  • 11. Data: 2011-09-08 23:38:25
    Temat: Re: SoftStart do silnika
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Twórca tego urządzenia poinformował mnie, że do Y się nie nadaje bo...
    z tego co zapamiętałem to z powodu, że jedna gałąź jest cały czas pod
    napięciem a steruje się tylko dwoma.
    A w układzie D steruje się trzema.
    Albo odwrotnie, może coś pokręciłem. ;-)

    Czyli to do D
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1805161842

    A to do Y. Tylko trzeba wydłużyć start pojemnością gdzieś dolutowaną.
    http://allegro.pl/regulator-pradu-3-fazy-silnik-spaw
    arka-za-falownik-i1785623171.html

    Robert

  • 12. Data: 2011-09-09 07:16:57
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > Zgadza się, dlatego nie możesz go połączyć w trójkąt bo się spali.
    >
    > Też mnie to dziwi. Skąd takie napięcia.
    >
    > Gdzieniegdzie się stosuje. ZTCP w kopalniach na dole jest 3*230. A w

    No przecież te napięcia wynikają z przekształcenia Y/D.

    Jeżeli silnik jest zasilany w D 220V to w Y powinien być zasilany *sqrt(3)
    czyli 380V
    Podobne zależności 127/220, 380/660 itd.
    A skąd te napięcia? to znowu kwestia podłączenia uzwojenia wtórnego
    transformatora, czy Y czy D czy może Z.

    MiSter

  • 13. Data: 2011-09-09 15:31:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 01:38, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > napięciem a steruje się tylko dwoma.
    > A w układzie D steruje się trzema.
    > Albo odwrotnie, może coś pokręciłem. ;-)

    Nie wiem co to za różnica. Środka gwiazdy i tak się nie podłącza więc w
    każdym przypadku wystarczy sterować tylko dwoma napięciami.

    MD