  • 111. Data: 2018-02-02 20:38:22
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Jeśli masz to w salonie, to hałas nie przeszkadza jak ta pompa pracuje?
    W dodatku taki klamot to chyba mało estetyczne rozwiązanie jak na
    salon... No i rozumiem, że jakieś rurki do tego muszą być na zewnątrz?
    T.

  • 112. Data: 2018-02-02 20:42:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Tak czytam to, o czym piszesz, troche się przy okazji dokształcę...
    Ale odnoszę wrażenie, że dom sobie wymodelowałeś (albo wkrótce to
    zrobisz), jak biuro w korporacji. Tu chodzi wentylator (klima), tam
    sprężareczka cicho pomrukuje, na dachu panele, a pewnie trawnik
    plastikowy...
    Ja mam 3 koty i uwielbiam patrzeć w płonący kominek. To nie jest kwestia
    ogrzewania, ale klimatu. I wiesz - czasem nawet świeczki odpalam...
    Truje to jak cholera, ale jest klimatyczne :-)
    T.

  • 113. Data: 2018-02-02 21:22:26
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.02.2018 o 20:34, T. pisze:
    > Dziękuję za wyjaśnienia. Zatem przy piecu nie mam komina, ale muszę
    > jakiś chwyt powietrza na zewnątrz zrobić przy pompie? Duże to przekroje?
    > Bo też - jeśli nie ma się od razu - to trzeba kuć ściany...

    Dla ścisłości, nie jestem ani instalatorem ani serwisantem. Sam posiadam
    pompę ciepła powietrze-woda, a że lubię wiedzieć co mam to się dziele
    wiedzą najlepszą jaką mam, na ten moment.

    A Ty chcesz zakładać/zmieniać to co masz na PC?

    Na obrazie który załączyłeś wcześniej (o rozkopanym ogrodzie), widać
    kolektor poziomy dla pompy gruntowej. Do wyboru masz jeszcze np.
    kolektor pionowy czyli odwierty, ale wtedy nie musisz przekopywać
    ogródka. Odwierty zazwyczaj droższe, ale ogródek... Sam widzisz.

    W przypadku pomp ciepła powietrznych mówimy o:
    a) splitach (taką mam), gdzie wewnętrzna jednostka (wygląda jak piec
    gazowy) wisi na ścianie wewnątrz, a dwiema miedzianymi elastycznymi
    rurkami fi 18mm + fi 12mm otulina jest połączona z jednostką zewnętrzną
    która stoi za ścianą (taki duży wentylator). Tymi rurkami przepływa
    czynnik i to wszystko.

    b) monobloki, gdzie obie części masz w postaci wyglądającej jak lodówka
    (masz tam schowany zbiornik CWU) i stoi to wewnątrz budynku, ale
    potrzebuje powietrza z zewnątrz z którego będzie pobierało ciepło. Tutaj
    fi są już w granicach 160-200mm, bo potrzebne przepływy powietrza to już
    2000-3000 m3/h

    Czyli masz (z komercyjnych rozwiązań) dwa rodzaje pomp ciepła do wyboru.
    Dla każdego rodzaju możesz je mieć w dwóch wariantach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 114. Data: 2018-02-02 21:45:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Feb 2018 20:38:22 +0100, T.

    > Jeśli masz to w salonie, to hałas nie przeszkadza jak ta pompa pracuje?
    > W dodatku taki klamot to chyba mało estetyczne rozwiązanie jak na
    > salon... No i rozumiem, że jakieś rurki do tego muszą być na zewnątrz?

    Pisałem o klimatyzatorze z funkcją grzania. Hałasuje to zatem jak
    klimatyzator split. Mój akurat jest wyjątkowo głośny, bo to ON/OFF (o
    całkiem sporej mocy, bo ponad 3kW grzewczej) a nie inwerter. U moich
    rodziców jednostki wewnętrzne wspomnianego wcześniej multisplita pracują
    bardzo cicho (bo to już inwerter i sobie schodzi z mocą do minimum).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 115. Data: 2018-02-02 21:48:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Feb 2018 19:10:16 +0100, j...@i...pl

    > Kiedyś czytałem o PC i jakiś spec stwierdził, że mimo wykorzystania PC
    > i tak trzeba mieć ogrzewanie awaryjne, np. gazowe. Na wszelki wypadek.

    Łykasz widzę wszystko jak leci -- do tego powielasz bez zastanowienia i
    elementarnej weryfikacji... Podobnie jak z tym filmem z OP. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 116. Data: 2018-02-02 22:18:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Feb 2018 20:42:10 +0100, T.

