-
121. Data: 2012-05-31 14:59:04
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>>> Tak dokładnie to producent deklaruje 8.1, właścicielowi palił
>>>>> 16-19l/100km, potem jak go wzieli biegli to jednemu biegłemu zużył
>>>>> 10.7, drugiemu 11.
>>>>
>>>> to rzeczywiście spora różnica - 40%.
>>>
>>> I bardzo realna, sądząc po własnych wynikach w stosunku do wartości
>>> podawanych w przeróżnych folderach z bzdurami (czytaj danymi
>>> technicznymi).
>>>
>> No tak, ale pytanie, dlaczego jako konsument mamy zakładać, że firma
>> sprzedajaca nam samochód okłamuje nas, tworząc ofertę sprzedaży?
>
> Ale ona nas nie okłamuje.
> Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne
> zużycie, okłamują się sami, poprzez własną niewiedzę, która pozwala im
> mylić dwa systemy walutowe.
tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali
biegli.
Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
miejskim (pomijajać jakisdłusze staniu w kordu czy inne anomalie - mówie o
jeżdzie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.
-
122. Data: 2012-05-31 16:59:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-05-31 14:59, Budzik pisze:
(...)
>> Ale ona nas nie okłamuje.
>> Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne
>> zużycie, okłamują się sami, poprzez własną niewiedzę, która pozwala im
>> mylić dwa systemy walutowe.
>
> tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali
> biegli.
A biegli to jak badali? Znasz fabryczną procedurę testową?
> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
> Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
> miejskim (pomijajać jakisdłusze staniu w kordu czy inne anomalie - mówie o
> jeżdzie.
Odpowiednio dobranej, na gorącym silniku, w stosownej temperaturze
powietrza itd.. Tak, jesteś naiwny.
-
123. Data: 2012-05-31 17:22:44
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq7kog$fr3
> Zużycie paliwa: 5.87 l/100km 6 309.52 l na 107 558.0 km
> 80% trasa/ 20% miasto 200 tys. mieszk.
bardzo ładne zużycie. Jak to robisz?
-
124. Data: 2012-05-31 19:53:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
>> Tacy, którzy uważają, że spalanie katalogowe odzwierciedla normalne
>> zużycie, okłamują się sami, poprzez własną niewiedzę, która pozwala im
>> mylić dwa systemy walutowe.
>
> tej! Nie mówimy o normalnym spalaniu, tylko o spalaniu, ktore zbadali
> biegli.
No i?
> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście jakimkolwiek
egzemplarzem.
> Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
> miejskim
Czyli robisz to o czym pisałem - z własnej niewiedzy chcesz wyciągać jakieś
wnioski.
-
125. Data: 2012-05-31 19:59:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>
> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
-
126. Data: 2012-05-31 20:18:39
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA064C54D7830Cbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>
>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>>
>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
>
> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
Nie jest, bo podają wg jakiej normy jest wyliczane zużycie.
A że ktoś jej nie zna, to jest wina tylko i wyłącznie tego kogoś, a nie
koncernów.
-
127. Data: 2012-05-31 20:37:35
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Thu, 31 May 2012 17:59:00 +0000 (UTC), Budzik wrote:
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>
>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>>
>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
>
> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
A widzisz inaczej możliwość _porównywalnego_ zmierzenia zużycia paliwa w
różnych samochodach?
Bo niestety nie zrobisz tego inaczej niż określając dokładnie ile samochód
ma przejechać z jaką prędkością, jak ją zmieniać, ile stać, a wszystko
jeszcze w określonej temperaturze. A odtworzyć to można tylko w
laboratorium.
Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika już
nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne warunki,
inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno
różne wyniki.
-
128. Data: 2012-05-31 21:20:14
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-05-31 19:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>
>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>>
>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
>
> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
Jakie to oszustwo? W jakiś sposób różni producenci muszę podać
zużycie w tych samych warunkach, które później można porównywać.
Inaczej tego się zrobić nie da. Stąd też pisałem, że porównania
indywidualnych ekstremalnych wyników można tylko traktować jak
ciekawostki. Na początku tego wątku podawałem swoją propozycję
sprawdzenia tych dwóch i30 - każdego biorę na 2 tygodnie
i jeżdżę po swoich trasach z pełną regularnością. Różnice
w warunkach się skompensują i jak różnica wyjdzie między
egzemplarzami pow. (powiedzmy) 0,5l/100km to będzie można
stwierdzić, że z jednym z nich jest coś nie tak. Przy okazji
potwierdzę ile się różnie spalanie rzeczywiste od katalogowego.
A jak ktoś sobie jeździ z kolegą...
-
129. Data: 2012-05-31 23:41:57
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2012-05-31 17:22, Arbiter pisze:
> U?ytkownik "mcgregor"<s...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci news:jq7kog$fr3
>
>> Zu?ycie paliwa: 5.87 l/100km 6 309.52 l na 107 558.0 km
>> 80% trasa/ 20% miasto 200 tys. mieszk.
>
> bardzo ?adne zu?ycie. Jak to robisz?
Jeździ praktycznie tylko w trasie. Bo to miasto, z cyklem miejskim mało
ma wspólnego.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
130. Data: 2012-06-01 01:02:19
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>>>
>>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
>>
>> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
>
> Jakie to oszustwo?
kwestie pomiarów wyjaśniłem powyżej.
A dlaczego piszę o oszustwie? Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo.
Skoro koncern nie chce sugerować, że to jest zuzycie w miescie a jedynie
zuzycie w tescie to niech nazwie te wartość "zuzycie w tescie 40/70" a nie
"tryb miejski" sugerujac zuzycie w miescie.