  • Data: 2010-05-19 15:21:43
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-18 23:14:11 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Cały czas evilki mają około 2,5cm przewagi za samą odległość którą zajmuje
    > lustro. Ta różnica wystarczy by z naleśnika do lustrzanki zrobić obiektyw
    > normalnych wymiarów. W stosunku do naleśników dedykowanych za to nie ma
    > absolutnie szans.

    Fajnie jest porównywać coś, co istnieje tylko w teorii z czymś co
    istnieje fizycznie, nie?

    > Nie pisałem, że istnieje. Pisałem, że dedykowana optyka byłaby zapewne
    > wiele mniejsza.

    Zapewne. Może już za 5 lat się przekonamy. Może. A tymczasem można
    przecież zdjęć nie robić. Albo wybrać inny sprzęt. Oups!

    > To chyba dla Ciebie i jesteś w ogromnej mniejszości.

    Tak, tak, i dlatego właśnie wszelkiej maści konwertery do m4/3, których
    jest już na pęczki, sprzedają się tak dobrze.

    > Kto będzie utrzymywał dwa systemy? Amator, którego stać. Profesjonalista
    > szukający czegoś do kieszeni. Czyli ułamki procenta.

    I jeden i drugi zrezygnuje z systemu, jeśli nie znajdzie w nim optyki
    która zaspokoi jego potrzeby. Choćby na zasadzie kombinatoryki
    stosowanej.

    > Kompatybilność jest tylko i wyłącznie
    > prestiżowym punktem systemu i realnie nie jest do czegokolwiek potrzebna.

    Nie, jest protezą znacznie poszerzającą możliwości kulawego systemu.

    > No ja posiadam system sony i wytłumacz mi po co miałbym podpinać do nexów
    > jakikolwiek z aktualnych obiektywów przez przejściówkę? Większość optyki
    > wysoce nie ma sensu bo leci podstawowa zaleta małych wymiarów, czyli mogę
    > sobie równie dobrze, albo raczej nawet wygodniej (bo wizjer+) używać tego
    > co mam z lustrem.

    Oczywiście nie dostrzegasz przewagi wzięcia małego body, małego
    obiektywu (hłe hłe, żeby one jeszcze były jakieś szczególnie małe) oraz
    jednego dużego - np. makro, tele bądź UWA na lekki plenerek, dla Ciebie
    pewnie wygodniejszym rozwiązaniem będzie wzięcie ciężkiego body i dwóch
    cieżkich obiektywów...

    > Kompakciarz ma jeden obiektyw i tycią matrycę. Póki co był tylko R1 jako
    > hybryda z aps-c + rozsądny, uniwersalny zoom i kilka sigm o nieznacznie
    > zmienionych znaczkach i stałkach. Gdzie więc ten kompakciarz ma zarówno
    > szeroki kąt jak i przyzwoity standardowy zakres?

    No to po co ma zmieniać tego kompakta, skoro w Sony dostanie niemal te
    same możliwości pod względem optyki? A nawet gorzej, bo tryb makro
    idzie się paść, a lampę trzeba sobie przykręcać.

    de Fresz