  • 131. Data: 2018-02-03 19:58:37
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 lutego 2018 19:09:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale jest droga, a prad do grzania ma byc tani :-P
    W orównaniu do pieca weglowego nie jest droga
    W porównaniu do gazu z rury wychodzi minimalnie drozej
    Ale nie kazdy ma gaz
    Ps
    Pl.misc.budowanie zasubskrybuj
    Adam Sz. ma ecopal bodajże gruntową
    Znajdziesz jego koszty dla grzania domu 300m2- niewiele onad 2tys zezosn mu wychodzi.
    Podawał to dokładnie w rozbiciu na miesiące bo ma ładnie opomiarowane.
    Tu
    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/altherma%7Csort:date/pl.misc.budowanie/EZxs
    7hMjj4I/iUBmO5TYAAAJ
    dawno nie piszacy yarecki po raz kolejny podaje koszty dla PC powietrznej.
    Powierzchnię grzaną itp tez podaje. Poszukaj sobie wczesniejszych ich postów.

    Cenę ecopala znajdziesz, altherma tez chyba cenników nie utajnia

  • 132. Data: 2018-02-03 20:00:06
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 10:48:11 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Argumentacja w Twoim stylu
    > Wegiel(Orzech 1- 29MJ/kg)) Mamie kupowalem prost ze Śląska wiosną 2017 po 805zł
    tona z dostawą do domu
    > Dzisiaj cena tego samego węgla 1029zł
    > Wzrost o prawie 30% w ciągu kilku miesięcy
    > Ceny prądu jak obserwuje od lat praktycznie stoja w miejscu

    Bo sa regulowane. Ale kiedys trzeba bedzie uregulowac w gore.
    Albo dolicza abonament RTV :-)

    Poza tym ... widac wyraznie, ze wegiel bedzie tanszy. Wiosną :-)

    No i ... 29MJ=8kWh i to za 80gr = 10gr/kWh.
    Prad z 5-6 razy drozszy.

    Jakby jednak PC powielila to cieplo ze 4 razy, to juz niedrogo
    wychodzi. Ale pompa droga i sie zuzywa :-(

    J.

  • 133. Data: 2018-02-03 20:10:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 lutego 2018 20:00:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Bo sa regulowane. Ale kiedys trzeba bedzie uregulowac w gore.
    > Albo dolicza abonament RTV :-)
    >
    > Poza tym ... widac wyraznie, ze wegiel bedzie tanszy. Wiosną :-)

    Nie
    Ten wegiel kuuje Mamie od kilku lat już. Po 1=2 tony palety zamawiam wprost ze
    Ślaska. Czasami wiaosną, czasami latem a czasem i zimą zamawiałem. Nie ma reguły że
    tańszy wiosną. latem i zimą jedynie dłużej na dotawe się czeka. A cena rośnie
    systematycznie od lat
    > No i ... 29MJ=8kWh i to za 80gr = 10gr/kWh.
    > Prad z 5-6 razy drozszy.
    A sprawnosć kotła na wegiel to pewnie 70% max

    > Jakby jednak PC powielila to cieplo ze 4 razy, to juz niedrogo
    > wychodzi. Ale pompa droga i sie zuzywa :-(
    Kocioł na wegiel który zrobiliśmy sami z Tata w okolicach 1993roku sluży Mamie do
    dzisiaj. ALe już widać ze lada chwila padnie
    Kocioł na wegiel który mój szwagier kupił w sklepie w 2006 roku(nie najtańsze gówno
    tylko jakis "markowy" zaczal cieknąć po raz pierwszy dwa lata temu. Pospawali i
    słuzyl do ubiegłego tygodnia.
    W ubiegłym tygodniu znów zaczał cieknąć i trzeba było wymienić
    Nowy coś ok 5 tys kosztował. Podobno i tak tanio bo jakies zakazy weszły i ma być
    zakaz sprzedaży więc będzie tak że te kotły będą drozej sprzedawane pod inną
    nazwą(ogrzewacz wody czy jakoś tak)

  • 134. Data: 2018-02-03 20:18:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 11:10:52 -0800 (PST), Kris napisał(a):
> [...]
    tak że te kotły będą drozej sprzedawane pod inną nazwą(ogrzewacz wody czy jakoś tak)

    A kolega od 2006 to pewnie mialby juz sprezarke za 5000 na wykonczeniu
    :-)

    A potem wymienniki, skraplacze, sterownik :-P

    J.

  • 135. Data: 2018-02-03 20:23:43
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Albo dolicza abonament RTV :-)
    >
    > Poza tym ... widac wyraznie, ze wegiel bedzie tanszy. Wiosną :-)
    >
    > No i ... 29MJ=8kWh i to za 80gr = 10gr/kWh.

    Moja faktura z dzisiaja:
    Od 2 stycznia do 2 lutego zużylem 347kWh, kwota na fakturze 184,97zł
    53gr/kwh

  • 136. Data: 2018-02-03 20:26:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 lutego 2018 20:18:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > A kolega od 2006 to pewnie mialby juz sprezarke za 5000 na wykonczeniu
    Jak poszukasz na pl.misc.budowanie to np Adam sz. tam pisze ze zna instalację PC
    działająca bezawaryjnie od ok20 lat. Poszukaj pewnie znajdziesz- kilka razy o tym
    pisał. Yarecki chyba tez z 10 at już swoją altherme meczy i o awari nie wspominał

  • 137. Data: 2018-02-04 10:15:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-03 o 20:26, Kris pisze:

> [...]
    pisał. Yarecki chyba tez z 10 at już swoją altherme meczy i o awari nie wspominał

    Ja mam znajomego któremu bezawaryjnie maluch jeździ od trzydziestu lat.
    Tyle że jak ktoś go zna to wie że maluchu już nawet silnik wymieniał
    a od kilkunastu lat pielęgnuje go w garażu jako zabytek. Raz czy dwa
    razy w roku jeździ na zloty, jak deszcze nie pada.

    Pozdrawiam

  • 138. Data: 2018-02-04 13:13:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 3 Feb 2018 14:09:37 +0100, J.F.

    > A dostane 20 lat gwarancji na pompe ?
    > Bo inaczej to tak jak w samochodach - pozostaje wiara w producenta,
    > kiepsko uzasadniona :-)

    Nie dostaniesz, bo dzięki temu szanujesz. :P Z samochodami jest podobnie,
    niby gwarancja na 3 lata, a jeżdżą po 15 albo i więcej bez wymiany silnika.

    > I gdzie tam sa ceny sprezarek ?

    Ceny pompy są u producenta pomp, ceny sprężarek są
    u producentów sprężarek. To chyba oczywiste.

    > Czyli co ... reszta w tej pompie tez sporo kosztuje ?
    > I to wszystko tez moze po 15 latach przerdzewiec :-)

    Człowieku, sprawdź sobie. Chocby ile kosztuje wymiennik płytowy (do
    gruntowych i powietrznych) czy zewnętrzny lamelowy (do powietrznej) o
    odpowiedniej wielkości a co za tym idzie mocy. Myślisz że jak pompa
    powietrzna ma 12-16kW mocy to bez powodu ma dwupoziomową lamelę z dwoma
    wentylatorami niż zwykły klimatyzator split?

    > Spalinowe maja znana trwalosc. Te 300 kkm przejada z drobnymi
    > awariami. A elektryczne sa pelne tej nietrwalej elektroniki :-P

    Elektryczne silniki są znacznie mniej skomplikowane i trwałe. Do tego nie
    leje się z nich olej czy inne boryga i nie lecą PMy i inne syfy.

    > I caly rok chlodzi ?
    > Czy caly rok jakich klimatronic, a wlacza sprezarke nie wiadomo kiedy

    Jak już pisałem, nie interesuje mnie to. Interesuje mnie, że działa. Jak
    każda inna sprężarka która, wbrew temu co próbujesz twierdzić, nie jest
    najbardziej awaryjnym elementem.

    > Bo nam wychodzi, ze koszt sie nigdy nie zwroci :-)

    PrzedstawCIE te wyliczenia, bo chcę uwierzyć że śnię. Podaj, proszę
    ponownie na ptrzeby wyliczeń, straty domu przy -20@22sC, zapotrzebowanie,
    przedstaw użyte do wyliczeń ceny kWh, ceny instalacji -- to trochę się
    wyprostuje wypisywane tutaj bzdurki.

    > Co prawda ... znajomi wzieli butle z gazem. I teraz grzeja kominkiem,
    > bo gazem sie nie oplaca :-)

    Pogratulować znajomych, masz takich widzę na pęczki. Wspominałem jaką
    sprawność ma kominek?

    > Gazociag im podprowadzili, ale tez mowia, ze sie nie oplaca, bo
    > przylacze drogie :-)

    Pewnie że się nie opłaca, dlatego pomimo że gaz mam z rurociągu pod domem
    (i sąsiadke pracującą w gazowni), będę grzać prądem.

    > dobrze piszesz, tak POWINNO byc.
    > A potem przychodzi dylemat :-)

    Nie przychodzi żaden dylemat. Czy zdajesz sobie sprawę ile takich
    konstrukcji działa w CHŁODNICTWIE (a jak już wspominałem to NICZYM się nie
    różni od tych domowych z tą różnicą, że odwraca się obieg i przestanje
    chłodzić pomieszczenie grzejąc atmosferę, tylko grzeje się dom chłodząc
    atmosferę)? Każdy Lidl, biedronka (zajdź czasem na tył sklepu, na ścianie z
    tyłu wiszą chłodnice, a ponieważ są otwarte celem lepszego chłodzenia można
    popatrzeć na te "niezwykle zaawansowane i skomplikowane" konstrukcje) czy
    inny spożywczak, a także chłodnie jabłek i innych gruszek czy warzyw które
    teraz na wsi są pospolite są chłodzone takimi właśnie niezwykle
    "awaryjnymi" konstrukcjami. O konstrukcjach PC chłodniczo-grzewczych na
    biurowcach nie wspomnę.

