  • 11. Data: 2013-07-18 11:34:54
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-18, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dane o wtrysku wystarczą. Ale trzeba je skorygować dla każdego
    > egzemplarza samochodu. A to wymagałoby podłączenia bardzo dokładnego
    > przepływomierza podczas pierwszego uruchamiania każdego egzemplarza
    > samochodu. Chińscy księgowi na taką rozrzutność pozwolić sobie nie
    > mogą a prawnicy nigdy nie pozwolą na umożliwienie wprowadzenia korekty
    > przez użytkownika w obawie przed możliwymi procesami.

    No albo tak, ale to tez nigdy wiecznie nie bedzie - zuzycie wtryskow,
    zanieszczyszczenie itd. pewnie moze wplynac na koncowy wynik. Co po
    wymianie wtryskow/pompy?

    > Zwróć uwagę, że obecnie użytkowników traktuje się jak kompletnych
    > kretynów i pozwala się im na coraz mniej. Skoro nawet wymiana żarówek
    > odbywa się w warsztacie, to jak można sobie wyobrazić, żeby użytkownik
    > mógł korygować pomiar spożycia paliwa?

    No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
    w ASO i zaplacic za usluge?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2013-07-18 11:39:25
    Od: s...@g...com

    W moim samochodzie odchyłka między średnim spalaniem pokazywanym przez komputer a
    wyliczonym z tankowania i przebiegu zwykle wynosi 0,1-0,2l/100km.
    Tankuję zawsze do pełna (staram się robić to mniej więcej tak samo).
    Ja wie widzę więc problemu z błędnym wskazaniem.

  • 13. Data: 2013-07-18 11:52:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-18 11:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > egzemplarza samochodu. A to wymagałoby podłączenia bardzo dokładnego
    > przepływomierza podczas pierwszego uruchamiania każdego egzemplarza

    Od dawna się zastanawiam: Moj komputer posiada czujnik poziomu paliwa z
    dokładnością do 0.1l. Watpie żeby miał taką faktycznie ale ... Skoro
    samochód wie co ile kilometrów wlaliśmy ile paliwa, ma długi (np.
    roczny) zbiór takich danych, to może się samoczynnie skalibrować. Bo
    czysto technicznie można policzyć ile km zrobilismy w ciągu roku i ile
    litrów paliwa na to poszło. Jesli znamy średni czas otwarcia
    wtryskiwaczy w tym okresie to mam jakieś dane do kalibracji. Zagadnienie
    jest trudne, ale nie niemozliwe do realizacji. W dodatku bezobsługowe.
    To mozna tez robić na krótszych probach, np. pomiedzy tankowaniami, ale
    obawiam się wtedy o precyzję.

    Dużo tu roboty dla metrologów, rachunku błędu itp...

  • 14. Data: 2013-07-18 11:56:30
    Od: s...@g...com

    > To mozna tez robić na krótszych probach, np. pomiedzy tankowaniami, ale
    > obawiam się wtedy o precyzję.

    Im mniejszy dystans tym większy błąd wynikający z tankowania do innego poziomu, niż
    poprzednio. Ja zwykle tankuję od prawie pustego do pełnego zbiornika, czyli ok.60
    litrów, dystans ok.1000km i błąd jest na poziomie 0,1-0,2 l/100km. Jeśli przy tej
    ilości paliwa wleję mniej lub więcej nawet o 200-500ml bład z tego wynikający będzie
    niewielki. Jeśli jednak zatankujesz tylko 5 czy 10 litrów, wpływ będzie większy.
    Dystrybutory są różne, paliwo także czasami się bardziej pieni ;)

  • 15. Data: 2013-07-18 12:10:21
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > No bo czemu maja tak za darmo sobie wymieniac zarowke zamiast wymienic
    > w ASO i zaplacic za usluge?

    A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w ASO...

    J.

  • 16. Data: 2013-07-18 12:17:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-18 12:10, Jan Koval wrote:
    > A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w ASO...

    Ale są lawety ...

    Ciekawe co by powiedziało PZU gdybym zadzownił po lawetę z tego powodu ...

  • 17. Data: 2013-07-18 12:39:11
    Od: PeJot <P...@m...pl>

> [...]
    > obawiam się wtedy o precyzję.
    >
    > Dużo tu roboty dla metrologów, rachunku błędu itp...

    Po co, jak ASO może wpiąć się do interfejsu diagnostycznego, wprowadzić
    współczynnik korekcyjny i *zarobić na tym.*

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2013-07-18 12:43:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-18 12:39, PeJot wrote:
    > Po co, jak ASO może wpiąć się do interfejsu diagnostycznego, wprowadzić
    > współczynnik korekcyjny i *zarobić na tym.*

    Ale kto ten współczynnik wyliczy/zmierzy... że nie wspomnę o tym że
    metoda z pomiarem dynamicznym slicznie nadąża za coraz gorszą kondycją
    wtrysków ;)

  • 19. Data: 2013-07-18 12:52:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-18, Jan Koval <j...@o...pl> wrote:

    > A czy Policja nie zatrzyma dowodu za brak światła? Skoro żarówka tylko w ASO...

    Zarowke to mozna kupic na stacji, pytanie czy masz samochod w ktorym
    da sie normalnie wymienic zarowke? Bo takich coraz mniej...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2013-07-18 13:28:05
    Od: tá´Ź

    anacron wrote:

    > Ale to jakiś problem?

    Ale po chuj to robić? Kto normalny potrzebuje dokładnych wskazań
    średniego spalania i po co?

    --
    ss??q s? ??u??ou??