eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-06-04 09:24:24
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >>> Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np.
    >>> ruszając ze świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć
    >>> pokazane dane, jest ok.
    >>
    >> Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
    >> Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?
    >>
    > jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
    > znaczenia.

    No ale jak przejedziesz przez Poznań nie stojąc w korkach?
    Chyba że nowymi obwodnicami, ale ciężko to jazdą miejską nazwać....


    > To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
    > czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.

    Oczywiście że ma, ilość tego typu manewrów się kłania.


    > A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?

    To się nazywa kapelusz na oczach.
    Zdrowy rozsądek to mpk, prawie zawsze wyjdzie taniej.

    >> Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej
    >> niż przy utrzymywanym ciągle 140.
    >> Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas
    >> testów. Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.
    >>
    > przyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłby
    > więcej przy 110 niż przy 140.

    Albo robisz sobie jaja, albo nie rozumiesz co znaczy max.

    > Możesz podać jakiś przykład?

    Oczywiście.
    Pusta autostrada i utrzymywane 140, vs wąska, za to zatłoczona droga i
    wyprzedzanie co chwilę TIRów, przy założeniu nieprzekraczania 110.

    >
    > No chyba ze ty porównujesz dwie sytuacje:
    > - ciągłe 140
    > - różne predkosci na trasie i maks 110.

    No oczywiście że tak.
    Przecież właśnie to napisałem, chodzi o to, że taki Twój "maks" jest
    całkowicie bez sensu.
    Ważne jest to jak się go osiąga.


    >
    > Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi.

    Chodzi o wyliczenie średniego zużycia.
    To co zaproponowałeś jest bez sensu, bo za bardzo zależy od stylu jazdy.

    To już lepsze są te normy ECE czy jak je tak zwać, bo przynajmniej
    powtarzalne.
    Wystarczy mieć odrobinę oleju w głowie, wiedzieć że do danych podawanych
    przez producentów należy dodać ze 2 l i wszystko się zgadza. ;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: