  • Data: 2010-05-15 14:20:38
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-14 10:56, Marx wrote:
    > oj nie pitol

    Czy miałeś kiedyś do czynienia z optyką do dalmierzy do porównań? Bo śmiem
    twierdzić, że NIE. Różnica w wielkości w takiej optyce jest zauważalnie
    widoczna i nie bez znaczenia.

    > 35-70/4 duzy nie jest
    > 50/1,7 duzy nie jest

    Oba są bardzo duże w stosunku do dedykowanej optyki.
    I mam dla Ciebie specjalnie przykład do tego:

    http://img191.imageshack.us/img191/3184/0063rc.jpg
    http://img35.imageshack.us/img35/6909/0064rze.jpg

    Oto zestawienie - 30/2.8 (dokładnie ta sama obudowa co sony 50/1.8), obok
    jeszcze pierścienie pośrednie. Na 30/2.8 dołożyłem pierścień pośredni 21mm
    (przejściówka E-w-A ma 26mm grubości, więc jest jeszcze wyższa). W boju
    naprzeciw stanął wygrzebany jupiter 50/2 na m39 czyli mniej więcej właśnie
    na odległość do evilków.

    Jak mówisz, że różnicy nie ma, to Ci odpowiem, że chyba nie masz oczu :)
    Przejściówka na evilka zlikwiduje Ci podstawową zaletę jego - brak lustra
    i uzyskany tym rozmiar. Dodatkowo jak pewnie wiesz im obiektyw dalej tym
    trudniej go zrobić jasnego i dobrego, szczególnie w ogniskowych poniżej 50mm.

    > Po cichu liczylem na jakas kompatybilnosc, ale skoro jej nie ma, to
    > trzeba kupic wszystkie klocki od nowa, i na dodatek nowe.

    A ja nie liczyłem i uważam to za wyjątkowo nieoptymalne przy wyborze
    jakiegokolwiek aparatu innej klasy. To tak jak byś rozglądał się za
    osobówką z założeniem, że lepiej będzie jak będziesz mógł sobie dowolnie
    wymieniać opony z terenówką.

    To jest aparat całkiem innej klasy, innego zastosowania i z innymi
    cechami. Lepiej żeby był możliwie najfajniejszy w swojej klasie niż
    możliwie kompatybilny z czymś co ZUPEŁNIE NIE PASUJE do niego i ma średni
    sens. Dodatkowo w takim zestawie będzie tylko gorszy od małego lustra.

    Nie mam wątpliwości, że NEX-y pójdą w stronę małych wymiarów, a lustra
    dużych, ale za to coraz to lepszych możliwości. I to jest super - małe,
    ale z mniejszymi opcjami i duże, ale bezkompromisowe. Oczywiście w obu
    przypadkach ma sens pewna granica - do jednego kilka małych szkieł, a do
    drugiego kilka dużych.

    > Sumarycznie
    > wyjdzie wiec kosmiczna cena, ktorej na pewno nie zaplace.

    No wiesz, fotografia zawsze opierała się na sporych kosztach. Nie można
    mieć wszystkiego, w możliwie najlepszy sposób i do tego jeszcze absolutnie
    najtaniej. Jeśli Cię nie stać na dwa systemy to wybierz jeden, który
    lepiej odpowiada Twoim preferencjom.
    I jeszcze jedna rada - że masz sony już w tym wypadku nie ma najmniejszego
    znaczenia. Wybierz panasonika, olego czy samsunga o ile tylko jest dla
    Ciebie lepszy. Połączenia na siłę będą tylko wypaczać sens i niwelować
    zalety. Rozumiem jeszcze jak ktoś podłącza jakieś m42, które były
    projektowane pod podobny aparat - to ma swoje uzasadnienie, ale widziałeś
    kogoś z leiką i szkłami z lustrzanek? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564