eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-06-03 16:48:05
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-06-03 00:59, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>>>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
    >>>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles
    >>>>>>
    >>>>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
    >>>>
    >>>> Na to wychodzi.
    >>>
    >>> uwielbiam takie odpowiedzi.
    >>> Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
    >>
    >> Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
    >> oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
    >> wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
    >> to podobne do rzeczywistości.
    >
    > no tak, ale to oni są specjalistami w swojej dziedzinie, nie ja.

    To poczytaj jak się taki test przeprowadza, później to odnieś do
    swojej eksploatacji i się zastanów jaki może być efekt. Tyczy to
    w zasadzie każdego samochodu. Mało tego, producenci niczego nie
    ukrywają.

    > Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic
    > wspolnego z jeżdzeniem po miejscie to jak to inaczej nazwac? Rznięciem
    > głupa?

    To jest cykl miejski zgodnie z normą XXXX. Jakieś przybliżenie pewnego
    modelu, który pozwala skutecznie porównywać w tych samych warunkach
    różne pojazdy itd. Zresztą tak naprawdę to nie jest wina producentów,
    a urzędników, którzy przyjęli takie normy do porównywania nie tylko
    zużycia paliwa, ale też emisji spalin itd. W sumie to pewnie możesz
    podziękować EU za pewien rodzaj hipokryzji, ponieważ te same samochody
    chyba wszędzie poza EU palą więcej. Tak więc kwestie oszustwa to może
    skieruj do ustawodawców.

    > Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim
    > ale pod warunkiem, ze rzeczywiste spalanie w miescie jest przynajmniej
    > porównywalne.

    Dla kogo i w jakim mieście? Później ludzie porównują np. Zamość do DC
    i opowiadają o tym, jak to im Focus pali poniżej 6 litrów, a tym z DC
    palą powyżej 9 i nikt się tym nie przejmuje. Już nie wspomnę o tym,
    kto prowadzi samochód i jak. To Twoje rzeczywiste spalanie w mieście
    może być np. 2 x norma podana przez producenta. Średnio porównywalne.
    Tu masz przykład:
    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/toyota-dogada
    la-sie-z-kierowca-ktoremu-yaris-palil-za-duzo-benzyn
    y
    <cite>
    Toyota zorganizowała więc kolejne badanie, tym razem przez niezależnego
    rzeczoznawcę PZMOT. W warunkach identycznych jak w poprzednim teście
    Yaris spalił 6,2 litra. Na prośbę pana Andrzeja specjalista pożyczył
    auto na dwa dni i jeździł nim na krótkich dystansach. Spalanie wzrosło
    do 8,7 litra. Kilka dni później na trasie z domu do pracy i z powrotem
    właściciel samochodu wrócił do 14-litrowych wartości. Dziś, kiedy jest
    nieco cieplej auto pali 11-12 litrów.
    </cite>






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: