
    >> To lepsze niż bajki na dobranoc :)
    >
    > Jesteś tak głupi, że aż żal.

    Spoko wodza - mam chociaż elementarną wiedzę o zjawiskach fizycznych
    i nikt mi takiego kitu nie wciśnie :)



  • 165. Data: 2012-06-01 21:13:08
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    anacron wrote:


    > mną i z laptopem po okolicy i efekt taki, że ładowanie 0 - 0,1
    > większość czasu z małymi wzrostami do kilku A po postoju na światłach
    > i ruszeniu, a nie non stop 40-50A.

    Wyzerowali komputer i to pewnie slowo klucz. Niepotrzebnie obrażasz Artura
    Maśląga który zakwestionował słusznie bajkę o przeładowywaniu akumulatora.
    Prąd ładowania 40A nie jest możliwy przy naładowanym akumulatorze -musiałoby
    oznaczac wzrost napięcia ładowania do 16 a moze i 20V aby uzyskac taki prąd,
    a to oznaczałoby zapewne spalenie urządzeń pokładowych.

    Tak jak piszesz - wyzerowali komputer, moze zrobili adaptację przepustnicy
    lub jeszcze coś tajemnego i skutek jest. Ciekawe na jak długo wystarczy



  • 166. Data: 2012-06-01 21:21:02
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-01 21:13, Arbiter pisze:
    > Prąd ładowania 40A nie jest możliwy przy naładowanym akumulatorze -musiałoby
    > oznaczac wzrost napięcia ładowania do 16 a moze i 20V aby uzyskac taki prąd,
    > a to oznaczałoby zapewne spalenie urządzeń pokładowych.

    Ale ja widziałem te 40A z hakiem na ekranie monitora. Czasami skakało do
    powyżej 50. Nie wiem, czy tyle było, tyle pokazywał sprzęt diagnostyczny
    (laptop 12 cali w dość dziwnej obudowie, jakby miał przeżyć upadek z 10
    piętra). Jak przestało pokazywać po ich grzebaniu auto zaczęło jeździć
    normalnie. Na jak długo? Nie wiem.


  • 167. Data: 2012-06-01 21:58:45
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 21:13, Arbiter pisze:
    > anacron wrote:
    >
    >> mną i z laptopem po okolicy i efekt taki, że ładowanie 0 - 0,1
    >> większość czasu z małymi wzrostami do kilku A po postoju na światłach
    >> i ruszeniu, a nie non stop 40-50A.
    >
    > Wyzerowali komputer i to pewnie slowo klucz.

    Z komputerem to w ogóle może być śmiesznie. Zwróć uwagę, że autor wątku
    zdaje się nie podał danych z tankowania, tylko z tego co podawał
    (znaczy co napisał) komputer np. na odcinku 50km. Przecież to żart
    przy jakichkolwiek porównaniach.

    > Niepotrzebnie obrażasz Artura
    > Maśląga który zakwestionował słusznie bajkę o przeładowywaniu akumulatora.

    I tam - przyzwyczaiłem się. Zresztą ma już w tym wieloletnią praktykę.

    > Prąd ładowania 40A nie jest możliwy przy naładowanym akumulatorze -musiałoby
    > oznaczac wzrost napięcia ładowania do 16 a moze i 20V aby uzyskac taki prąd,
    > a to oznaczałoby zapewne spalenie urządzeń pokładowych.

    No ba - bazując na zeznaniach naszego autora, to przejechał w takim
    stanie 4300km. Gdyby powyższe miało być prawdą, to by się tam wszystko
    popaliło i przy okazji pewnie by akumulator zrobił małe bum. Pal licho
    komputer itd., ale bez oświetlenia nocą się głupio jeździ (wiem, czasem
    można) i to by się dało zauważyć, skoro autor podobno robi 100kkm/rok :)

    > Tak jak piszesz - wyzerowali komputer, moze zrobili adaptację przepustnicy
    > lub jeszcze coś tajemnego i skutek jest. Ciekawe na jak długo wystarczy

    Obawiam się, że to niczego tak naprawdę nie zmieni, ponieważ to co
    podawał na początku wygląda dziwnie realnie :)



  • 168. Data: 2012-06-01 22:14:10
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Friday, June 1, 2012, 8:45:54 PM, you wrote:

    >>> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    >>> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    >>> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    >> To lepsze niż bajki na dobranoc :)
    > Jesteś tak głupi, że aż żal.

    Do lustra piszesz? Ciemnotę ci wcisnęli, łyknąłeś jak pelikan. Wiadra
    kompresji w nagrodę nie kazali sobie przynieść?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 169. Data: 2012-06-01 22:46:49
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, June 2, 2012 1:24:15 AM UTC+10, Marcin Kenickie Mydlak wrote:
    > Drugą sprawą jest fakt, iż działania ekofaszystów są mocno
    > krótkowzroczne, co już nie raz wytknęliśmy na grupie, poruszając temat
    > Priusa i konieczności utylizacji starych aku przy ich wymianie.

    Oczywiscie musze sie z Toba zgodzic ze obecnie Prius raczej nie ma ekonomicznego
    sensu dla przecietnego Kowalskiego. Drogi, nudny samochod o przecietnych osiagach. Do
    tego masz racje z dodatkowymi kosztami utylizacji akumulatorow. To wszystko prawda.

    Ale jest jeszcze jeden aspekt tej calej sprawy, ktorego moim zdaniem nie mozna
    pomijac. Prius pnac sie w rankingach sprzedazy powoduje naplyw kapitalu na rozwoj i
    badania w segmencie pojazdow hybrydowych/elektrycznych. A tego juz raczej
    krotkowzrocznym nazwac nie mozna. Moze dzieki temu rozwojowi samochod ktorego uzywam
    do dojazdu do stacji kolejowej bedzie ladowal sie z baterii slonecznych na dachu i
    nie bede musial wiecej kupowac benzyny ;)

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --

    Iguan007

    Sezon caly rok:

    http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia


  • 170. Data: 2012-06-01 23:59:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >>> Nawet w wiki coś tam opisali:
    >>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles
    >>>
    >> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
    >
    > Na to wychodzi.

    uwielbiam takie odpowiedzi.
    Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 30 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: