  • Data: 2009-03-02 14:56:29
    Temat: Re: Sony VCL-DH0758 do lustrzanki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Mar 2009, Stefan Nawrocki wrote:
    [...widekonwerter do H-1...]

    > Nie widziałbym tego tak czarno.
    > http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_0650.JPG
    > To jest zdjęcie zrobione Nikonem D40, obiektywem kitowym 18-55 na
    > najkrótszej ogniskowej. Średnica filtra w tym obiektywie jest 52. Na to
    > poprzez redukcję nakręciłem soczewkę rozpraszającą osadzoną w pierścieniu 55

    No i tyle :)
    A gdzie reszta proponowanego konwertera?

    Popatrz na to tak: jeśli MASZ ten konwerter, to go po prostu przyłóż
    w palcach do obiektywu i popatrz.
    Ale bez sprawdzenia 500++ zł bym nie wydawał :)

    > Zainteresowałem się po tym liście tym konwerterem Sony, bo on ma mocowanie
    > 58 mm. To bardzo dobrze.

    Owszem. Ale z samego mocowania niewiele wynika - wynika że *może*
    mieć sporą źrenicę, jednak nie musi.
    A skoro jest przewidziany do aparatów "H", to tak sobie myślę
    że Sony z przesadzaniem ze źrenicami nie szalało, ze względu na
    koszty oczywiście.
    Na początek jest pytanie jaką średnicę ma choćby tylko czynna
    (niezasłonięta) część ostatniej soczewki, pomijając to co "widać"
    dalej do przodu (patrząc od strony aparatu).
    Widekonwerter o dość sporym kącie widzenia (22mm eq do hybrydy 2/3")
    mam, ale chwilowo do żadnego aparatu z kitem się nie dorwę aby sprawdzić
    co wyjdzie :( tak że nie powiem.

    pzdr, Gotfryd