eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySmierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund › Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
    Date: Mon, 20 Jul 2015 20:57:51 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <mojgau$4pu$1@node1.news.atman.pl>
    References: <55a61c84$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <x...@m...org> <mo5qhe$6ho$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@m...org> <55a90183$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a920e5$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a92330$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <55abd591$0$27515$65785112@news.neostrada.pl>
    <moh3ne$nah$1@node2.news.atman.pl> <moje2i$lsp$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 95.215.233.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1437418654 4926 95.215.233.4 (20 Jul 2015 18:57:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Jul 2015 18:57:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.1.0
    In-Reply-To: <moje2i$lsp$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566029
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    W dniu 2015-07-20 o 20:20, Pszemol pisze:

    > Czyli wpuszczasz do auta WIĘCEJ wilgoci z zewnatrz,
    > aby jeszcze więcej niż w czasie jazdy zamoczyć zakurzone
    > elementy wentylacji i jeszcze bardziej spotęgować efekty
    > zawilgacania?

    Tuż po zakończeniu jazdy powietrze w samochodzie będzie nieco bardziej
    wilgotne (klima wysusza, wiadomo), ale dzięki temu kanały wentylacyjne
    (z parownikiem na czele) będą osuszone. A więc nie będzie w nich stała
    skroplona woda, która normalnie straciła by się z kanałów podczas
    zwykłego parowania, a dzięki wymuszonemu obiegowi powietrza, proces
    parowania zalegającej wody przebiega szybciej.

    Bez wymuszonego obiegu, parowanie będzie trwało długo i wydaje mi się,
    że nawet wysuszone powietrze niewiele sytuacje poprawi, a podczas
    parowania wilgotność powietrza w parowniku będzie duża (brak ruchu
    powietrza z uwagi na filtr i kanały). Część powietrza w kabinie i tak
    się wymiesza podczas wychodzenia kierowcy/pasażera...
    Wilgotność powietrza atmosferycznego nie wydaje się jakoś przeraźliwie
    niebezpieczna, żeby trzeba było ratować się klimatyzacją... :)

    Prosty przykład - gdy wychodzę z samochodu na 1h i po powrocie włączam
    nawiew. Przy wcześniejszym wietrzeniu, smrodu po włączeniu nawiewu brak.
    Jak nie przewietrzę, to mam "mokrą szmatę", a więc była wilgoć...

    Tak z resztą radzi wiele poradników dotyczących użytkowania klimy i
    wydaje mi się to sensowne. Gdzie jest błąd w rozumowaniu?
    Nie mam kamery endoskopowej, by oglądać wodę w parowniku po wyłączeniu
    klimy... ;)


    >> Czy efekt "mokrej szmaty" jest w ogóle niebezpieczny dla zdrowia?
    >
    > Zarodniki pleśni moga być uczulające, powodować łzawienie oczu, itp.

    Chodziło mi o to, czy smród oznacza już pojawienie się zarodników
    wszelakiej maści grzybów, roztoczy i czego tam jeszcze...
    Jeśli tam, to tym bardziej wolę wietrzyć... :)


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: