  • 81. Data: 2018-02-01 18:43:03
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 15:29 T. <k...@i...pl> pisze:

    > Kiedyś pewien instalator takich pomp zauważył, że żadne kalkulacje nie
    > obejmują serwisu instalacji i pomp.

    Jakie są koszty serwisu instalacji i pomp?

    TG

  • 82. Data: 2018-02-01 19:54:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zakladajac ze silnik i sprezarka sa w zaspawanej obudowie to tyle co pomalowanie
    obudowy jak zardzewieje. Inna sprawa ze rzeczywista wytrzymalosc sprezarek nie jest
    znana. Na allegro widzialem kiedys pare sztuk pomp z demontazu. Przyjechaly z niemiec
    i mialy w okolicach dziesieciu lat. Oczywiscie sprzedawane byly jako uzywane ale
    pelnosprawne. I pojawia sie pytanie ktory szwab wymieni pelnosprawna pompe za kilka
    tysiecy ojro.

  • 83. Data: 2018-02-01 20:06:35
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I pojawia sie pytanie ktory szwab wymieni pelnosprawna pompe za kilka tysiecy ojro.

    Zenek przecież Ty piszesz na budowlance, to czemu tutaj opowiadasz
    jakieś rzeczy niestworzone.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 84. Data: 2018-02-01 20:11:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 15:29, T. pisze:
    > Chyba nie u nas - o używalności takich pomp stanowią głównie bogaci
    > hobbyści i dopłaty bezpośrednie. Nie opłaci się zakup z perspektywą
    > zwrotu za 30 lat, bo prędzej to się rozleci ze starości. Kiedyś pewien
    > instalator takich pomp zauważył, że żadne kalkulacje nie obejmują
    > serwisu instalacji i pomp. Jak to będzie kosztowało 2 tys. a nie 20 to
    > może się będzie kalkulowało...

    Chyba piszesz o latach 60', jakie 30 lat? Też ciężko pisać jak nie
    podajesz do czego porównujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 85. Data: 2018-02-01 20:39:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 19:54 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Przyjechaly z niemiec i mialy w okolicach dziesieciu lat. Oczywiscie
    > sprzedawane byly jako uzywane ale pelnosprawne. I pojawia sie pytanie
    > ktory szwab wymieni pelnosprawna pompe za kilka tysiecy ojro.

    Za pięć lat będę znał instalację, która pracowała 20 lat. Dam znać jakie
    były koszty serwisu. Na razie nie ma żadnych :-)

    TG

  • 86. Data: 2018-02-01 21:13:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Chyba piszesz o latach 60', jakie 30 lat? Też ciężko pisać jak nie
    > podajesz do czego porównujesz.

    W sumie polegam na tym co piszą i co sam przegadałem, bo kiedyś byłem
    zainteresowany.
    Zarzuciłem hasło w google - "pompa ciepła koszt" z limitem żeby starsze
    niż rok nie było (bo ceny się zmieniają).
    I czytam: W Polsce średnia powierzchnia domu jednorodzinnego oscyluje w
    granicach 130-170 m?. Rzeczywisty koszt pompy ciepła dla takiego
    budynku, wraz z dodatkowymi niezbędnymi elementami, będzie wynosić nawet
    40-50 tys. zł.
    Piszą dalej, że ten koszt można zbić do ok. 30 tys. zł. To pompa z
    rurami w gruncie.

    Pompy wykorzystujące jako źródło ciepła powietrze atmosferyczne, są jak
    na razie rzadziej stosowane w Polsce, ale w ostatnich 2 latach cieszą
    się coraz większą popularnością. Powodem mogą być duże wahania kosztów
    samego zakupu urządzenia centralnego, które zaczynają się od 15 tys. zł
    za urządzenia przeznaczone wyłącznie do ogrzewania budynku (np. zestaw
    BASIC 8 NIBE SPLIT), do nawet 35 tys. zł za zestaw przeznaczony do
    ogrzewania i produkcji ciepłej wody użytkowej.

    A to o powietrznych.

    I teraz pytanie - czy rzeczywiście przez 30 lat instalacja nie będzie
    wymagać wymiany rur ani napraw pompy? Przecież to są pompy, w dodatku
    pracujące na okrągło. A czynnikiem jest solanka - żrące pewnie toto że
    aż słychać chrupanie.
    I ciekawe są porównania kosztów - kocioł gazowy kondensacyjny - 2819 zł
    rocznie, pompa ciepła - najoszczędniejszy wariant (pompa ciepła
    solanka/woda) - 1470 zł. Różnica coś ok. 1400 zł ROCZNIE. Zatem 30
    tys./1400 to nam wychodzi 21 lat.
    Nie znam urządzenia, które będzie tak obciążone i będzie pracować przez
    20 lat bez awarii. Przeglądów to też nie wymaga? Pytam, bo nie wiem, a o
    tych ukrytych kosztach powiedział mi gość, który to ustrojstwo sprzedaje
    - tym, którzy łapią się na jakieś unijne albo gminne dopłaty.
    T.
    Ps. Standardowe instalacje też wymagają napraw, a piece gazowe -
    przeglądów. Raz na 5 lat dam stówę i mam z głowy.

  • 87. Data: 2018-02-01 21:21:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 29-01-2018 o 11:33, J.F. pisze:

    > Jak sie ropa/gaz/wegiel skonczy, to i z pradem moze byc ciezko :-)

    Fajnie, tyle tylko, że wczoraj w wiadomościach usłyszałem, że obecnie
    70% energii elektrycznej na świecie pochodzi z paliw kopalnych. Tak więc
    póki co nie będzie czym naładować auta gdy ich zabraknie.

    > NMT wystartowalo w 1981, i poza tym, ze bylo "analogowe", a telefony
    > byly jeszcze wielkosci torby, to w zasadzie telefonie przenosna zapewnialo.

    Więc w tej chwili auta elektryczne są odpowiednikiem telefonów wielkości
    torby. Może za 10 lat coś się zmieni. Teraz to bardziej dziwolągi lub
    zachcianki bogaczy z punktu widzenia użyteczności. Wysoka cena zakupu
    (na dzień dzisiejszy) i eksploatacji w okresie dłuższym niż rok czy dwa
    (wymiana akumulatorów to koszt 30% nowego auta). No chyba, że
    akceptujemy iż po roku eksploatacji musimy zmienić pracę na bliżej
    położoną. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 88. Data: 2018-02-01 22:05:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 21:13:46 UTC+1 użytkownik T. napisał:

    > Piszą dalej, że ten koszt można zbić do ok. 30 tys. zł. To pompa z
    > rurami w gruncie.

    Nawet mniej ale niech bedzie te 30tys

    > A to o powietrznych.

    Altherma Dakin wpisz wgoogle i poczytaj

> [...]
    > wymagać wymiany rur ani napraw pompy? Przecież to są pompy, w dodatku
    > pracujące na okrągło. A czynnikiem jest solanka - żrące pewnie toto że

    Daj linka skąd info o tej solance wziełeś

> [...]
    > rocznie, pompa ciepła - najoszczędniejszy wariant (pompa ciepła
    > solanka/woda) - 1470 zł. Różnica coś ok. 1400 zł ROCZNIE. Zatem 30

    Dużo pomijasz
    ALe naprowadzę Ciebie:
    Dpm za chwię będe miał gotowy do podlaczenia "ciepłą"
    PC pisałeś 30tys- niby ok ale da się taniej
    Piecyk gazowy 2819zł piszzesz- linka daj, moze powieszę w kotłowni. Tylko dolicz
    jeszce ile pln mnie będzi ekosztowało dpoprowadzenie ruzry do tej kotłownni.
    Na sąsiedniej grupie piszą że po 6 latach piecyk gazowy padł.

    > Nie znam urządzenia, które będzie tak obciążone i będzie pracować przez
    > 20 lat bez awarii.
    Obciązone mniej wiecej tak jak lodówka(PC powietrzna trochę bardziej)

    > - tym, którzy łapią się na jakieś unijne albo gminne dopłaty.

    Raczej nie ma dopłat do PC więc albo bzdurzysz albo typ Ciebie oszwabił
    Są dopłaty do fotovoltaniki, soalrów ale do pc to raczej nie.

    > Ps. Standardowe instalacje też wymagają napraw, a piece gazowe -
    > przeglądów. Raz na 5 lat dam stówę i mam z głowy.

    +kilka tysi raz na 6 lat na wymiane kotła;)

  • 89. Data: 2018-02-01 22:21:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 21:13, T. pisze:
> [...]
    > 40-50 tys. zł.
    > Piszą dalej, że ten koszt można zbić do ok. 30 tys. zł. To pompa z

    Pompy powietrze-woda masz poniżej 20tys. zł dla takiego domu
    DWU-FUNKCYJNĄ z podłączeniem do internetu.

> [...]
    > wymagać wymiany rur ani napraw pompy? Przecież to są pompy, w dodatku
    > pracujące na okrągło. A czynnikiem jest solanka - żrące pewnie toto że

    Sprężarka tłokowa ~7lat.
    Sprężarka rotacyjna ~15lat. (obecnie najpopularniejsza)
    Sprężarka ślimakowa ~20lat.

> [...]
    > rocznie, pompa ciepła - najoszczędniejszy wariant (pompa ciepła
    > solanka/woda) - 1470 zł. Różnica coś ok. 1400 zł ROCZNIE. Zatem 30

    Coś pomyliłeś. Różnica nie wynosi 30tys zł, bo gdzie cena kotła gazowego
    + komin z rurą + kotłownia? Piec kondensacyjny ~8tys zł + 5-6zł na komin
    i już mamy różnicę 15tys czyli 11 lat. A jak pisałem kupisz już pompy
    poniżej 20tys zł więc różnica spada do poniżej 5 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 90. Data: 2018-02-01 23:03:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pojebalo cie. Na grupie samochody o budowlance piszesz.