  • 31. Data: 2010-05-11 20:40:08
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-11 12:06, de Fresz wrote:
    > Sony bardzo chciało zrobić coś, co w jakiejść kategorii będzie "naj" -
    > skupili się głównie na rozmiarach. Z jednej strony fajnie, bo w tej
    > dziedzinie jeszcze trochę można zrobić, aby stworzyć prawidziwe "every
    > day carry",

    Z rozmiarami to akurat dobrze, bo to jest wyznacznik tej grupy i było
    widać po komentarzach z G1 jak ludzie to przyjmowali. Olki też wydawały mi
    się za duże, ale mają stabilizację w puszcze, a sony to przerzucił do szkieł.

    > z drugiej budzi wątpliwości co do wygody używania. Ale to
    > już wykażą dokładniej organoleptyczne oględziny. Choć trzeba oddać
    > uczciwie - taka grubość w połączeniu z ruchomym ekranem (trochę szkoda,
    > że w jednej płaszczyźnie), to naprawdę świetne osiągnięcie.

    IMHO i tak nie ma co kupować pierwszego modelu - lepiej poczekać i rynek
    zweryfikuje fikusy projektantów. To są body dla przesiadkowiczów z
    kompaktów, mi się marzy body dla fotografów szukających małej alternatywy.
    Sony ma raczej inny profil więc pewnie się nie doczekam.

    > In minus -
    > stabilizacja w obiektywach.

    Tak, niestety było wiadomo już od dłuższej chwili. Jak pokazywali
    prototypy to wystarczyło spojrzenie i było wiadomo, że zmienili. Zobaczymy
    jak z skutecznością tego będzie, ale niestety dla mnie to poważna wada.

    > No i Dominik się zachwyci rozdzielczością ;-)

    Rozdzielczością czego? :)
    Bo chyba nie matrycy ani LCD?

    > Przy okazji po raz kolejny wyszła słabość EVILi, zwłaszcza tych z
    > matrycami APSC - co z tego, że body będzie kieszonkowe, skoro kitowe
    > zumy nie odbiegają za bardzo od lustrzanych?

    Bo nie rozumiesz - kupno tego z kitozoomem nie ma sensu. Z tych szkiełek
    to ma sens tylko i wyłącznie z 16/2.8. Reszta to starterki na zachęte.
    Podobno sony ma walczyć jakością optyki i ceną - może to usprawiedliwia
    rozmiar. Dla mnie wymarzony to NEX5+16/2.8 + jakieś 50/1.2 rozmiarów
    mniejszych od pełnoklatkowego do leiki. Da się.

    > Najlepiej tu wywiązał się
    > Olek, ze swoim składanym kitem, choć pewnie możnaby to rozwiązanie
    > jeszcze udoskonalić.

    Olkowy zoomik jest fajny owszem. Mi jednak to nie jest potrzebne. Niech
    zrobią kilka naleśników i coś jasnego i zoomów mi nie trzeba.

    > Owszem, są naleśniki, no ale to stałki i wciąż
    > wybór nieoszołamiający.

    Przeciętny kompaktowieć pyta o zooma niestety.

    > Filmowanie mnie osobiście nie kręci, ale przy tej cenie i w porównaniu z
    > konkurencją wygląda na całkiem niezłą propozycję.

    Filmowanie to największy bajer tych aparatów. Przespałeś bardzo ważną
    informacje - będą i kamerki na to mocowanie. To oznacza, że sony jednym
    ciosem dokopał wszystkim tworząc dwa systemy naraz - photo i video. To
    drugie im napędzie klientów oszałamiająco dużo. Jestem tego pewien.
    Osobiście do filmów nie ciągnę jakoś strasznie, ale chętnie to powitam w
    zwykłej lustrzance fx, którą kupię za jakieś 4 lata. Wtedy będzie warto :)

    > Mocowanie lampy, to jakaś paranoją, podobnie wyoblenie pod statyw.

    Chyba jedno i drugie ma sens. Zaraz będą gromy, że nie można podłączać
    f58am i podobnych. Czyli lampy z 5 razy większej od aparatu :)
    jedynej jakiej może być żal to f20am. Niemal identyczna jest na zdjęciach
    tylko mniejsza. Jak do takiego aparatu i tego celu to jak dla mnie lampy
    moze nie być.
    A pokazali jakieś EVF?

