  • 21. Data: 2010-05-11 11:22:52
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 03:19:40 -0700 (PDT), TomekM napisał(a):

    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/NEX5/NEX5A.HTM
    >
    > Pełny test.
    > Przy wysokich ISO fotki praktycznie jak na Nikonie D5000/ D90

    Teraz to dopiero wygląda makabrycznie, zwłaszcza z tele. Przecież to będzie
    tym bardziej niewygodne, im większy obiektyw przyczepiony...

  • 22. Data: 2010-05-11 11:40:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> wrote:

    > Bo to zapewne ten sam sensor który siedzi w A450/550...

    Ranking DxO:
    - a450/550 - pozycja 34/32;
    - D5000/D90 - poz. 18/17.

    Czyli jeśli Sony nie nauczyło się wreszcie wyciskać maksimum z
    dotychczasowych matryc, to któreś z powyższych twierdzeń jest błędne. ;-)

    Ale i tak super, że wreszcie Sony wypuściło swojego dość ohydnego
    "kwadraciaka" (Samsung chyba kiedyś robił takie potworki). To jednak
    wciąż kolejna już firma w segmencie (czwarta z czterech), która nie
    odważyła się wyjść poza zgrany do cna zestaw szkieł, mimo że sama zmiana
    propozycji byłaby już sama w sobie jakąś wartością. Drugi fundamentalny
    błąd, oczywiście dla mnie, to podejście typowo lamersko-gadżeciarskie -
    to wciąż zabawka dla fotograficznych idiotków, a nie narzędzie do
    zaawansowanego wyżycia się fotograficznego.

    Ech, przydałaby się taka Leica M9 z życiowym zakresem fajnych
    szkieł, lekko ukompaktowiona... (nowoczesny EVF, video, obrotowy LCD,
    mocny flesz, stabilizacja w korpusie, pilot, assist lamp... :))))

    Ale fajnie, że presja na uczestników rynku rośnie! Chyba ostatnia
    nadzieja w Pentaksie, bo C/N są pewnie zbyt zaskorupiałe w swych
    segmentach na takie rewolucje. ;-)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 23. Data: 2010-05-11 12:29:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > Ech, przydałaby się taka Leica M9 z życiowym zakresem fajnych
    > szkieł, lekko ukompaktowiona... (nowoczesny EVF, video, obrotowy LCD,
    > mocny flesz, stabilizacja w korpusie, pilot, assist lamp... :))))

    O! I niech jeszcze dodadzą przejściówkę tilt/shift z pełnym
    przeniesieniem sygnałów do szklarni Sonolty. ;-)

    [mr.]

  • 24. Data: 2010-05-11 13:55:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
    > Ech, przydałaby się taka Leica M9

    Ech, magia nazwy...

    Przydałby się po prostu aparat dla kogoś, kto używa trybów A i M
    naświetlając na histogram, bez filtra aa, z programowaniem wszystkiego
    do customów. Może się nazywać Medion byle trzymał jakość toru optycznego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2010-05-11 14:23:48
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > naświetlając na histogram, bez filtra aa, z programowaniem wszystkiego do
    > customów. Może się nazywać Medion byle trzymał jakość toru optycznego.

    Dziwak! :)

  • 26. Data: 2010-05-11 15:00:48
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Bartosz Mierzwiak napisał:

    > Tu jest jednak znacząco większa matryca niż w u4/3, obiektywy muszą być
    > większe aby mieć odpowiednie pole obrazowe. Zmniejszyli więc do maksimum
    > korpusy, bo to się dało. :)

    Średnicę bagnetu mogli zmniejszyć. Jeśli porównasz margines w NEXach
    i m43 to tych drugich praktycznie go nie ma. IMO Sony zostawia sobie
    zapas na FF.

    > Można się ewentualnie zastanawiać, czy nie lepiej jednak było zrobić
    > nieco większy korpus ze stabilizacją w body, niż powiększać obiektywy o
    > optyczną stabilizację w szkłach. Ciekawe na ile tak naprawdę
    > stabilizacja powiększa szkła.

    Dla mnie brak IBIS i ergonomia jak z kompaktu to dwie największe wady
    tych aparatów. Tego typu aparat aż się prosi o touchscreen!

    m.

  • 27. Data: 2010-05-11 18:23:19
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    > http://www.dpreview.com/news/1005/10051102sonynex.as
    >
    > --
    > Mirek

    No i Sony wypowiedziało się niniejszym na temat skuteczności stabilizacji s
    korpusie.

  • 28. Data: 2010-05-11 18:38:19
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 11 of May 2010 16:23, Jakub Jewuła wrote:

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dziwak! :)

    Normalność zaczyna być dziwactwem. To są najnormalniejsze
    wymagania dla aparatu z możliwościami dostosowania do potrzeb
    użytkownika. Nie chodzi tylko o aparaty, ten sam problem jest
    prawie ze wszystkim, od gumki w gaciach po komputerowe systemy
    operacyjne.

    --
    nb

  • 29. Data: 2010-05-11 19:21:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Oj, jakie ładne!

    Dobrze się czujesz??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 30. Data: 2010-05-11 20:18:18
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-11 20:23, Marcin [3M] wrote:
    > No i Sony wypowiedziało się niniejszym na temat skuteczności
    > stabilizacji s korpusie.

    Ach tak, to teraz nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić takiego 300/2.8
    do nexa z stabilizacją. Dodatkowo w końcu wizjerze będzie stabilizowany
    obraz i przy tej ogniskowej nie będzie telepać! :D

    Noż same zalety!!! :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564