  • Data: 2009-11-11 21:58:48
    Temat: Re: Sony 60W
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem w tym, że Ty też nic mądrego nie napisałeś ;-).
    > Sugerujesz, że nie spalisz głośnika, bo "on wyciagnie ze wzmacniacza tylko
    > tyle ile pisze na
    > jego magnesie". Ciekawe, nie powiem. Sugerujesz więc, że moc wydzielona na
    > odbiorniku jest zależna tylko od jego rezystancji (impedancji)? Tylko że to
    > przeczy Twoim poniższym twierdzeniom:
    > "Moc ktora odlozy sie na odbiorniku, niezaleznie od tego co nim jest, jest
    > zawsze rowna P=U^2/R. "
    Niczemu nie przeczy a wrecz potwierdza. Jesli podlaczysz do wzmacniacza
    wieksza impedancje czy do bateryjki czy innego zrodla pradu wieksza opornosc,
    to przez ten wiekszy opor poplynie mniejszy prad i. Dla przykladu napiecie
    wzmacniczacz U jest rowne okolo 15 V.
    Impedancja glosnikow przyjmujemy 4 ohmy wiec moc bedzie rowna nieco ponad 50
    W. Tyle ta impedancja "wyciagnie" z tego wzmacniacza.
    Teraz podlaczamy szafe o impedancji 10 omow. Liczymy moc P = 15*15/10 = 22.5 W
    Wtedy ten glosnik ta szafa moze miec moc nominalna tylko 22.5 watow. I to cala
    filozofia. Oczywiscie rozwazam tu rzeczywiste w sensie fizycznym jednostki:
    napiecie skuteczne U (nie amplituda), praca ciagla, impedancja R w ohmach.

    > Chyba "tylko" dla absolwenta ósmej klasy ;-)
    No nie przesadzaj ale to powyzsze chyba zrozumiales. Mozesz policzyc ten
    przyklad dla innych wartosci i narysowac cos w rodzaju wykresu; bedzie to
    czesc krzywej dopasowania energetycznego wzmacniacza. Na osi rzednych zaznacz
    moc P na odcietych R w omach, polacz linia ciagla i gotowe. Czy to przerasta
    umiejetnosci absolwenta szkoly podstawowej?

    > Myślę że po Twoich "rewelacjach" raczej nikt Cię już nie zapyta...

    No i dobrze bede mial spokoj, nie bede sie musial ani tlumaczyc ani przezbywac
    z trollami ani czytac wyzwisk pod moim adresem.

    Mysle, ze "Pytajnikowi" wyjasnilem problem w sposob zadawalajacy.
    Przeczytaj rowniez moj ostatni list, odpowiedz Foxowi, tam na przykladzie
    wyjasniam w czym rzecz jesli chodzi o "moc muzyczna". Dochodze do wniosku, ze
    imputuje sie gawiedzi nowa fizyke, nowe jednostki a wszystko w celach
    marketingowych.
    Pzdr.