eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSony bezlustrowoRe: Sony bezlustrowo
  • Data: 2009-09-09 09:25:35
    Temat: Re: Sony bezlustrowo
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    >>>> Ciekawe czy wlezą w u4/3 czy zrobią gwint lewoskrętny.
    >>>> Byłoby fajnie, gdyby się pojawił standard ponadfirmowy.
    >>> Patrzac na to co sie wyprawia zastanawiam sie czy to widomy znak
    >>> tendencji zaniku lustra w ogole.
    >>> IMVHO klapiace lustro, pryzmaty itp to archaizm. Przy dzisiejszych
    >>> rozdzielczosciach LCD wszystko zaczyna wygladac zupelnie inaczej.
    >>> Ciekawe... czyz nie?
    >> Zaczyna wyglądać coraz lepiej, ale nadal jeszcze jakość obrazu
    >> oglądanego na matówce jest lepsza niż w wizjerze EVF lub ekraniku LCD.
    >
    > Zapomniales dodac, ze ta matowka musi kosztowac maprawde sporo,
    > zeby jakosc byla lepsza niz np. w G1, bo w popularnych dSLRach to
    > juz matowka przegrywa.
    >
    Fakt, że DSLR-y których używałem (Pentaxy - kolejno *istD, K10D i K20D) mają
    jedne z najlepszych wizjerów w kategorii lustzranek APSC, ale po porównaniu
    obrazu z G1 (zarówno ekranika jak i EVF) z obrazem na matówce mojego Pentaxa
    starciłem ochotę na ewentualny zakup G1.

    > No i akurat przy Twojej dziedzinie (macro) nie jest to prawda tak wogole -
    > porownaj sobie obraz na matowce z mieszkiem i obiektywem skreconym
    > powiedzmy do f11 :)
    >
    Akurat do makro najczęściej używam kompaktów - ze względu na większą głębie
    ostrości, poręcdzność i możliwość odchylenia EVF (lub ekranika z lupką
    udającego EVF) pod kątem.

    > W G1 widac i mozna normalnie recznie wyostrzyc, na matowce nie widac
    > kompletnie NIC.
    >
    Bez przesady. W zamierzchłych czasach robiłem lustzranka zdjecia z Heliosem
    58mm podłaczonym do połączonych szeregowo 2 radzieckich mieszków na pełnym
    wyciągu i dwóch kompletów pierścieni i po odpowiednio silnym oświetleniu
    motywu ostrzyć się dawało (z gładką matówką Zenita E - wydaje mi się, ze
    później Pentaxem MZ-5n też takie zdjęcia robiłem). Po dołożeniu trzeciego
    mieszka pojawiał się problem z ostrzeniem i kadrowaniem - mieszki ustawione
    na stole były zbyt ciężkie by nimi precyzyjnie poruszać, a konstrukcja
    stawała się na tyle długa, że zaglądając w wizjer nie byłem w stanie
    dosięgnąć ręka do motywu aby poruszajac nim ustawiać ostrość i kadr:-(.
    Fakt, że obiekt musiał być do takich zdjeć martwy i odporny na temperaturę -
    świeciłem reflektorkami halogenowymi z kilku cm co powodowało dość silne
    nagrzewanie. Druga ciekawostka to efekty przy brzegach kadru - przy takim
    wyciągu bieg promieni świetlnych przez mieszki był prawie równoległy i w
    rgach kadru pojawiała się winieta, również cienie jakichś dźwigienek i
    sprężynek z uładu unoszenia lustra potrafiły się pojawiać na brzegach
    slajdu. Do tego, że ze względu na rozmiary lustra w wizjerze górna część
    obrazu (gdzieś tak nawet do 1/4) jest zasłonięta też trzeba było się
    przyzwyczaić...
    Oczywiście takie akurat zdjęcia to już hardcore. Czy G1 sprawdziłby się przy
    takich skalach lepiej - nie wiem. Przesuwna lupka na LCD niewątpliwie by się
    przydała, ale mam obawy, że trzeba by oświetlać motyw z podobną
    intensywnością aby szumy nie utrudniały oceny obrazu.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: