  • Data: 2010-07-31 11:05:24
    Temat: Re: Sony wycofuje się z FF?
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
    news:i30r1f$619$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2010-07-31 01:51, Marcin [3M] wrote:
    >> http://www.mirrorlessrumors.com/exclusive-on-mirrorl
    essrumors-sony-to-drop-their-fullframe-line-focus-on
    -nex-system/

    > I czemu Hogan robi dla sony czarny marketing? Pan się ostatnio uznaje
    > wyrocznią świata fotograficznego i było fajnie jak trzymał się najkonów.
    > Teraz nagle mu się sony włączyło z newsem, że jakiś anonimowy pracownik
    > sony mu cośtam nagadał.
    On po prostu działa w "biznesie rumorowym" :)
    Poza tym - wycofanie się Sony z FF może oznaczać dla Nikona albo odcięcie od
    matryc FF o dużej rozdzielczości (czyli problemy z D3x i odsunięcie w
    nijasną przyszłość "D700x"), albo pełną dostepność matryc tego typu "na
    wolnym rynku" - czyli "D700x" już niebawem. Te rozważania oczywiścio
    pomijają kwestię rozwoju matryc z D3/D3s i D700 i ich "upgrade do np. 18Mp.

    > A jak dla mnie prawdopodobieństwo tej informacji jest znikome. Dopiero co
    > kilka dni temu wyszły trzy szkła pod A, z czego 2 są pełnoklatkowe. W
    > przygotowaniu od dłuższego czasu duża armata 500/4 - też pod pełną klatę.
    Nie koniecznie. Jeżeli były wdrażane do produkcji wcześniej (a firmy
    wystawiają na rynek produkt, dopiero gdy mają jego pewną ilość w magazynach,
    i ustawione "linie produkcyjne"), to rachunek ekonomiczny może nakazywać
    spraedaż i produkcję tych szkieł. Poza tym ułatwi to "wyczyszczenie" stanów
    magazynowych pozostałego sprzętu FF.

    > Wiadomo, że sony będzie się pchać w mirrorless. Moim zdaniem też jest
    > oczywiste, że nawet nex stanie się pełnoklatkowy (bo po co tak wielki
    > bagnet inaczej?). Ceny matryc ciągle maleją i to nie jest w jakimkolwiek
    > stopniu tu przeszkodą, szczególnie, że sony sami sobie je produkują. Poza
    > tym da się ciągle zrobić aparat pokroju A100 z pełną klatą (czyli tani,
    > plastikowy) i wiele niższej cenie. Skoro A850 jest za 5500zł po sklepach
    > nawet to ile może kosztować taki plastikowy? 3 tysiące?
    Koszt korpusu ma małe znaczenie, jeżeli popatrzymy na wagę i cenę optyki.
    Plastikowy FF imo ma znaczenie jako drugie body. Nie sądzę, aby było dużo
    amatorów na taki korpus, kupujących n.p. 70-200 za ca. 7000zł, czy 24-70 za
    porównywalną kasę. A użycie "budżetowej" optyki FF sprowadza taki aparat do
    poziomu "cropa" lub jeszcze niżej.
    NEX_FF może się przyjąć, i jest to ciekawy pomysł. I to też może być
    przyczynkiem do powolnej śmierci DSLR FF z logiem Alfy. Ja jakoś nie kojarzę
    SONY z mechaniką precyzyjną, a kamera z lustrem to nadal mechanizm. Jeżeli
    ludzie SONY będą mogli usunąć części ruchome z aparatu - z pewnością to
    zrobią. Posiadaczy ALFY zapewne ucieszy fakt, że można będzie przypiąć szkła
    ze starym bagnetem, przez prejściówkę. Swoją drogą, przy takiej konstrukcji
    korpusu, można będzie podpiąć każde szkło, a w reduktorze zamontować
    komputer "tłumaczący" protokół jednego sytemu na inny. Ba, powinien się
    nawet zmieścić silnik ze śrubokrętem. Wielkie tu będzie pole do popisu dla
    firm "niezależnych", i to w zakresie "przejściówek, jak i korpusów.