  • 31. Data: 2019-03-27 21:41:20
    Temat: Re: [OT] Re: Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-27 o 20:50, (Tom N) pisze:

    > Widać kiepskiś pedagog...>

    Hehe, zgadza się, nie nadawałbym się na pedagoga. :)

    > Tłukłby(ś) do łba, zamiast wytłumaczyć -- jak
    > człowiek:

    Tłuc? Owszem, ale nie wtłukiwać. ;)

    > <https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/jakis-i-jakichs;9
    023.html>

    > "Aby się nie pomylić i nie powiedzieć jakiś zamiast jakichś lub na odwrót,
    > można na chwilę pominąć końcowe -ś, wybrać właściwą formę zaimka pytajnego,
    > a następnie dokleić -ś, przywracając mu znów nieokreślony charakter. Na
    > przykład: ,,Spotkałam jakich znajomych?" - ,,Jakichś!"."

    Dobre!
    Sadzisz, że dałoby to coś piszącym nagminnie jakiś zamiast jakichś? Że
    cokolwiek by dotarło? :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 32. Data: 2019-03-27 21:44:25
    Temat: Re: Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-27 19:45, Poldek wrote:

    > Badania techniczne to fikcja, niczego nie sprawdzają. Diagności zajmują
    > się pobieraniem opłaty i zachęcają do robienia badań w swojej stacji za
    > rok bezproblemowym przystawianiem pieczątki za opłatą.

    Jak to "nie sprawdzają"?

  • 33. Data: 2019-03-27 22:26:56
    Temat: Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie nie przeszkadza ze jakis samochod przykopci. Jak Ci nie pasuje to sie spakuj i
    wyjedz zyc w kraju w ktorym samochody nie smrodza.

  • 34. Data: 2019-03-27 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > zajmują się pobieraniem opłaty i zachęcają do robienia badań w
    > swojej stacji za rok bezproblemowym przystawianiem pieczątki za

    Moze na jakichs pipidówkach.
    W Poznaniu co kolejne badanie to bardziej szczegółowe.
    Ostatnio jak mi jeden przeryl autko to az kolege wolał bo nie wierzył ze
    98 rok moze byc w takim stanie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 35. Data: 2019-03-27 23:20:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-27 o 00:27, Marek S pisze:
    > Witam Was,
    >
    > Oto zapis z jednego dnia:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1zLIWUp6pLoooloBMqz2
    8o74pI6WA258_/view?usp=sharing

    > Tak jest praktycznie codziennie. Jadąc za kimś nie sposób wytrzymać.
    > Muszę otwierać okna by wywiało syf z kabiny. Ewentualnie co miesiąc
    > musiałbym wymieniać filtr węglowy w układzie wentylacji wart 800zł aby
    > móc egzystować na 3miejskich ulicach.
    >
    > Obserwuję mniej więcej od roku wysyp głównie benzyniaków, którzy ciągną
    > za sobą chmurę dymu. Czasem jest on średnio widoczny, ale syf jest
    > potężny.

    Że benzyniaków to bym nie powiedział.
    Jednak diesel królem szos, a w dieslach (zwłaszcza tych obecnych których
    układ wtryskowy pracuje na ogromnych ciśnieniach) zużywają się
    wtryskiwacze, powodując coraz gorsze rozpylenie oleju napędowego i coraz
    gorsze jego spalanie generujące więcej sadzy.
    Sadza zapycha EGR i DPF, a że naprawienie przyczyny bazowej to zazwyczaj
    koszt połowy wartości pojazdu, to się EGR i DPF usuwa (bo czyszczenie
    uchodzi za nieskuteczne, ponieważ bazową przyczyną jest układ wtryskowy).
    Przy okazji wyprogramowywania w.w., jeszcze się zrobi chip i już gotowy
    samochód w którym każde wciśnięcie gazu powoduje czarną, śmierdzącą
    chmurę z tyłu.

    Dymienie na biało i inny, ale również charakterystyczny zapach palonego
    oleju silnikowego, to z kolei domena silników turbo z rozklekotaną
    turbosprężarką, która w zależności od tego czy olejem wali na stronę
    dolotową czy wydechową i czy w samochodzie jest jeszcze katalizator, czy
    już wycięty - też daje różne wrażenia dymowo-węchowe. Ale generalnie
    będzie to dym biały (może być też siwy nawet wpadający w niebieski),
    śmierdzący. Może to być zarówno diesel jak i benzyna.

    Popularne, małe turbo-benyzny goszczą masowo na rynku już od około 10
    lat, więc to już czas kiedy zajechane w trupa "igiełki, laleczki"
    pojawiają się masowo na naszym rynku, stąd i coraz częściej takie można
    spotkać na drogach.

    Generalnie taki śmierdzący trup z przodu to coś, co u mnie włącza tryb
    nie brania jeńców przy wyprzedzaniu, chociaż normalnie spokojny jestem.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 36. Data: 2019-03-28 00:01:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 19:45, Poldek pisze:

    > Badania techniczne to fikcja, niczego nie sprawdzają. Diagności zajmują
    > się pobieraniem opłaty i zachęcają do robienia badań w swojej stacji za
    > rok bezproblemowym przystawianiem pieczątki za opłatą.

    Pierdolisz. Chyba na Podlasiu :>
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 37. Data: 2019-03-28 00:11:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 15:11, Akarm pisze:

> [...]
    >
    > Mianownik - kto? co? (jest): jakiś tam rocznik, jakieś tam roczniki
    >
    > Dopełniacz - kogo? czego? (nie ma): jakiegoś tam rocznika, jakichś tam
    > roczników (nie: jakiś tam roczników)
    >
    > Celownik - komu? czemu? (się przyglądam): jakiemuś tam rocznikowi,
    > jakimś tam rocznikom (nie: jakiś tam rocznikom)
    >
    > Narzędnik - (z) kim? (z) czym? (idę):  (z) jakimś tam rocznikiem, (z)
    > jakimiś tam rocznikami (nie: jakiś tam rocznikiem, jakiś tam rocznikami)
    >
    > Miejscownik - o kim? o czym? (mówię): (o) jakimś tam roczniku, (o)
    > jakichś tam rocznikach (nie: jakiś tam roczniku, jakiś tam rocznikach)

    Wołacz - OKURWA!...jakiś ortodoksyjny pojeb! :)

  • 38. Data: 2019-03-28 01:08:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Weglowy weglowemu nierówny.
    > Dobry węglowy eliminuje smród papierosów (od miszcza przed tobą w korku,
    > który pali przy otwartych oknach) i mdły smród od spalanego oleju
    > silnikowego (najczęściej ople i toyoty avensis :-) ).
    > Czarnego bąka z diesla też oczywiście nie czuć.
    > Ja wymieniam trzy razy w roku, średnio co jakieś 15-17kkm.

    Mujborze, pies za kierownicą :/ Współczuję weterynarzowi, pewnie drogi :/
    Ja nie narzekam, wyłączam wentylację jak mi ktoś smrodzi i uchylam okno
    jak nie smrodzi. Filtry wymieniam/piorę w zależności od zużycia. Zwykła
    oszczędność a nie dorabianie ideologii i napędzanie kasy sprzedawcom.

  • 39. Data: 2019-03-28 06:34:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-27 22:26, Zenek Kapelinder wrote:
    > Mnie nie przeszkadza ze jakis samochod przykopci. Jak Ci nie pasuje to sie spakuj i
    wyjedz zyc w kraju w ktorym samochody nie smrodza.

    A co Ci przeszkadza?

  • 40. Data: 2019-03-28 06:49:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2019 o 01:08 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Ja nie narzekam, wyłączam wentylację jak mi ktoś smrodzi

    Czyli, żebym dobrze zrozumiał - poczujesz w kabinie smród i wtedy
    wyłączasz wentylację i czekasz aż się rozejdzie? :-)

    TG