> [...]
    > Tu chodzi wentylator (klima), tam sprężareczka cicho pomrukuje,
    > na dachu panele, a pewnie trawnik plastikowy...

    Nie byłeś widać w domu z WM, o spaniu nie wspomnę -- skoro nie doceniasz
    tego systemu a wręcz uważasz to za bzdurę porwónując do biura. Z
    chłodzeniem to samo -- rozumiem że Ty z tych co muszą się dobrze spocić by
    poczuć się mężczyzną? :P

    Chcę mieć dom komfortowy i bezobsługowy. Gdybym kominy pobudował (z WG),
    kominek, czy nawet zainstalował gazowe ogrzewanie, byłby przeraźliwie
    obsługowy -- tak jak mój obecny dom. No nie, już z tego wyrosłem -- w końcu
    XXI wiek mamy, mieszkamy w Europie, a nie w średniowiecznej Afryce. Chociaż
    jak czytam ludzi, to raczej bliżej nam mentalnie do Afryki, niestety.

    > Ja mam 3 koty i uwielbiam patrzeć w płonący kominek. To nie jest kwestia
    > ogrzewania, ale klimatu. I wiesz - czasem nawet świeczki odpalam...
    > Truje to jak cholera, ale jest klimatyczne :-)

    Ja wolę się jednak nie truć, skoro nie muszę. Palenie w kominku to dla mnie
    wizja syfów z komina wylatających, którymi jako pierwszy będę oddychać, to
    wizja kupy roboty z przygotowaniem paliwa, później sprzątania i w końcu
    puszczonych przez komin pieniędzy do ogrzania atmosfery.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 117. Data: 2018-02-02 22:27:57
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 2 Feb 2018 21:48:12 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Łykasz widzę wszystko jak leci -- do tego powielasz bez zastanowienia i
    >elementarnej weryfikacji...

    To Twoje zdanie.
    Przeczytałem to OIDP na BudujemyDom.pl. Dotyczyło to pompy
    powietrznej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 118. Data: 2018-02-02 22:58:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Feb 2018 22:27:57 +0100, j...@i...pl

    > To Twoje zdanie.

    Nie da się ukryć.

    > Przeczytałem to OIDP na BudujemyDom.pl.
    > Dotyczyło to pompy powietrznej.

    Przeczytać i powielać można. Jednak zanim się powieli informacje najpierw
    wypada je zweryfikować. W przeciwnym razie potem powstają głupkowate mity,
    np. że PC nie wyrabia, DPF jest szkodliwy, elektryk smutny itd.

    Prostując, jak się prawidłowo wybuduje dom i odpowiednio dobierze PC to
    jedynym co może pompę powstrzymać przed grzaniem, to brak prądu w sieci.
    Ale nie żyjemy w Afryce czy w PRLu, tylko w Europie XXI wieku, więc braki
    prądu są sporadyczne (ja już nie pamietam kiedy prądu mi brakło w zimie, a
    mieszkam w LESIE gdzie prąd się ciągnie między drzewami) -- poza tym domy
    energooszczędne mają stosunkowo małe straty i potrafią spokojnie nawet
    dzień bez grzania wytrzymać bez znacznego spadku komfortu cieplnego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 119. Data: 2018-02-02 23:36:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > A przez te dziesiec lat ile sprezarka przepracowala? Tysiac czy poltora tysiaca
    godzin? Mam prawie dwudziesto letni samochod. Dwa lata temu wymienilem pierwszy raz
    tarcze hamulcowe i drugi raz klocki. Koncowki drazkow ma te co fabryka zalozyla.
    Wyglada ze to rolls. A to cienki co ma 120 tysiecy przebiegu.

    Lodówki pracują 24x365 i chodzą bezobsługowo 25 lat i dłużej - wymienia
    się głównie przy przeprowadzkach albo zmianie aranżacji kuchni, a
    jeszcze często ktoś sobie weźmie starą.

    Generalnie lodówka jest wytrzymała jak smok - w przeciwieństwie np. do
    zmywarki czy zwłaszcza pralki...

    MJ

  • 120. Data: 2018-02-03 02:22:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne ze chodza. Stara lodowka zuzywala pradu za prawie 40 zlotych na miesiac. Nowa
    zuzywa za 6 zlotych. Nie pytalem o lodowke tylko o sprezarke w samochodzie.
    Konkretnie ile godzin pracowala w czasie dziesieciu lat? Gadki ze dziesiec lat
    pracowala nic nie znaczy bo sie moze okazac ze lampka oswietlenia kabiny dluzej przez
    dziesiec lat swiecila niz pracowala sprezarka od klimatyzacji.