  • 121. Data: 2018-02-03 09:44:04
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 23:36:45 +0100, Michal Jankowski napisał(a):
    > Lodówki pracują 24x365 i chodzą bezobsługowo 25 lat i dłużej - wymienia
    > się głównie przy przeprowadzkach albo zmianie aranżacji kuchni, a
    > jeszcze często ktoś sobie weźmie starą.
    >
    > Generalnie lodówka jest wytrzymała jak smok - w przeciwieństwie np. do
    > zmywarki czy zwłaszcza pralki...

    Zwlaszcza pralki, tez byly kiedys trwale.

    J.

  • 122. Data: 2018-02-03 09:53:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 17:22:30 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Jasne ze chodza. Stara lodowka zuzywala pradu za prawie 40 zlotych na miesiac.
    > Nowa zuzywa za 6 zlotych.

    pierwsza z googla
    https://saturn.pl/agd-do-zabudowy/lodowka-beko-bcsa2
    85k2s

    282kWh/rok, 23kWh/mc, ~12 zl/mc.
    No dobra - pradu za 6 zl, oplaty przesylowej drugie 6 :-)

    Na podobnej sprzed lat mam 438kWh/rok.
    Hm, ok 85 zl rocznie ... moze by wymienic :-)

    Musze licznik podlaczyc ile to naprawde pobiera ...

    >Nie pytalem o lodowke tylko o sprezarke w samochodzie.
    >Konkretnie ile godzin pracowala w czasie dziesieciu lat?

    Dokladnie. Choc lodowka to tez tylko ok 50% czasu pracuje.

    J.

  • 123. Data: 2018-02-03 11:24:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > Lodówki pracują 24x365 i chodzą bezobsługowo 25 lat i dłużej - wymienia
    > się głównie przy przeprowadzkach albo zmianie aranżacji kuchni, a

    Niemniej jednak sprężarki się degradują powodując spadek sprawności. Te w
    PC do grzania domów są, dzięki technologii wykonania, na to znacznie
    odporniejsze. Dlatego są też automatycznie droższe i nie będa tańsze jak to
    się tutaj niektórym marzy. Oczywiście można kupić chińczyki z tanimi
    sprężarkami, ale wiadomo czym to automatycznie śmierdzi.

    > Generalnie lodówka jest wytrzymała jak smok
    > - w przeciwieństwie np. do zmywarki czy
    > zwłaszcza pralki...

    Mam pralkę -- 20 letniego Boscha (produkcja 1997). W końcu postanowił się
    rozsypać (nie pompuje wody na odwirowaniu głównego programu) i nie będę jej
    drugi raz reanimować (pewnie programator siadł). Dwa lata temu wymieniałem
    łożyska w bębnie i już wtedy po wymianie się pietnowałem że to była
    najgłupsza rzecz jaką mogłem zrobić -- łatwiej i taniej było kupić coś
    nowego. Ale nie ma tego złego, teraz szukam pralki z suszarką. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 124. Data: 2018-02-03 13:19:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie wiesz lepiej ile moja lodowka zuzywa pradu. Dlaczego mnie to nie dziwi?

  • 125. Data: 2018-02-03 14:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 15:21:36 +0100, Myjk napisał(a):
    > Fri, 2 Feb 2018 12:32:30 +0100, J.F.
    > To z pewnością się usłyszy, szczególnie od dyletanta.

    A dostane 20 lat gwarancji na pompe ?
    Bo inaczej to tak jak w samochodach - pozostaje wiara w producenta,
    kiepsko uzasadniona :-)

    > Sprawdź ile kosztują sprężarki, te najdroższe i najlepsze, Copelanda i
    > porównaj z cenami pomp. Cenniki w internetach. Możesz wziąć za przykład
    > ecopol bo udostępnia ceny.

    I gdzie tam sa ceny sprezarek ?

    Czyli co ... reszta w tej pompie tez sporo kosztuje ?
    I to wszystko tez moze po 15 latach przerdzewiec :-)

    > Dlatego od zawsze mówię/piszę, że trzeba kupować jak najbardziej proste
    > konstrukcje. Dlatego wolę elektryczne auta nad spalinowymi. :P

    Spalinowe maja znana trwalosc. Te 300 kkm przejada z drobnymi
    awariami. A elektryczne sa pelne tej nietrwalej elektroniki :-P

    > Ja mam załączoną cały rok.

