-
31. Data: 2013-07-18 15:06:29
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 15:06:07 +0200 osobnik zwany RadoslawF
napisał:
> Dnia 2013-07-18 12:52, Użytkownik AZ napisał:
>
>>>> No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast
>>>> wymienic w ASO i zaplacic za usluge?
>>> A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko
>>> w ASO...
>>>
>> Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym da
>> sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...
>>
> Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?
>
normalnie to się wkłada rekę, otwiera klapkę i wymienia
nienormalnie to np. u mnie trzeba wyjąć reflektor po odkręceniu
maskownicy chłodnicy, albo przez klapkę w nadkolu, albo po zdjeciu całego
pasa przedniego czy zderzaka.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
32. Data: 2013-07-18 15:12:16
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-07-18, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
>>
>> Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym
>> da sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...
>>
> Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?
>
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/09/wymiana-z
arowki-w-nowym-aucie-czy-to-mozliwe/
--
Artur
ZZR 1200
-
33. Data: 2013-07-18 15:12:22
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 18.07.2013 15:06, RadoslawF pisze:
> Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?
Są auta, gdzie trzeba wyjąć lampę i wtedy po wymianie regulacja
światełek obowiązkowo. W większości aut nie da się już po prostu
odkręcić kapselka reflektora i wymienić żarówki.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
34. Data: 2013-07-18 16:58:23
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>
>Błąd ok. 1 litr/100km? Strasznie dużo.
raz miałem 0.9 różnicy ,ale często używam auta na odcinkach 2 x 3 km kilka
skrzyżowań i świateł i tak np. prawie cały bak wyleci to mam spore błędy
może wtedy nałożył się tez błąd z tankowania i dlatego tak
>Moje 0,1-0,2l/100km jest niezależne od tego, czy jeżdżę po mieście, czy w
>trasie czy w cyklu mieszanym. Dodam jeszcze, że komputer zawsze zawyża
>zużycie >paliwa. W rzeczywistości spalanie jest zawsze minimalnie mniejsze.
>Nigdy nie zdarzyła się sytuacja odwrotna.
Zgadzam się zawyża :) często miałem RANGE 0 km a nadal jechałem :). Dość
głęboko osuszam bak zanim zatankuje i staram się zawsze do pełna.
Buniek
-
35. Data: 2013-07-18 17:01:49
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ks8al3$nt0$...@n...task.gda.pl...
> Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
> pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego.
Ciekawe, u mnie zgadza się z dokładności do 0,1 l.
Możesz masz problem z pomiarami tego niby "realnego" zużycia?
-
36. Data: 2013-07-18 17:07:23
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
>Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
>pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
>problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się
>z
>fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?
Po pierwsze - samochody mala pala, a male przeplywy mierzy sie trudno.
Po drugie - dokladne przeplywomierze sa drogie, a w samochodzie
oszczedzaja jak moga.
Po trzecie - w ramach oszczednosci w ogole przeplywomierza nie ma.
Widac z wtryskow tak wychodzi, szczegolnie jak maja 200kkm przejechane
J.
-
37. Data: 2013-07-18 18:25:07
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-18 15:06, Użytkownik masti napisał:
>>>>> No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast
>>>>> wymienic w ASO i zaplacic za usluge?
>>>> A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko
>>>> w ASO...
>>>>
>>> Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym da
>>> sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...
>>>
>> Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?
>>
> normalnie to się wkłada rekę, otwiera klapkę i wymienia
> nienormalnie to np. u mnie trzeba wyjąć reflektor po odkręceniu
> maskownicy chłodnicy, albo przez klapkę w nadkolu, albo po zdjeciu całego
> pasa przedniego czy zderzaka.
>
Nasuwa się pytanie po co sobie kupiłeś taki samochód ?
Kolejne pytanie to marka i model pojazdu coby inni nie
popełnili tego błędu.
Przy czym jeśli można przez tę klapkę w nadkolu bez demontażu
pasa przedniego czy maskowania chłodnicy to może jednak
przesadzasz z tą nienormalną wymianą ?
Pozdrawiam
-
38. Data: 2013-07-18 18:27:12
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-18 15:12, Użytkownik AZ napisał:
>>> Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym
>>> da sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...
>>>
>> Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?
>>
> http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/07/09/wymiana-z
arowki-w-nowym-aucie-czy-to-mozliwe/
>
Ktoś im kazał takie samochody wybierać ? pistolet im do głowy
przystawiał ? Czy aby na pewno nie wybiorą na kolejne auto
pojazdu tego samego producenta ?
Pozdrawiam
-
39. Data: 2013-07-18 19:02:03
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2013-07-18 14:52, Sebastian Biały pisze:
> On 2013-07-18 14:02, PeJot wrote:
>>> Ale kto ten współczynnik wyliczy/zmierzy... że nie wspomnę o tym że
>>> metoda z pomiarem dynamicznym slicznie nadąża za coraz gorszą kondycją
>>> wtrysków ;)
>> Tylko po co Ci znać aktualne zużycie paliwa z dokładnością 0.01% ?
>
> Aby stwierdzić że coś niedobrego dzieje się np. z wtryskami.
>
> Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że mozna
> na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc pojedynczego
> cylindra na długo zanim się rozpadnie.
>
> Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że
> marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".
>
Samochody (i 99,9% całej reszty) robi się dla użytkowników, nie dla
zboczeńców.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
40. Data: 2013-07-18 19:09:19
Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
Od: tá´Ź
Sebastian Biały wrote:
> Automatyczna diagnostyka miała by coś do powiedzenia widząc wzrost
> spalania bez wyraźnego powodu.
Ale automatyczna diagnostyka sobie radzi porównując odczyty
przepływomierza, czas wtrysku i odczyty sond lambda (w silniku
benzynowym).
--
ss??q s? ??u??ou??