  • 1. Data: 2017-07-09 20:04:46
    Temat: Sonda logiczna z ali
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Szukam sondy logicznej wykrywającej stany ttl/cmos.

    Dobrze jak by wykrywała impulsy.

    Na ali za około $10 mozna nabyć takie coś:

    https://www.aliexpress.com/item/Level-computer-mothe
    rboard-repair-detection-tool/1850632850.html

    https://www.aliexpress.com/item/DTL-TTL-CMOS-Digital
    -Logic-Pulse-Probe-Analyzer-Circuit-Tester-Pen-18V-M
    ax-LP-1/1404996893.html

    Ktoś może ma i moze pare słów powiedzieć czy to w ogóle jest warte
    cokolwiek? Kierunek: sprzęt retro zasilany z 5V z okolic Z80/6502.

    Cokolwiek lepszego jest też wielokrotnie więcej warte i mysle że nie ma
    sensu.

  • 2. Data: 2017-07-09 21:15:55
    Temat: Re: Sonda logiczna z ali
    Od: kriters <k...@o...pl>

> [...]
    > cokolwiek? Kierunek: sprzęt retro zasilany z 5V z okolic Z80/6502.
    >
    > Cokolwiek lepszego jest też wielokrotnie więcej warte i mysle że nie

    Jakość po prostu pro. Elementy poplute cyną a nie przylutowane. Ale jak
    się co nieco poprawi to działa. Czasem mam poważne wątpliwości kiedy
    powinienem ustawić cmos a nie kiedy ttl (chociaż różnice znam). Impulsy
    jakoś tam wykrywa. Może migać diodą ale przy zboczu zaświecić na
    stałe.

  • 3. Data: 2017-07-09 21:22:32
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    > cokolwiek? Kierunek: sprzęt retro zasilany z 5V z okolic Z80/6502.
    >
    > Cokolwiek lepszego jest też wielokrotnie więcej warte i mysle że nie ma

    Polecam dowolny klon Saleae Logic. Naprawdę warto, przy okazji masz
    darmowe oprogramowanie, które dekoduje pierdylion protokołów.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2017-07-09 21:27:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2017 9:22 PM, Jakub Rakus wrote:
    > Polecam dowolny klon Saleae Logic.

    To nie jest to samo urządzenie. Sonda logiczna to nie rejestrator.

  • 5. Data: 2017-07-09 21:28:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2017 9:15 PM, kriters wrote:
    > Jakość po prostu pro.

    Spodziewam się.

    > Elementy poplute cyną a nie przylutowane. Ale jak
    > się co nieco poprawi to działa.

    Ok, spodziewam sie poprawek i robilem to nie raz w takich zabawkach z ali.

    Dziękuję za info.

  • 6. Data: 2017-07-09 22:29:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > To nie jest to samo urządzenie. Sonda logiczna to nie rejestrator.

    Wiem, ale IMHO zawsze uważałem że sonda logiczna to mało praktyczne
    narzędzie (tak, naprawiałem urządzenia w których był las TTL). Jak jest
    potrzeba obserwacji w czasie rzeczywistym to jest oscyloskop, jak trzeba
    na spokojnie przeanalizować sekwencję sygnałów to tylko analizator logiczny.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2017-07-09 22:36:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2017 10:29 PM, Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > potrzeba obserwacji w czasie rzeczywistym to jest oscyloskop, jak trzeba
    > na spokojnie przeanalizować sekwencję sygnałów to tylko analizator

    Mam rejestrator Saleae i nie zastąpi on sondy. Ostatnio widziałem sondę
    z buzzerem która pozwala na słuchanie logiki i jest to zastanawiająco
    praktyczne.

  • 8. Data: 2017-07-10 17:37:50
    Od: kriters <k...@o...pl>

    > Spodziewam się.

    > Ok, spodziewam sie poprawek i robilem to nie raz w takich zabawkach z
    > ali.
    No i ostrze jest jednak mało ostre. Kiedyś w takiej samoróbce miałem ostrze
    z igły krawieckiej i jednak łatwiej było precyzyjnie trafiać w małe
    cosie. Chociaż
    to pewnie ma znaczenia w przypadku zabawy z wielkimi elementami
    przewlekanymi.

  • 9. Data: 2017-07-10 21:23:00
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "kriters" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chociaż
    > to pewnie ma znaczenia w przypadku zabawy z wielkimi elementami

    Pomyślałem sobie, że można zrobić ostrze, z lancetu do nakłuwania palca do
    zbadania kropelki krwi. Każdy cukrzyk powinien mieć, można w aptece kupić.
    Jak dobrze rozegrać, będzie bardzo precyzyjne.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 10. Data: 2017-07-11 13:16:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie mam niestety - bo wiadomo, szewc bez butów...

    Jak bym miał coś skośnego kupować, to na oko bardziej pasuje mi toto;

    Logic Probe Elenco LP-560 ( na ebayu ), albo inne modele Elenco

    Jakaś taka forma poręczniejsza.

    Ale zawsze myślę, że przecież sam bym sobie zrobił lepsze :)
    Tylko jakoś od 20 lat nie mam czasu zrobić...
    A faktycznie, czasem by się przydało.