    I caly rok chlodzi ?
    Czy caly rok jakich klimatronic, a wlacza sprezarke nie wiadomo kiedy
    ..

    > I tylko ją uwzględniacie, bez wzięcia pod uwagę innych czynników --
    > zupełnie jak przy analizie auta elektrycznego. Typowe spalinolubne betony.
    > ;P ;)

    Bo nam wychodzi, ze koszt sie nigdy nie zwroci :-)

    Co prawda ... znajomi wzieli butle z gazem. I teraz grzeja kominkiem,
    bo gazem sie nie oplaca :-)
    Gazociag im podprowadzili, ale tez mowia, ze sie nie oplaca, bo
    przylacze drogie :-)

    > No przecież napisałem ile pomp ciepła używam -- co najmniej 4. Pompy ciepła
    > do grzania domów NICZYM się nie różnią od innych urzadzeń, poza mocą
    > roboczą i ew. LEPSZYMI podzespołami aby przedłużyć żywotność.

    dobrze piszesz, tak POWINNO byc.
    A potem przychodzi dylemat :-)

    > To wtedy przestanie grzać -- to po co takie źródło ciepła?

    No ale narzekasz, ze piec pali stale, wiec chyba cieplo akurat
    niepotrzebne.

    > Ale gaz się nie opłaca do grzania domu, bo okres grzewczy trwa niecałe pół
    > roku, a abonament się płaci przez cały rok.

    Raty za pompe tez sie placi caly rok.

    Nie wiem ile ten abonament wynosi, ale wydaje mi sie, ze w domu
    bedziesz mial takie zapotrzebowanie, ze to bedzie znosny koszt.
    Koszt przylacza elektrycznego tez zalezy od mocy.

    > No właśnie, "odsetki"... A na giełdzie to można ostro po dupie dostać i
    > jednak trzeba się trochę znać i pilnować aby nie wtopić.

    Mozna tez ostro zarobic i miec na dozywotni koszt gazu i piecow :-)
    Akurat kryzys jakby sie konczy i byly warunki do inwestowania.

    > https://www.google.pl/search?q=zasmo%C5%82owany+komi
    n&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRmPj5mofZAhX
    DalAKHX-mDacQ_AUICygC&biw=1536&bih=791

    > Mówisz? Zburzenie takiego komina wynglowego i wybudowanie od nowa to mniej

    A ile on ma lat ? 100 ?

    > kosztów i czasu niż wymiana sprężarki w PC? To co widać powyżej to wcale
    > nie jest odosobniony przypadek, aczkolwiek na szczęście coraz rzadszy.

    Po wielu latach to pewnie wymiennik gruntowy zacznie przeciekac :-)

    > Który ma w dupie jak palacz dba o komin.

    Ale czysci z takiej sadzy.

    > Ale zdajesz sobie sprawę że nawet typowa średnia polska zima to temp. 0sC a
    > w takim Wrocławiu to nawet +2? :P

    To piec akumulacyjny trzeba postawic :-)

    > To czemu moja pompa w salonie w postaci grzejącego klimatyzatora (właśnie
    > dmucha ciepło) i dwie pompy w kuchniach działają? :P

    Bo tanie sa, a psuja sie najdrosze urzadzenia :-)

    > Dlaczego setki tysięcy innych urzadzeń działają?

    Bo mlode :-)

    > Czego że co jak? ;P Klimatyzator był napełniony czynnikiem, wystarczyło
    > śrubkę odkręcić -- ergo, ja napełniałem tylko rurki. :P OK, dokupiłem sobie
    > pompę próżniową i manometr żeby było zgodnie ze sztuką, ale dałoby się bez
    > teog na przedmuchu -- i takie instalacje też działają bezawaryjnie, wiem że
    > jeszcze dłużej niż moja. :P

    Czyli dokupiles, ale nie doliczyles :-)

    > Zależnie od zapotrzebowania. Podaj straty domu, to Ci przeliczę. Ja mam
    > wyliczone straty na 6.5kW przy -20sC i 22sC w domu. Kupuję ~8kW pompę

    I czekasz pol godziny na napelnienie wanny ...

