    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Date: Thu, 18 Jul 2013 11:52:39 +0200

    On 2013-07-18 11:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dane o wtrysku wystarczą. Ale trzeba je skorygować dla każdego
    > egzemplarza samochodu. A to wymagałoby podłączenia bardzo dokładnego
    > przepływomierza podczas pierwszego uruchamiania każdego egzemplarza
    > samochodu.

    Od dawna się zastanawiam: Moj komputer posiada czujnik poziomu paliwa z
    dokładnością do 0.1l. Watpie żeby miał taką faktycznie ale ... Skoro
    samochód wie co ile kilometrów wlaliśmy ile paliwa, ma długi (np.
    roczny) zbiór takich danych, to może się samoczynnie skalibrować. Bo
    czysto technicznie można policzyć ile km zrobilismy w ciągu roku i ile
    litrów paliwa na to poszło. Jesli znamy średni czas otwarcia
    wtryskiwaczy w tym okresie to mam jakieś dane do kalibracji. Zagadnienie
    jest trudne, ale nie niemozliwe do realizacji. W dodatku bezobsługowe.
    To mozna tez robić na krótszych probach, np. pomiedzy tankowaniami, ale
    obawiam się wtedy o precyzję.

    Dużo tu roboty dla metrologów, rachunku błędu itp...