-
1. Data: 2019-03-24 15:14:06
Temat: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Marek S <p...@s...com>
Hej,
Adresuję ten post do osób, które zdziwieniem zareagowały na to, gdy
niedawno obruszyłem się na rowerzystów jeżdżących po jezdniach wzdłuż
ścieżek rowerowych, nawet gdy te ścieżki są w idealnym stanie.
Argumentem dla Was nie było nawet to, że dochodzi do liczny kolizji z
tego powodu (kierowcy winni bo to miasto).
Oto następny etap Waszej ewolucji: biegacze na ulicy.
https://drive.google.com/file/d/1ol76tXqlgXgNOJ11P2U
7MLlf40klroOa/view?usp=sharing
Ciekaw jestem kiedy wypuścicie dzieci na autostrady by tam się bawiły?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
2. Data: 2019-03-24 17:59:58
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marek S p...@s...com ...
> Adresuję ten post do osób, które zdziwieniem zareagowały na to, gdy
> niedawno obruszyłem się na rowerzystów jeżdżących po jezdniach
> wzdłuż ścieżek rowerowych, nawet gdy te ścieżki są w idealnym
> stanie. Argumentem dla Was nie było nawet to, że dochodzi do liczny
> kolizji z tego powodu (kierowcy winni bo to miasto).
Liczne? Liczby?
>
> Oto następny etap Waszej ewolucji: biegacze na ulicy.
>
> https://drive.google.com/file/d/1ol76tXqlgXgNOJ11P2U
7MLlf40klroOa/vie
> w?usp=sharing
>
> Ciekaw jestem kiedy wypuścicie dzieci na autostrady by tam się
> bawiły?
Marku, stopniuj swoje oburzenie.
Taki biegacz, biegnacy pod prąd, widzacy auto z naprzeciwka i mogący
zareagować, dodatkowo w kolorowej dobrze widocznej bluzie powoduje 0
zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.
Nijak ma sie to do tego co czasami na drogach wyprawiaja kierowcy.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
...i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski
-
3. Data: 2019-03-24 18:32:15
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2019-03-24 o 17:59, Budzik pisze:
>
> Liczne? Liczby?
A więc relacjonowałem jakiś czas temu dwa przypadki kolizji z
rowerzystami, które osobiście widziałem na tej drodze. W jednym z nich
rower był połamany i leżał na środku jezdni a szyba w aucie wgnieciona.
W obu były karetki. To tak dla przypomnienia. Nie sądzę abym miał
wyjątkowe (nie)szczęście i były to jedyne takie zdarzenia. Zresztą
krzyże przy drodze są ze dwa lub więcej. Droga prosta.
Statystyki? Nie mam z 2018 ani nie wiem gdzie szukać danych lokalnych,
ale w 2017 doszło do 4200 wypadków z udziałem rowerzystów z czego 220tu
zmieniło się w mielonkę.
> Marku, stopniuj swoje oburzenie.
> Taki biegacz, biegnacy pod prąd, widzacy auto z naprzeciwka i mogący
> zareagować,
Biegacz nie ma lusterka wstecznego. Na tej ulicy nierzadko następuje
wyprzedzanie.
> dodatkowo w kolorowej dobrze widocznej bluzie powoduje 0
> zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.
Czyli mimo oczywistego wykroczenia, akceptujemy takie a przekraczanie
limitu prędkości przez samochody już nie? Czy gdzieś jest opublikowana
lista dozwolonych wykroczeń?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
4. Data: 2019-03-24 18:46:21
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 24 Mar 2019 18:32:15 +0100, Marek S napisał(a):
> ale w 2017 doszło do 4200 wypadków z udziałem rowerzystów z czego 220tu
> zmieniło się w mielonkę.
I to pewnie ma dowieść że rowerzyści są niebezpieczni?
--
Jacek
I hate haters.
-
5. Data: 2019-03-24 18:49:04
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Pszemol <P...@P...com>
Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik Marek S p...@s...com ...
>
>> Adresuję ten post do osób, które zdziwieniem zareagowały na to, gdy
>> niedawno obruszyłem się na rowerzystów jeżdżących po jezdniach
>> wzdłuż ścieżek rowerowych, nawet gdy te ścieżki są w idealnym
>> stanie. Argumentem dla Was nie było nawet to, że dochodzi do liczny
>> kolizji z tego powodu (kierowcy winni bo to miasto).
>
> Liczne? Liczby?
>>
>> Oto następny etap Waszej ewolucji: biegacze na ulicy.
>>
>> https://drive.google.com/file/d/1ol76tXqlgXgNOJ11P2U
7MLlf40klroOa/vie
>> w?usp=sharing
>>
>> Ciekaw jestem kiedy wypuścicie dzieci na autostrady by tam się
>> bawiły?
>
> Marku, stopniuj swoje oburzenie.
> Taki biegacz, biegnacy pod prąd, widzacy auto z naprzeciwka i mogący
> zareagować, dodatkowo w kolorowej dobrze widocznej bluzie powoduje 0
> zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.
> Nijak ma sie to do tego co czasami na drogach wyprawiaja kierowcy.
>
>
Zgadzam sie w 100%.
-
6. Data: 2019-03-24 19:24:08
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.03.2019 o 18:46, Jacek Maciejewski pisze:
>> ale w 2017 doszło do 4200 wypadków z udziałem rowerzystów z czego 220tu
>> zmieniło się w mielonkę.
>
> I to pewnie ma dowieść że rowerzyści są niebezpieczni?
Ogólnie niezły mindfuck - zdjęcie pieszego na jezdni ma dowodzić, że
rowerzyści są niebezpieczni. Ktoś tu chyba ma jakąś obsesję;)
Shrek
-
7. Data: 2019-03-24 19:26:38
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: t-1 <t...@d...pl>
W dniu 2019-03-24 o 18:49, Pszemol pisze:
.
>> Taki biegacz, biegnacy pod prąd, widzacy auto z naprzeciwka i mogący
>> zareagować, dodatkowo w kolorowej dobrze widocznej bluzie powoduje 0
>> zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.
A nawet, jak każda inna widoczna przeszkoda na drodze, poprawia
bezpieczeństwo ruchu, ze względu na wymuszenie ograniczenia prędkości.
A jak wiadomo, zbyt duża prędkość jest najczęstszą przyczyną tragedii w
ruchu kołowym.
Niebezpieczeństwo rozjechania biegacza nie jest żadnym zagrożeniem dla
kierowcy, mimo poważnych kłopotów w razie wypadku, oraz bardzo
niewielkim dla biegacza, gdyż co to dla durnia stracić zdrowie lub życie?
-
8. Data: 2019-03-24 19:33:52
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2019-03-24 o 18:46, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Sun, 24 Mar 2019 18:32:15 +0100, Marek S napisał(a):
>
>> ale w 2017 doszło do 4200 wypadków z udziałem rowerzystów z czego 220tu
>> zmieniło się w mielonkę.
>
> I to pewnie ma dowieść że rowerzyści są niebezpieczni?
>
Trudno powiedzieć czy to rowerzyści czy rowery same w sobie, ale w
2018r. rowerzyści uczestniczyli w 18% wypadków w terenie zabudowanym
(4086 z 22560)
I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
9. Data: 2019-03-24 19:42:13
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 24 Mar 2019 19:33:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
> zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?
A teraz wyobraź sobie że wyeliminowaliśmy całkowicie samochody z jezdni
zostawiając rowery. Wtedy 100% wypadków będzie powodowanych przez
rowery... Statystyka to cyniczna oszustka, trzeba uważać mając z nią do
czynienia. Przytoczenie jednej liczby bez zbudowania pełnego obrazu
sytuacji oraz postawienia celów jakie chcemy osiągnąć oraz wyboru
środków jest po prostu bez sensu.
--
Jacek
I hate haters.
-
10. Data: 2019-03-24 19:58:43
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.03.2019 o 19:33, Tomasz Pyra pisze:
> Trudno powiedzieć czy to rowerzyści czy rowery same w sobie, ale w
> 2018r. rowerzyści uczestniczyli w 18% wypadków w terenie zabudowanym
> (4086 z 22560)
To jak już jedziemy statystyką to:
To są wypadki w których uczestniczyli rowerzyści - czyli po pierwsze na
ogół uczestniczył w nich ktoś jeszcze (kierowca?), po drugie wartałoby
sprawdzić kto jest winien - w większości przypadków legitumujący się (co
jak chetnie się podkreśla wyróżnia go ponoć od rowerzystów, PJ) kirowca
samochodu. Dodatkowo co najistotniejsze w tym czy rowerzyści są groźni
brakuje najważniejszej informacji - ilu sprawców na rowerach zabiło bądź
uszkodziło osobę inną niż on sam. Wtedy zapewne okaże się, że to
kategoria z serii "człowiek pogryzł psa".
BTW - raport podaje też liczbę wypadków z udziałem nietrzeźwych.
Zaskakująco dużą - ale po pierwsze prawie połowa byłaby trzeźwa według
cywilizowanych norm, po drugie nie jest podane kto jest sprawcą (na
przykład w tą kategorię wpada człowiek po piwie zdjęty na zielonym
świetle), po trzecie to wypadki _z_udziałem_ a więc na przykład...
pasażerem taksówki.
Także ze statystykami to prosze ostrożnie;)
> I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
> zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?
Równie dobre pytanie jak że 95% (dane z dupy) procent ofiar gwałtów to
kobiety i jak ma się to do tego, że tego kwiatu jest pół światu;)
Shrek