  • Data: 2009-10-19 22:55:14
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > "Aparat sprawny technicznie, Przetwornik, który w ogóle nie szumi nie
    > istnieje. Na każdym elemencie elektronicznym (nawet rezystorze)
    > pracującym w temperaturze powyżej zera bezwzględnego (-273 st. C)

    Chciałbym widzieć urządzenie elektroniczne działające w tej temp.

    > Czy sony ma rzeczywiście przetworniki o takiej charakterystyce jak
    > pisze serwis ?

    No ma CCD. Te szumią. Im dłuższy czas naświetlania tym bardziej.

    > Pamiętam jak keidys kupilem canona 300D, zrobilem ten
    > test i było pieknie, czyściutko, moglbym wnioskowac ze canon 5 lat
    > temu stosowal przetworniki o lepszej charakterystyce jak sony w dniu
    > dziesiejszym.

    Po pierwsze to tam jest CMOS, a te zupełnie inaczej działają. Po drugie to
    canon jako pierwszy stosował odejmowanie ciemnej klatki i niekoniecznie
    się tym chwalił. Metoda jest jednak prosta i skuteczna.

    > Niedawno robiłem test na nikonie D80, potem D90,
    > teraz na canonie 40D, wszedzie czarno, pikselie sie nie 'swieca'.

    40D i D90 = CMOS.
    D80 musi zachowywać się tak samo, a jeśli tak nie jest to musisz mieć
    włączone odszumianie długiego czasu (ciemna klatka).

    > Testowalem rowniez programikami ktore same szukaja, zresztą co ja mam
    > Wam pisac, sami wiecie jak testowac matryce.

    No jasne, przecież od dawna wiadomo, że aparat nie służy do robienia nim
    zdjęć, ale do mapowania pikseli, testowania szumu itd.

    > Nie posiadam wiedzy nt. układow zasilania przetwornika, ktore maja
    > wplyw na pobliskiego piksela, czy serwis faktycznie wystawił żetelna i
    > wiarygodną opinię ? Uważacie że warto zaufac temu co piszą i olać
    > święcące punkciki na nowym aparacie ?

    Aparat sam robi mapowanie, ale z znacznie krótszym czasem, jakimiś dwoma
    sekundami. Na normalnych zdjęciach wobec tego efektu nie uświadczysz.
    Kolorowe kropki przy takim czasie pojawią się zapewne na większości matryc
    CCD. Można dostać jeszcze lepsze efekty jak np banding.

    d.