  • 21. Data: 2013-07-18 13:33:29
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 18 Jul 2013 11:52:39 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Biały napisał:

    > Od dawna się zastanawiam: Moj komputer posiada czujnik poziomu paliwa z
    > dokładnością do 0.1l.

    czujnik czy wskaźnik? bo obstawiam to drugie ;)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2013-07-18 13:36:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-18 13:28, t? wrote:
    > Ale po chuj to robić? Kto normalny potrzebuje dokładnych wskazań
    > średniego spalania i po co?

    Automatyczna diagnostyka miała by coś do powiedzenia widząc wzrost
    spalania bez wyraźnego powodu.

  • 23. Data: 2013-07-18 13:51:54
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Niby mamy XXI wiek, a nadal w przypadku średniego spalania to co
    >pokazują komputery pokładowe znacznie odbiega od realnego. W czym
    >problem, aby zrobić ten mechanizm dobrze, by praktycznie pokrywał się z
    >fizycznymi wynikami lub wręcz był fizycznym wynikiem?

    Na 2 autach które posiadałem z komputerem (corolla, obecnie avensis)
    stwierdzam teoretycznie :)
    Częsta zmiana charakterystyki pracy silnika drastycznie obniża dokładność
    pomiaru np. Jazda w mieście gdzie jest częsta zmiana położenia gazu,
    zakładam ze wynika to z częstotliwości pobierania danych do wyliczeń. W
    trasie gdzie ruch jest w miarę jednostajny odchyłki są na poziomie 0.1 - 0.3
    l/100 w stosunku do wyliczeń na podstawie tankowania (które tez są obarczone
    bledem), które wszystkie wklepuje do serwisu WWW. W przypadku używania auta
    na mieście różnice potrafią dochodzić do 1 litra na 100km.

    Takie mi się nasuwają wnioski z własnych obserwacji. A czemu tak jest nie
    wiem może dlatego ze lepsze było by dużo droższe a i tak nie używane przez
    większość użytkowników.

    Buniek

  • 24. Data: 2013-07-18 13:59:27
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-07-18 13:33, masti pisze:

    > czujnik czy wskaźnik? bo obstawiam to drugie ;)

    Jest jeszcze trzecie: wychyłomierz :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2013-07-18 13:59:51
    Od: s...@g...com

    Błąd ok. 1 litr/100km? Strasznie dużo.
    Moje 0,1-0,2l/100km jest niezależne od tego, czy jeżdżę po mieście, czy w trasie czy
    w cyklu mieszanym. Dodam jeszcze, że komputer zawsze zawyża zużycie paliwa. W
    rzeczywistości spalanie jest zawsze minimalnie mniejsze. Nigdy nie zdarzyła się
    sytuacja odwrotna.

  • 26. Data: 2013-07-18 14:02:03
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Ale kto ten współczynnik wyliczy/zmierzy... że nie wspomnę o tym że
    > metoda z pomiarem dynamicznym slicznie nadąża za coraz gorszą kondycją
    > wtrysków ;)

    Tylko po co Ci znać aktualne zużycie paliwa z dokładnością 0.01% ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2013-07-18 14:49:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-18 13:33, masti wrote:
    > czujnik czy wskaźnik? bo obstawiam to drugie ;)

    Nie jestem pewny czy to wskaźnik czy czujnik. Zależy od rzeczywistej
    dokładności :P

  • 28. Data: 2013-07-18 14:52:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-18 14:02, PeJot wrote:
    > Tylko po co Ci znać aktualne zużycie paliwa z dokładnością 0.01% ?

    Aby stwierdzić że coś niedobrego dzieje się np. z wtryskami.

    Podobnie po co znać prędkośc wału z dokładnością .5%? Ano po to że mozna
    na podstawie chwilowych przyspieszeń ocenić sprawnośc pojedynczego
    cylindra na długo zanim się rozpadnie.

    Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że
    marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".

  • 29. Data: 2013-07-18 15:00:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-18, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Precyzyjne pomiary to lepsza diagnostyka. Wkurwia tylko to że
    > marketoidowe tępaki i tak wszystko wsadzą w jedną kontrolkę "check engine".

    Bo 99% uzytkownikow nie wie co to wal, wtrysk, tlok, cylinder...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2013-07-18 15:06:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-18 12:52, Użytkownik AZ napisał:

    > Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym
    > da sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...

    Napiszesz o różnicy między wymianą normalną a nie normalną ?