    A jak sie zdarzy -25, a straty domu sie okaza wyzsze niz wyliczone ?
    :-)

    > gruntową np. ecopol http://www.ecopol-system.pl/oferta/oferta.html za 13k

    Taka Bielino PSPC09 ... ZH z pierwszej tabeli ?

    > netto do tego wymiennik gruntowy za, w porywach, 10k z napełnieniem
    > (przewymiarowany do 10kW), do tego ogarnięcie kotłowni ze zbiornikiem CWU,
    > i w 30 brutto się zamknie bez kiwnięcia moim palcem. Jak jednak kiwnę,
    > wyjdzie taniej.

    Jak znam zycie, to w praktyce wyjdzie 30+VAT, albo trzeba bedzie sporo
    kiwac palcami :-)

    A potem podniosa cene pradu :-)

    J.

  • 126. Data: 2018-02-03 14:17:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 04:19:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Oczywiscie wiesz lepiej ile moja lodowka zuzywa pradu. Dlaczego mnie
    > to nie dziwi?

    Moze masz mniejsza, nie mowie nie. Moze nastawiona na wyzsza
    temperature. Moze zepsuta. Moze prad masz tanszy.

    Gdyby jednak zuzywala 140kWh rocznie, to jestem pewien, ze producent
    by napisal 140kWh i klasa energetyczna A++++++ :-P

    J.

  • 127. Data: 2018-02-03 18:37:42
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.02.2018 o 09:51, J.F. pisze:
    > Kociol gazowy dzis mniejszy niz ta PC.

    Jak wyjedziesz z miasta kiedyś, to zauważysz że nie wszędzie każdy ma
    wszystkie media. Zazwyczaj najprędzej znajdziesz prąd, w drugiej
    kolejności wodę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 128. Data: 2018-02-03 18:42:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.02.2018 o 11:47, Myjk pisze:
    > Widzę macie jakieś kompletnie zryte pojęcie o pompach ciepła -- myślicie że
    > one są ze złota i mają mechanizmy tak skomplikowane jak w najdroższych
    > zegarkach. Tymczasem to jest silnik elektryczny z "tłokiem" z paroma
    > rurkami miedzianymi, zaworkami i ew. wymienniki (plus naturalnie
    > elektronika sterująca). Są setki jak nie tysiące bardziej skomplikowanych
    > rzeczy, w tym np. kocioł z podajnikiem jest znacznie bardziej złożony i...
    > awaryjny.

    Tak konkretnie to: sprężarka, za nią parownik (chłodnica w samochodzie),
    potem skraplacz (w nim następuje odbiór ciepła, zmienia stan gazowy w
    ciecz), zawór rozprężny (zamiana czynnika ze stanu ciekłego w gazowy) i
    ponownie sprężarka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 129. Data: 2018-02-03 19:09:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 18:37:42 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Jak wyjedziesz z miasta kiedyś, to zauważysz że nie wszędzie każdy ma
    > wszystkie media.

    Ale po co wyjezdzac ... daleko, a sieci sie rozbudowuja :-)

    > Zazwyczaj najprędzej znajdziesz prąd, w drugiej
    > kolejności wodę.

    A PC instaluja bogaci w miastach i poblizu, co maja dostep i do innych
    :-)

    Mozna spojrzec inaczej - prad jest w zasadzie niezbedny, a ze rury
    drogie ... to abonamenty za gaz drogie.

    PC jest o tyle OK, ze pozwala tego ciepla przepompowac pare razy
    wiecej niz zuzywa pradu, wiec to, ze gdzies tam w elektrowni trzeba
    pare razy wiecej wegla spalic w piecu w zasadzie sie rownowazy.

    Ale jest droga, a prad do grzania ma byc tani :-P

    J.

  • 130. Data: 2018-02-03 19:48:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 lutego 2018 14:09:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A potem podniosa cene pradu :-)

    Argumentacja w Twoim stylu
    Wegiel(Orzech 1- 29MJ/kg)) Mamie kupowalem prost ze Śląska wiosną 2017 po 805zł tona
    z dostawą do domu
    Dzisiaj cena tego samego węgla 1029zł
    Wzrost o prawie 30% w ciągu kilku miesięcy
    Ceny prądu jak obserwuje od lat praktycznie stoja w miejscu