  • Data: 2009-11-11 22:43:14
    Temat: Re: Sony 60W
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, nie masz, albo mylisz pojecia.
    > Impedancje wyjsciowa wzmacniacza to cos jak rezystancja wewnetrzna
    > zrodla napiecia [czy prady].
    Dobra, chcesz sie przezbywac prosze bardzo. Piszesz: nie pisz "impedancja
    wzmacniacza". Wiec wytlumacz mi jak, czy co mam napisac aby Cie w koncu
    zadowolnic. Pod tym pojeciem rozumiem opor wewnetrzny zrodla elektrycznosci w
    szerokim tego slowa rozumieniu. Kazde zrodlo te impedancje czy rezystancje ma.
    Jesli uwazasz, ze nie, to daj mi jakis przyklad.
    Piszesz: tylko "o obciazeniu odpowiadajacym znamionowemu obciazeniu
    wzmacniacza". To nic nie mowi, maslo maslane. Jesli masz na mysli moc to ta
    zalezy glownie od impedancji zewnetrznej czyli tego co sie podlacza do
    zaciskow wzmacniacza. I tym obciazeniem jest impedancja a nie moc. Ona, ta moc
    zalezy od impedancji i w szczegolnym przypadku jest rowna mocy znamionowej
    zrodla wtedy i tylko wtedy gdy impedancja odbiornika jest rowna impedacji czy
    rezystancji zrodla.

    > Myslisz ze wzmaczniacz rozroznia glosnik 60W 8 ohm od 10W 8 ohm ?
    Nie nie rozroznia. Nigdzie tego ani nie napisalem ani nie wynika to z moich
    listow. Bezczelnie mi to w sposob podstepny imputujesz. Na kazdej z tych
    rezystancji wydzieli sie jednakowa moc, ten 60 watowy glosnik ja zniesie a ten
    slabszy o za malej mocy ulegnie uszkodzeniu. Spali sie.
    I to takie trudne do zrozumienia? Ale probujesz, podpuszczasz, moze da sie na
    to nabrac, ale bedziemy mieli ucieche nie?

    > Jak czlowieka zastrzela macierzami, to tez moze miec problem z
    > odpowiedzia na pytanie "co bedzie jak glosniki 100W podlacze do wzmaka
    > 20W".

    Ano wlasnie. Zebrala sie zgraja cala i huzia na Jozia; rezystancja im sie nie
    podoba, a to pomylenie pojec. Szkoda ze wczesniej nie wpadlem na ten pomysl
    bede pisal podlaczamy rezystor, impedanta czy reaktanta moze nawet
    reakcjoniste stawiajacego opor...

    No ale mysle, ze w koncu Was czegos nauczylem.

    PS. Nie wiedzialem, ze elektronicy to taki zawziety ludek... Przepraszam
    Elektronikow, bo ci ktorzy ich tu udaja a z ktorymi przyszlo mi sie wadzic, o
    elektronice maja raczej mierne pojecie.
    Tornad