    > No ale narzekasz, ze piec pali stale, wiec chyba cieplo akurat
    > niepotrzebne.

    No pali stale, bo ludzie wygodni są -- i jak kupują kocioł z podajnikiem,
    to nie po to żeby go co chwilę gasić i rozpalać. Więc jedzie taki kocioł na
    minimalnej mocy, truje na potęgę i tylko ogrzewa atmosferę -- bo
    zapotrzebowanie domu czy CWU jest tak mizerne.

    > Raty za pompe tez sie placi caly rok.

    Nadal nie są to koszty które PC dyskwalifikują. LICZYŁEM i to.

    > Nie wiem ile ten abonament wynosi, ale wydaje mi sie, ze w domu
    > bedziesz mial takie zapotrzebowanie, ze to bedzie znosny koszt.
    > Koszt przylacza elektrycznego tez zalezy od mocy.

    Wynosi na tyle sporo, że przestaje się opłacać grzanie w zimie. Powtarzam,
    liczyłem to wielokrotnie i nie ma lepszej opcji niż PC. Małe domy też
    lepiej grzać czystym prądem niż gazem, o węglosyfach czy innych biomasach
    (z kominkiem na czele) nie wspomnę. Zachód juz dawno to zauważył, nawet
    skandynawowie grzeją domy PC PW.

    > A ile on ma lat ? 100 ?

    Nie ma znaczenia, znaczenie ma umiejętność palenia. Systemowe kominy to nie
    dotnie, ale zasmołowanie czy zarośnięcie sadzą to nie jest żaden
    odosobniony temat. Czyszczenie tego to masakra.

    > Po wielu latach to pewnie wymiennik gruntowy zacznie przeciekac :-)

    Kolejne bzdury rozsiewasz. Rury wymiennika nie są łączone, piekielnie
    trudno jest je uszkodzić na etapie instalacji, wiec szansa że coś zacznie
    cieknąć dąży do zera. Jedyne dla nich zagrożenie to jak ktoś zacznie koparą
    grzebać i zapomni że tam są rury.

    > Ale czysci z takiej sadzy.

    Czyści i się ceni. A podobno to pompa taka kosztowna w eksloatacji,
    tymczasem większość tego nie tyka, większość nawet przeglądy narzucone
    przez producenta (w celu zaorania kasy) pomija.

    > To piec akumulacyjny trzeba postawic :-)

    Wiesz ile to kosztuje? Więcej niż PC, niektórzy ZDUNi się chwalą (na FM) że
    można dociągnąć nawet ceną do samochodu klasy średniej.

    > Bo tanie sa, a psuja sie najdrosze urzadzenia :-)

    Mam odmienne obserwacje, ale to mnie jakoś,
    w świetle tej dyskusji, wcale nie dziwi.

    > Bo mlode :-)

    Po raz kolejny, setki tysięcy chodzą (popatrz w końcu sobie na branżę
    chłodniczą czy żeby było bliżej, klimatyzacyjną) i przestań powielać
    głupotki, że to są młode urządzenia. Działają już od 30-40 lat a dopiero
    jak dochodzi do dyskusji o PC do grzania domów to pojawiają się jakieś
    takie chore teorie.

    > Czyli dokupiles, ale nie doliczyles :-)

    Oczywiście że doliczyłem koszt pompy próżniowej (nie mylić z pompą do
    "napełniania"), o ile podawałem koszty.

    > I czekasz pol godziny na napelnienie wanny ...

    Co proszę?

    > A jak sie zdarzy -25, a straty domu sie okaza wyzsze niz wyliczone ?
    > :-)

    Podaj ile dni (a możę raczej godzin) w PL miałeś -25. Potem uwzględnij, że
    dom akumulacyjny ma ogromną pojemność cieplną i nawet pod maksymalnym
    obciążeniem BEZ GRZANIA jest w stanie 1-2 dni (!) utrzymać temperatury
    nieurągające komfortowi.

    > Taka Bielino PSPC09 ... ZH z pierwszej tabeli ?

    Tak, bo najprostsza. To ma grzać a nie wykresy na wyświetlaczu rysować. :P
    Inna sprawa, że będę system chciał opomiarować we własnym zakresie, zresztą
    bedą też inne modyfikacje jeszcze, bo ma jednocześnie chłodzić dom i grzać
    basen/CWU -- a to nie jest standard.

    > Jak znam zycie, to w praktyce wyjdzie 30+VAT, albo trzeba bedzie sporo
    > kiwac palcami :-)

    Przecież Ci piszę jakie oferty dostałem na instalacje bez kiwnięcia palcem,
    w zależności od mocy i producenta 30-35k brutto. Jak pocisnę aby samemu
    zrobić wymiennnik to mogę urwać z 5k. Ponieważ to żadna wielka filozofia
    pokazać koparkowem gdzie ma kopać i rozciągnąć rurę ze szwagrem, pewnie tak
    zrobię właśnie.

    > A potem podniosa cene pradu :-)

    Ten argument słyszę od 5-6 lat, a czytam o nim od 10-15 lat -- tak samo jak
    wróżby o tym że putin kurek zakręci czy podniesie ceny gazu aby od lat
    usprawiedliwić kotłowanie "niezależnym" węglem czy drewnem z puszczy.
    Rezultat jest taki, że ceny prądu i gazu praktycznie stoją w miejscu a
    wyngiel i biomasy notorycznie idą w górę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 139. Data: 2018-02-04 13:24:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.02.2018 o 12:13, Myjk pisze:

    > Jak już pisałem, nie interesuje mnie to. Interesuje mnie, że działa. Jak
    > każda inna sprężarka która, wbrew temu co próbujesz twierdzić, nie jest
    > najbardziej awaryjnym elementem.

    i na tej podstawie twierdzisz, że nie jest awaryjnym elementem. Równie
    dobrze możesz zainstalować pompę ciepła w afryce i stwierdzić że pompy
    ciepła sto lat wytrzymują (bo włączałaby się 2 dni w roku, ale na
    sterowniku nastawiasz żeby była cały czas włączona).
    Nie twierdzę tutaj że jest to awaryjny element (nie znam się na tym),
    pewnie przy nowym domu bym się nad tym zastanawiał, przy używanym nie
    miałem nad czym - doprowadzenie gazu kosztowało mnie 500zł, a piec
    3.000zł - chodzi 7 lat - choć zaczęło spadać ciśnienie (obserwuję
    podobny wątek i w zasadzie nawet nie wiedziałem że do mojego kotła
    należy oprócz wody napuścić powietrze...)

    Łukasz

  • 140. Data: 2018-02-04 13:31:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 3 Feb 2018 20:00:06 +0100, J.F.

    > Bo sa regulowane. Ale kiedys trzeba bedzie uregulowac w gore.
    > Albo dolicza abonament RTV :-)

    I znowu to powielanie

    > Poza tym ... widac wyraznie, ze wegiel bedzie tanszy. Wiosną :-)

    Nie będzie, bo sporą pulą zabroniono palić.

    > No i ... 29MJ=8kWh i to za 80gr = 10gr/kWh.

    Przecietny węgiel ma 25MJ = 7kWh sprawność w mocnych porywach 70% (a że
    tyle nie ma to wykazał ostatni raport IPCHW -- do tego stopnia iż kotły
    klasy 5 bardziej trują niż kotły klasy 4). Więc węgiel wychodzi 16
    groszy/kWh i jeszcze truje ludzi na potęgę.

    > Prad z 5-6 razy drozszy.

    Prąd do grzania PC kosztuje 0.35 brutto, tzn. ja mam obecnie za tyle a nie
    grzeje prądem, ergo można znaleźć oferty poniżej 0.30 brutto/kWh (nawet do
    0.27 -- potwierdzone ofertami serwowanymi swego czasu na PMB w podobnej
    dyskusji). Do tego dochodzi COP 3-4 i wychodzi kWh z PC na poziomie
    0.9-0.12. Przy czym ja kalkuluję dla 30/70% 1/2T więc powiedzmy się to
    równoważy z węglem przy cenie 800 zł/tona. Ale jak już wspomniano ceny
    węgla idą w górę i będą szły, a prądu stoją albo nawet spadają. Odchodzi do
    tego obsługa i syf. Prawdopodobieństwo że zawleczki czy inny ślimak w
    podajniku trzaśnie jest wielokrtonie większe niż że padnie elektronika albo
    sprężarka w PC.

    > Jakby jednak PC powielila to cieplo ze 4 razy, to juz niedrogo
    > wychodzi. Ale pompa droga i sie zuzywa :-(

    Nie jest droga jak się uwzględni wszystkie elementy typu komin (w tym
    obróbki), a tym mniej droga jak się uwzględni większą kotłownię i skład
    opału na potrzeby smoka spalinowego! Stracone na ten cel m2 kosztują i to
    bardzo dużo. Zużywa się wszystko i póki co wychodzi na to, że konserwacja i
    obsługa kotłów węglowych jest znacznie bardziej kosztowna niż PC.

    --
    Pozdor
    Myjk