    > Ciekaw jestem bardzo, jak w praktyce wyadnie 16 mm - fajna ogniskowa,
    > ale rozmiary nie budzą wielkich nadziei na wysoką jakość optyczną,
    > pewnie do gry wejdą modne ostatnio poprawiacze softwarowe. Ciekawostką
    > są konwertery - do ekw. 20 mm i 16 mm FE.

    Zobaczymy jakie będą ich ceny :) Ale w końcu to systemówki, a nie jakieś
    jednorazowo aparatowe szpeje do kompaktów.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2010-05-11 20:49:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-11 10:14, John Smith wrote:
    > http://www.dpreview.com/news/1005/10051102sonynex.as

    IMHO o wiele ważniejszą informacją jest to:
    http://www.dpreview.com/news/1005/10051103sonycamcor
    der.asp

    Czyli sony równolegle wprowadza system ten do kamer video.
    To znaczy, że sony będzie atakować również z drugiego działu. Na tej
    grupie nie ma statystyk popularności kamer video, kamkorderów i podobnych
    np z Japonii. Sony w tym zakresie niezmiennie od kilkulat gdy prowadzone
    są te statystyki jest na #1 w każdej kategorii video. Myślę, że ten news
    choć teraz przemilczany będzie zdecydowanie miał większe znaczenie w
    kontekście evilków.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 33. Data: 2010-05-11 22:24:03
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ach tak, to teraz nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić takiego 300/2.8
    > do nexa z stabilizacją. Dodatkowo w końcu wizjerze będzie stabilizowany
    > obraz i przy tej ogniskowej nie będzie telepać! :D
    >
    > Noż same zalety!!! :)

    I jaki postęp!!!

  • 34. Data: 2010-05-11 22:45:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-12 00:24, Marcin [3M] wrote:
    > I jaki postęp!!!

    Oj ironia gryzie w tyłek :D

    Daj mi stabilizowane 135/1.8 lub 85/1.4 czy jeszcze 50/1.4 to pogadamy :)

    Gdyby NEX stabilizację miał w body przy tych rozmiarach to bym sprowadził
    szybciej ten aparat niż byłby w PL. Niestety - w tej części specyfikacji
    jest dla mnie największa wada, ale trudno. Wiadomo że chodziło im o
    rozmiar body + naleśnik i zadanie wypełnili kapitalnie. Słaba stabilizacja
    w body i tak by nie cieszyła. W obiektywie jest wybór.

    Tak BTW: to sony w kompaktach stabilizację ma od bardzo dawna - zarówno
    jednego jak i drugiego typu. Właściwie to używają wymiennie tego co im
    bardziej pasuje.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 35. Data: 2010-05-12 09:13:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 May 2010 13:22:52 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Teraz to dopiero wygląda makabrycznie, zwłaszcza z tele. Przecież to będzie
    > tym bardziej niewygodne, im większy obiektyw przyczepiony...

    http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2010/05/so
    ny_nex_1.jpg

    Wygląda prawie identycznie jak 707/717 - jeszcze parę lat temu wszyscy się
    tym zachwycali

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 36. Data: 2010-05-12 09:28:42
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 11 May 2010 22:18:18 +0200, dominik wrote:
    > Dodatkowo w końcu wizjerze będzie stabilizowany obraz i przy tej
    > ogniskowej nie będzie telepać! :D

    Za to bedzie Ci obraz ,,plywac'' przy kadrowaniu, no nie?

    PS. Jakby przy bezlustrowcu miejsce stabilizacji mialo jakiekolwiek
    wieksze znaczenie...

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 37. Data: 2010-05-12 09:50:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-05-12 11:13, Waldek Godel pisze:

    > http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2010/05/so
    ny_nex_1.jpg

    > Wygląda prawie identycznie jak 707/717 - jeszcze parę lat temu wszyscy się
    > tym zachwycali

    To chyba dla dzieci aparat będzie; jak widzę rozmiar korpusu i gripa, to
    nie wiedziałbym jak to trzymać chyba.

  • 38. Data: 2010-05-12 09:55:41
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@h...ck.polsl.pl>,
    Michal Tyrala nabazgrał:
    > PS. Jakby przy bezlustrowcu miejsce stabilizacji mialo jakiekolwiek
    > wieksze znaczenie...

    Sądzisz, że dadzą radę zmieścić stabilizację w naleśniku?

  • 39. Data: 2010-05-12 11:05:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-11 22:40:08 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Z rozmiarami to akurat dobrze, bo to jest wyznacznik tej grupy i było
    > widać po komentarzach z G1 jak ludzie to przyjmowali.

