  • 31. Data: 2010-08-24 11:36:58
    Temat: Re: Sony SLT-A55 i SLT-A33 z nieruchomym, półprzepuszczalnym lustrem
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    heguru@wp.pl> wrote(a):

    > A dla mnie to zupełnie zbędny bajer. O ile ogólny podpis zdjęcia z
    > miejscówką jest miły, to masowej mody na geotagowanie nie rozumiem
    > zupełnie, i jeszcze nigdy mi się taka informacja do niczego nie przydała.
    > Akumulator niestety zastosowali taki jak w NEXie. Zasilanie będzie mało
    > wydajne, a GPS jeszcze znacznie sprawę pogorszy.

    nigdy nie miałeś kłopotu z przypomnieniem sobie gdzie robiłeś zdjęcie??
    nie pytam o kraj czy miasto ale o konkretny budynek, o którym chciałbyś
    później doczytać, czy na totalnych bezdrożach jakiś świetny widoczek, jakaś
    ruina....

  • 32. Data: 2010-08-24 11:38:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 13:25:52 +0200, de Fresz napisał(a):

    > A teraz Ty pomyśl - czy po osiągach Ferrari Testarossa można wyciągać
    > wnioski na temat prowadzenia Hondy Civic Type R?

    Ależ oczywiście drogi Watsonie, że można. Liczysz stosunek mocy do masy
    jednego i drugiego i wyliczasz możliwe przyśpieszenia jakie może osiągnąć
    Honda na podstawie danych Ferrari. Proste, prawda?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 33. Data: 2010-08-24 11:41:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-24 13:38, Waldek Godel pisze:

    > Ależ oczywiście drogi Watsonie, że można. Liczysz stosunek mocy do masy
    > jednego i drugiego i wyliczasz możliwe przyśpieszenia jakie może osiągnąć
    > Honda na podstawie danych Ferrari. Proste, prawda?

    Popróbuj wymodelować lotnię z silnikiem turbowentylatorowym.

  • 34. Data: 2010-08-24 11:47:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-24 13:38:01 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > Ależ oczywiście drogi Watsonie, że można. Liczysz stosunek mocy do masy
    > jednego i drugiego i wyliczasz możliwe przyśpieszenia jakie może osiągnąć
    > Honda na podstawie danych Ferrari. Proste, prawda?

    Zachowujesz się jak catalog boy. A ten model który przedstawiłeś jest
    zupełnie do dupy, bo nie wziąłeś pod uwagę rozkładu momentu obrotowego
    w stosunku do zestopniowania skrzyni biegów oraz współczynnika oporu
    powietrza, już o tak prozaicznej kwestii jak zawieszenia nie
    wspominając.
    Dwie różne firmy, różni inżynierowie, różne technologie wykonania, ze
    20 lat różnicy pomiędzy produktami, a Ty już wiesz dokładnie jak się
    będzie zachowywał nowy Soniacz na podstawie tego, co zapewne tylko
    czytałeś o Canonie sprzed nastu lat. Cudnie.

    de Fresz

  • 35. Data: 2010-08-24 11:52:59
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > Pomyśl chwilkę:
    > - Czy dla obiektywu istotne jest czy rzutuje obraz na matrycę czy na
    > film?

    A nie jest?? Po co w takim razie wymyślono tą,
    jak jej tam, telecentryczność?

    JD

  • 36. Data: 2010-08-24 11:56:49
    Temat: Re: Sony SLT-A55 i SLT-A33 z nieruchomym, pĂłĹ?przepuszczalnym lustrem
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> wrote:

    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11377
    >
    > Przewidywane ceny: $749 i $649
    +
    http://dpreview.com/reviews/sonyslta55/page16.asp

    A ma ktoś jakąś wiedzę nt. szybkości brudzenia się tego stałego
    lustra i sposobach jego niedestrukcyjnego czyszczenia? To może być
    najsłabszy punkt całego "systemu"

    Chwilowo cała moja na temat wiedza zawiera się w zdaniu: "Radykalnym
    rozwiązaniem wszystkich tych trudności mógłby się okazać japoński pomysł
    zastosowania lustra półprzezroczystego w postaci błony grubości 0,02 mm
    z tworzywa sztucznego, pokrytej jednomikrometrową warstewką siarczku
    cynku. Lustro takie zastosowano w r. 1965 w aparacie Canon Pellix.
    Odbija ono 30% światła na pryzmat celownika i przepuszcza 70% w kierunku
    błony. Należy przypuszczać, że jakieś niedoskonałości tego systemu
    zapobiegły jednak szerszemu jego rozpowszechnieniu." (Andrzej Voellnagel
    "Fotoleksykon dyskusyjny") ;-)

    Największa zaleta? Brak hałasu, a przede wszystkim "kopa" jakie
    potrafi dać lustro - powinno się sprawdzić zwłaszcza w dMF i dLF z ręki. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 37. Data: 2010-08-24 12:15:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JD napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > A nie jest?? Po co w takim razie wymyślono tą,
    > jak jej tam, telecentryczność?

    Nie ma to żadnego znaczenia dla działania lustra półprzepuszczalnego, a
    o tym rozmawiamy. Lustro to działa tak samo, niezależnie czy stoi na
    drodze do matrycy, czy filmu.

    --
    Mirek

  • 38. Data: 2010-08-24 12:16:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > A teraz Ty pomyśl - czy po osiągach Ferrari Testarossa można wyciągać
    > wnioski na temat prowadzenia Hondy Civic Type R?

    Owszem.
    Aerodynamika dotykająca nadwozia działa tak samo.
    Termodynamika działająca w silniku działa tak samo.
    Fizyka się od 20 lat aż tak nie zmieniła.

    --
    Mirek

  • 39. Data: 2010-08-24 12:21:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 13:47:35 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > w stosunku do zestopniowania skrzyni biegów oraz współczynnika oporu
    > powietrza, już o tak prozaicznej kwestii jak zawieszenia nie

    Na szczęście lustro nie ma jeszcze skrzyni biegów, więc można się spokojnie
    spodziewać, że tak samo jak w Canonie 1/3 światła pójdzie do wizjera, a 2/3
    do matrycy

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 40. Data: 2010-08-24 12:24:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-24 14:16:54 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Owszem.
    > Aerodynamika dotykająca nadwozia działa tak samo.
    > Termodynamika działająca w silniku działa tak samo.
    > Fizyka się od 20 lat aż tak nie zmieniła.

    Czyli wszelcy redaktorzy testujący każdy nowy samochód trwonią czas na
    darmo, bo wystarczyłoby sięgnąć do tabelek i se poprzeliczać? Zaiste,
    fascynujące wnioski.

    de Fresz