-
161. Data: 2012-06-01 17:43:59
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 17:24, Laisar pisze:
> On 1 Cze, 14:59, Budzik<b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
> wrote:
>>
>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
>
> Że norma faktycznie mało odwzorowuje rzeczywistość, ale nie mamy nic
> lepszego.
To prawda.
> Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie
> nazywać inaczej - ale wyłącznie ze względu na spokój producentów i
> urzędów, żeby im klienci d*** nie zawracali kwękami "oszukujoooo!!
> 11!!"...
Przecież jest podane wg czego było pomiary wykonywane - poniżej
przykład:
Zużycie paliwa (dyrektywa UE 80/1268-1999/100 WE )
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Średnio (litry/100 km) 6,9 [6,5] 4,7 [4,8] 5,2
Miasto (litry/100 km) 8,4 [7,9] 5,6 [5,8] 6,5
Poza miastem (litry/100 km) 5,2 [5,1] 4,0 [4,2] 4,3
Zalecane paliwo bezołowiowa 95 lub więcej olej napędowy§
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 55 55
Średnia emisja CO2 (g/km) 163 [155] 125 [127] 136
-
162. Data: 2012-06-01 20:45:09
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-01 17:34, Arbiter pisze:
> fajnie ze jest sukces. Ciekawe co zrobili. Możę coś o czym nie powiedzieli:)
A cały czas byłem przy nich, bo pozwolili. Przez ponad godzinę warczeli
na warsztacie i bardzo dokładnie analizowali każdy parametr pracy
silnika. Potem coś grzebali przy tym mierniku/czujniku stopnia
naładowania akumulatora i mierzyli akumulator zewnętrznym urządzeniem,
potem wyzerowali komputer. Tyle widziałem. Na koniec przejażdżka ze mną
i z laptopem po okolicy i efekt taki, że ładowanie 0 - 0,1 większość
czasu z małymi wzrostami do kilku A po postoju na światłach i ruszeniu,
a nie non stop 40-50A.
-
163. Data: 2012-06-01 20:45:54
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-01 17:19, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2012-06-01 16:31, anacron pisze:
>> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
>>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
>>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
>>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
>>
>> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
>> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
>> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
> (...)
>
> To lepsze niż bajki na dobranoc :)
Jesteś tak głupi, że aż żal.
-
164. Data: 2012-06-01 20:49:15
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 20:45, anacron pisze:
> W dniu 2012-06-01 17:19, Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2012-06-01 16:31, anacron pisze:
>>> W dniu 2012-06-01 08:14, Cavallino pisze:
>>>> Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście
>>>> (gdzieś z połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak,
>>>> uważam że 5,8 to bardzo normalny wynik.
>>>
>>> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
>>> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
>>> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
>> (...)
>>
>> To lepsze niż bajki na dobranoc :)
>
> Jesteś tak głupi, że aż żal.
Spoko wodza - mam chociaż elementarną wiedzę o zjawiskach fizycznych
i nikt mi takiego kitu nie wciśnie :)
-
165. Data: 2012-06-01 21:13:08
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
anacron wrote:
> mną i z laptopem po okolicy i efekt taki, że ładowanie 0 - 0,1
> większość czasu z małymi wzrostami do kilku A po postoju na światłach
> i ruszeniu, a nie non stop 40-50A.
Wyzerowali komputer i to pewnie slowo klucz. Niepotrzebnie obrażasz Artura
Maśląga który zakwestionował słusznie bajkę o przeładowywaniu akumulatora.
Prąd ładowania 40A nie jest możliwy przy naładowanym akumulatorze -musiałoby
oznaczac wzrost napięcia ładowania do 16 a moze i 20V aby uzyskac taki prąd,
a to oznaczałoby zapewne spalenie urządzeń pokładowych.
Tak jak piszesz - wyzerowali komputer, moze zrobili adaptację przepustnicy
lub jeszcze coś tajemnego i skutek jest. Ciekawe na jak długo wystarczy
-
166. Data: 2012-06-01 21:21:02
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-01 21:13, Arbiter pisze:
> Prąd ładowania 40A nie jest możliwy przy naładowanym akumulatorze -musiałoby
> oznaczac wzrost napięcia ładowania do 16 a moze i 20V aby uzyskac taki prąd,
> a to oznaczałoby zapewne spalenie urządzeń pokładowych.