    No bo rozmiarowo to G1 jest takim se apgrejdem w stosunku do lustra,
    zwłaszcza tych entry-level.

    > Olki też wydawały mi
    > się za duże, ale mają stabilizację w puszcze, a sony to przerzucił do szkieł.

    Olki (i później GF1) IMHO wydawały się małe, bo nie było za bardzo
    punktu odniesienia. Zresztą dalej się upieram, że rozmiar samej puszki
    poniżej pewnego progu (osięgniętego przez Olka i Panasa) jest znośny,
    problem jest dalej z mocno odstającą optyką.

    > IMHO i tak nie ma co kupować pierwszego modelu - lepiej poczekać i rynek
    > zweryfikuje fikusy projektantów.

    No fakt, lepiej poczekać... Z rok, dwa, pięć... ;-)

    > To są body dla przesiadkowiczów z
    > kompaktów, mi się marzy body dla fotografów szukających małej alternatywy.

    Mi również.

    > Sony ma raczej inny profil więc pewnie się nie doczekam.

    A Ty się później dziwisz, że niektórzy nie darzą tej firmy sympatią.

    > Rozdzielczością czego? :)
    > Bo chyba nie matrycy ani LCD?

    No jak to LCD ma dla Ciebie za mało px, to ja już doprawdy nie wiem czy
    producenci Ci kiedykolwiek dogodzą... To ile miały mieć te 3 cale,
    fullHD?

    > Bo nie rozumiesz - kupno tego z kitozoomem nie ma sensu.

    Dla mnie taki aparat bez sensownego, w miarę uniwersalnego zuma dpiero
    nie ma sensu.

    > Z tych szkiełek
    > to ma sens tylko i wyłącznie z 16/2.8.

    Ponad 2k zł za jednoobiektywowego stałoogniskowca? Dziękuję, postoję.
    Ale może chłopaki...? ;-)

> [...]
    > rozmiar. Dla mnie wymarzony to NEX5+16/2.8 + jakieś 50/1.2 rozmiarów
    > mniejszych od pełnoklatkowego do leiki. Da się.

    Zobacz co sam napisałeś powyżej o profilu tej marki. Na 50/1.2 raczej
    nie masz co liczyć i to od żadnej z marek robiących bezlustrowce (bo
    NEXy to tak naprawdę nie są EVILe) w najbliższej przyszłości.

    > Przeciętny kompaktowieć pyta o zooma niestety.

    I ja wchodząc w jakiś system tego typu też chciałbym go mieć.

    > Filmowanie to największy bajer tych aparatów. Przespałeś bardzo ważną
    > informacje - będą i kamerki na to mocowanie.

    Nie przespałem, po prostu wogóle mnie to nie interesuje.

    > To oznacza, że sony jednym
    > ciosem dokopał wszystkim tworząc dwa systemy naraz - photo i video. To
    > drugie im napędzie klientów oszałamiająco dużo. Jestem tego pewien.

    Może i tak. Nie interesi mnie to zupełnie, więc nie śledzę tego rynku.

    > Chyba jedno i drugie ma sens.

    To przykręcane pokrętełko w lampie? Weź to jeszcze przemyśl. No i ta
    powalająca moc - GN7. Jak już bawili się w odpinaną spokojnie mogli dać
    ze 2 razy więcej.

    > Zaraz będą gromy, że nie można podłączać
    > f58am i podobnych.

    IMHO opcja normalnej stopki byłaby bardzo na miejscu.

    > A pokazali jakieś EVF?

    Tylko OVF do 16/2.8. Cieńko znaczy.

    de Fresz

  • 40. Data: 2010-05-12 11:11:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-12 00:45:56 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Gdyby NEX stabilizację miał w body przy tych rozmiarach to bym sprowadził
    > szybciej ten aparat niż byłby w PL.

    No i to niestety jest prymat marketingu nad funkcjonalnością - gdyby to
    body zyskało parę mm2 kubatury, to dalej byłoby małe i dodatkowo
    bardziej użyteczne. A tak to jest tylko "najmniejsze" i niespecjalnie
    coś z tego wynika (w kontekście wielkości kitowego zuma choćby). No i
    16/2.8 jest niestabilizowana - co trochę ogranicza zakres jej użycia w
    słabo oświetlonych miejscach, a więc w połączeniu z zaletą dużej
    matrycy.

    de Fresz