  • Data: 2009-09-09 16:53:59
    Temat: Re: Sony bezlustrowo
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > [...]
    > Wiem że to prawda :) tylko LV z 5x czy 10x krotnym powiększeniem bije te
    > wizjery na głowę w moim odczuci.

    Jeżeli pracujesz ze statycznymi motywami, najlepiej jeszcze ze statywem.
    Wtedy faktycznie podglądająć wybrane fragmenty w powiększeniu możesz
    perfekcyjnie panować nad rozkłądem ostrości w kadrze. W pzrypadku motywów
    ruchomych jest jednak już gorzej - gdy podglądasz w powiększeniu ostrość
    fragmentu kadru - tracisz panowanie nad kompozycją całości. Gdy wrócisz z
    kolei do podglądu całego kadru - ocena ostrości robi się znacznie mniej
    precyzyjna:-(. W sytuacji gdy motyw się porusza i zmienia się zarówno kadr
    jak i odległość - masz problem.

    > I taki K7 jest idealny bo ma sensowy
    > wizjer ale zawsze można załączyć LV i zrobić powiększenie które z
    > pewnością się świetnie prezentuje na takim telewizorze.

    Do ideału to mu niestety paru rzeczy jeszcze brakuje - choćby odchylanego
    ekranika LCD bez którego LV traci dużo na funkcjonalności. Osobiście jeszcze
    chętniej powiatłbym obok pryzmatu odchylany EVF (nawet za cenę rezygnacji z
    ekranika LCD).

    > Mam nadzieję że
    > następcy K20D i K200D będą mieć sensowny LV i nie będę musiał używać
    > takich argumentów jak brak histogramu na żywo w zaawansowanym sprzęcie.
    > W końcu Pentax to sprzęt dla prawdziwych fotografów co to mają obiektywy
    > po ojcu i ciemnie w mieszkaniu :). Zresztą komu tu wierzyć i Ty masz
    > ogromne doświadczenie i Kuba. Ja osobiście bardziej skłaniam się ku G1
    > bo wiem że i tak ja jestem największym ograniczeniem, a ta
    > funkcjonalność korci.

    Wszystko zależy od konkretnych potrzeb - w niektórych sytuacjach lepiej się
    sprawdza lustrzanka, w innych wystarczy G1 lub nawet kompakt. Sprzętu
    uniwersalnie najlepszego pod każdym względem nie ma i nigdy nie będzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)