Ale ja widziałem te 40A z hakiem na ekranie monitora. Czasami skakało do
powyżej 50. Nie wiem, czy tyle było, tyle pokazywał sprzęt diagnostyczny
(laptop 12 cali w dość dziwnej obudowie, jakby miał przeżyć upadek z 10
piętra). Jak przestało pokazywać po ich grzebaniu auto zaczęło jeździć
normalnie. Na jak długo? Nie wiem.
-
167. Data: 2012-06-01 21:58:45
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 21:13, Arbiter pisze:
> anacron wrote:
>
>> mną i z laptopem po okolicy i efekt taki, że ładowanie 0 - 0,1
>> większość czasu z małymi wzrostami do kilku A po postoju na światłach
>> i ruszeniu, a nie non stop 40-50A.
>
> Wyzerowali komputer i to pewnie slowo klucz.
Z komputerem to w ogóle może być śmiesznie. Zwróć uwagę, że autor wątku
zdaje się nie podał danych z tankowania, tylko z tego co podawał
(znaczy co napisał) komputer np. na odcinku 50km. Przecież to żart
przy jakichkolwiek porównaniach.
> Niepotrzebnie obrażasz Artura
> Maśląga który zakwestionował słusznie bajkę o przeładowywaniu akumulatora.
I tam - przyzwyczaiłem się. Zresztą ma już w tym wieloletnią praktykę.
> Prąd ładowania 40A nie jest możliwy przy naładowanym akumulatorze -musiałoby
> oznaczac wzrost napięcia ładowania do 16 a moze i 20V aby uzyskac taki prąd,
> a to oznaczałoby zapewne spalenie urządzeń pokładowych.
No ba - bazując na zeznaniach naszego autora, to przejechał w takim
stanie 4300km. Gdyby powyższe miało być prawdą, to by się tam wszystko
popaliło i przy okazji pewnie by akumulator zrobił małe bum. Pal licho
komputer itd., ale bez oświetlenia nocą się głupio jeździ (wiem, czasem
można) i to by się dało zauważyć, skoro autor podobno robi 100kkm/rok :)
> Tak jak piszesz - wyzerowali komputer, moze zrobili adaptację przepustnicy
> lub jeszcze coś tajemnego i skutek jest. Ciekawe na jak długo wystarczy
Obawiam się, że to niczego tak naprawdę nie zmieni, ponieważ to co
podawał na początku wygląda dziwnie realnie :)
-
168. Data: 2012-06-01 22:14:10
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello anacron,
Friday, June 1, 2012, 8:45:54 PM, you wrote:
>>> Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
>>> miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
>>> 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
>> To lepsze niż bajki na dobranoc :)
> Jesteś tak głupi, że aż żal.
Do lustra piszesz? Ciemnotę ci wcisnęli, łyknąłeś jak pelikan. Wiadra
kompresji w nagrodę nie kazali sobie przynieść?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
169. Data: 2012-06-01 22:46:49
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Saturday, June 2, 2012 1:24:15 AM UTC+10, Marcin Kenickie Mydlak wrote:
> Drugą sprawą jest fakt, iż działania ekofaszystów są mocno
> krótkowzroczne, co już nie raz wytknęliśmy na grupie, poruszając temat
> Priusa i konieczności utylizacji starych aku przy ich wymianie.
Oczywiscie musze sie z Toba zgodzic ze obecnie Prius raczej nie ma ekonomicznego
sensu dla przecietnego Kowalskiego. Drogi, nudny samochod o przecietnych osiagach. Do
tego masz racje z dodatkowymi kosztami utylizacji akumulatorow. To wszystko prawda.
Ale jest jeszcze jeden aspekt tej calej sprawy, ktorego moim zdaniem nie mozna
pomijac. Prius pnac sie w rankingach sprzedazy powoduje naplyw kapitalu na rozwoj i
badania w segmencie pojazdow hybrydowych/elektrycznych. A tego juz raczej
krotkowzrocznym nazwac nie mozna. Moze dzieki temu rozwojowi samochod ktorego uzywam
do dojazdu do stacji kolejowej bedzie ladowal sie z baterii slonecznych na dachu i
nie bede musial wiecej kupowac benzyny ;)
Pozdrawiam,
Iguan
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
-
170. Data: 2012-06-01 23:59:06
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
iles
>>>
>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
>
> Na to wychodzi.
uwielbiam takie odpowiedzi.
Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain